Prazniki. "Decembra je prodaja v povprečju od 20 do 30 odstotkov večja kot v drugih mesecih," pravi Tanja Durin, tiskovna predstavnica Mercatorja. Po mnenju Durinove se kupci letos vedejo racionalneje, več izdelkov kupijo v času akcij ter kombinirajo različne cenovne in kakovostne ravni izdelkov.
"V primerjavi z enakim obdobjem lani je prodaja približno enaka," ocenjuje vodja Mercator centra Šiška v Ljubljani Mojca Novak in dodaja, da tudi letos prevladuje prodaja igrač, vina, žganih pijač, šampanjca in drugih izdelkov, ki so primerni za obdarovanje. V večji meri pa se po mnenju sogovornice odločajo tudi za nakup darilnih bonov. Posledic recesije Novakova ne izpostavlja. Drugačnega mnenja pa je Lucija Blažič, namestnica poslovodje Modiane Šiška, ki ocenjuje, da se kupci odločajo predvsem za cenejše kose, in kot osrednji razlog izpostavlja recesijo.
Težave v soboto
"Glede na to, da so prazniki za konec tedna, ne pričakujemo tako velike gneče kot kakšno leto prej," pravi vodja prometno-informacijskega centra Brane Nastran. Tudi sicer ob novoletnih praznikih po njegovih besedah na cestah ni večjih težav. Več težav pričakuje v soboto zaradi napovedi slabega vremena, "saj vremenoslovci napovedujejo, da bosta Vipava in Ljubljanica poplavljali". Malo več prometa bo po njegovih besedah najverjetneje v nedeljo in 31. decembra. "Bo pa ves čas povečan promet v okolici nakupovalnih središč, težje bo parkirati in priti zraven," dodaja.
"Ljudje ne nakupujejo nič bolj premišljeno"
"Ljudje decembra nakupujejo manj premišljeno kot druge mesece. Prevladujejo predvsem izdelki, ki so primerni za obdarovanje. Največji obisk pričakujemo v sredini prihodnjega tedna."
Mojca Novak, vodja Mercator centra Šiška v Ljubljani
"V primerjavi z drugimi meseci ni velikih razlik. Spremenjen je le namen nakupa. Med letom kupujejo predvsem zase, decembra pa gre predvsem za darila. Recesije ni opaziti."
Simona Panjič, trgovina Iana
"Gospodarska kriza se ne pozna. Ljudje ne nakupujejo nič bolj premišljeno kot običajno. Decembra je prodaja pri nas nekoliko slabša, ker smo imeli v prejšnjih mesecih veliko akcijskih ponudb."
Matjaž Štrubelj, vodja oddelka Intersport Šišla