Zasidranje vsake ladje v koprskem pristanišču zahteva poseben protokol, kaj šele, če se v goste
napove doslej največja ladja za prevoz kontejnerskega tovora.
Najprej se na morje odpravi tako imenovani pilot, to je manjši čoln. Posadka se s kapitanom
ladje dogovori, kako bo potekalo zasidranje in koliko vlačilcev bo potrebnih.
Balzac si je seveda zaradi svoje razsežnosti in teže, ki znaša skoraj 78 tisoč
ton, zaslužil kar tri vlačilce. Ti so ga pospremili proti pristanišču in mu pomagali pri
manevriranju, kljub vsej pomoči pa ima vedno prvo besedo kapitan ladje. Balzac je uspešno priplul
do prvega bazena in se zasidral. S tem pa je tudi testiral podaljšan prvi luški pomol, ki ga je
Luka Koper povečala ravno zaradi tega, da bi lahko sprejemal velikanke.
Daljni vzhod
Velikan Balzac je pomemben tudi zato, ker je odprl redno tedensko linijo med severnim
Jadranom in Daljnim vzhodom. Že naslednji torek tako pride na obisk nova velikanka po imenu
Karachi.
14
ogledov
Slovensko morje je veliko
Kar trije vlačilci so morali na pomoč priskočiti 300 metrov dolgi in 40 metrov široki ladji Balzac, ki je zasidrana na prvem pomolu koprskega pristanišča.