Na Občini Izola so nam potrdili, da so 7. marca prejeli soglasje Darsa, na podlagi katerega bo obalna cesta med Koprom in Izolo od 20. marca zaprta. "Poleg tega se na podlagi soglasja iz vinjetnega sistema sprošča predor Markovec," so nam še povedali v Izoli.
Z zaprtjem obalne ceste, ki se bo zgodilo 20. marca ob 16. uri, se bo spremenil režim na obalni cesti. "En pas bo namenjen za intervencijo, en za kolesarje in en za pešce," pravijo v Izoli, kjer več podrobnosti napovedujejo za torek, ko bodo skupaj z občino Koper predstavili zadevo na tiskovni konferenci.
Dars postavil nekaj pogojev
Na Darsu so nam potrdili, da so izdali soglasje za postavitev prometne signalizacije in ureditev obvoza na hitri cesti H6 Koper – Izola, med priključkoma Koper (Semedela) in Izola zaradi popolne zapore obalne ceste. Dars je to storil pod pogojem, da bo prometna ureditev na hitri cesti izvedena v skladu z elaboratom iz decembra lani, ki ga je izdelalo podjetje PS Prostor, d. o. o.
"Vozilom, ki hitro cesto H6 Koper–Izola uporabljajo kot obvozno cesto brez vinjete, je to dovoljeno le na odseku št. 0389 in 0789 Koper (Semedela) – Izola, skladno s 16. členom Uredbe o cestninskih cestah in cestnini (Ur. l. RS, št. 77/16)," pojasnjujejo na Darsu.
Poleg tega morata občini na obalni cesti zagotoviti takšno ureditev zapore, da je možno (neovirano) intervencijsko dostopati do celotnega območja oziroma nuditi vso pomoč v primeru nujno potrebnih intervencijskih prevozov, ki lahko nastanejo zaradi višje sile, elementarnih dogodkov, večjih (množičnih) nesreč in podobno, zaradi zagotavljanja nujnih pomoči morebitnim ponesrečenim.
Minister obljubljal že lani
Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič je že septembra lani napovedal, da bo predor Markovec na hitri cesti med Koprom in Izolo izvzet iz vinjetnega cestninskega sistema. Takrat so čakali soglasje Darsa, s čimer minister ni pričakoval težav.
Obalne občine so si že dlje časa prizadevale, da bi večkilometrski odsek obalne ceste ukinili, njeno traso tik ob morju pa uporabili za rekreacijske površine in turistično ponudbo. V načrtih, ki so jih v preteklosti predstavljali v obeh občinah, bi prilagodili prometni režim prometnim tokovom, izpraznjeni pas pa namenili rekreativcem na kolesih in drugih prevoznih sredstvih, ki si sedaj delijo s pešci pas med cesto in morjem.
dezurni@zurnal24.si
Mislim, da so si potemtakem tudi Ljubljančani in Mariborčani zaslužili vožnjo BREZ VINJET PO OBVOZNICAH!
Kako, da je ta novica tako hitro izginila s prve strani?!?!?!
Razumem odziv, ki je tudi pričakovan in samoumeven. Če se ukine cestninjenje enega dela hitre ceste, ker je alternativa vožnja v strnjenem naselju, zakaj se iz istih razlogov ne ukine še drugje? Drži.Vendar na obali alternativa, ki ne gre… ...prikaži več skozi naselje, obstaja. To je sedanja cesta ob obali. Ampak pri tako malo morja, ki Slovenija premore, je škoda to uporabiti za cesto! Alternativa preko hriba Markovec pa ne bi uspela nikakor prevzeti tako količino prometa.Res pa se bi moralo preučiti, če je še drugje potrebno narediti kaj podobnega, na posameznem odseku...