Če naj bo slovenski turizem uspešen, je treba v Slovenijo pripeljati bistveno več tujih gostov, je na okrogli mizi, ki jo je organizirala portoroška fakulteta za turistične študije Turistica, dejal predsednik Turistično gostinske zbornice pri Gospodarski zbornici Slovenije Zdravko Počivalšek.
"Rešitev v sredstvih za promocijo"
Zgolj na domačih gostih turizma ni mogoče graditi, da bi privabili več gostov iz tujine, pa je treba po njegovem enormno povečati sredstva za promocijo. S krčenjem omenjenih sredstev smo si "odrezali vejo, na kateri smo sedeli", je spomnil.
Po besedah vodje sektorja za turizem na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo Maje Paternoster bi bili lahko bistveno boljši tako finančni kot fizični rezultati turističnih podjetij, od zasedenosti kapacitet in večje prodaje dalje. Rezultati po njenem tudi kažejo tudi, da bi se lahko naredilo več na področju usposabljanja v turističnih podjetjih.
Da bi se dalo tako na področju učinkovitosti promocije kot na managementu v hotelih in izobraževanju narediti več, se je strinjala tudi direktorica Slovenske turistične organizacije Maja Pak. Turizem je z okrog 12 odstotki ustvarjenega BDP, kar vključuje tudi njegove posredne vplive na gospodarstvo, je po njenih besedah velika priložnost za Slovenijo.
Tekoče poslovanje v turizmu je po oceni Pakove v redu, zato je boleče, da prihaja do slabih poslovnih rezultatov. Na rezultate sicer po njenih besedah vpliva še cel sklop drugih dejavnikov v trženju, med drugim tudi oblikovanje produktov z višjo dodano vrednostjo.
Po mnenju Počivalška v turističnih podjetjih primanjkuje znanja predvsem na prodajnem področju. Pomemben delež izgub v turističnih podjetjih gre po njegovem pripisati lastninskemu preoblikovanju iz preteklosti, zaradi katerih se uprave namesto s poslovanjem ukvarjajo z "zadevami iz lastniškega naslova".
V Sloveniji po njegovem tudi ni kapitala, ki bi v prihodnosti lahko prevzel turistične kapacitete domačih lastnikov. Pomemben del domačega turističnega gospodarstva bo zato moral oditi v roke tujih lastnikov, vendar sam verjame, da tuji lastnik v turizmu ne pomeni nevarnosti.
"Pomembno je, da podjetja pridejo do pravih lastnikov, takih, ki imajo dolgoročno vizijo," je poudarila Pakova. Dlje kot traja "agonija", slabše je, ker ni kapitala za investiranje, je še dejala. Za slovenski turizem je po njenem mnenju pomembno, da bo znal privabiti tako turiste kot vlagatelje.