Informatizacija. Do konca leta se bo zaključilo testiranje sistema za zapisovanje upravnih aktov, med njimi gradbenih in uporabnih dovoljenj ter inšpekcijskih odločb.
Prostorskoinformacijski sistem (PIS) so testirali na upravnih enotah (UE) v Postojni, Velenju, na Jesenicah, v Sevnici in Trbovljah, vse UE pa naj bi ga začele uporabljati do konca prihodnjega leta. “Zbirka podatkov o upravnih aktih bo pripomogla k transparentnejšemu vpogledu v stanje prostora,” zagotavljajo na ministrstvu za infrastrukturo in prostor (MzIP), ki PIS uvaja skupaj z geodetsko upravo ter ministrstvom za notranje zadeve in javno upravo. Na enem mestu bodo namreč zbrani vsi podatki o izdanih upravnih aktih v gradbeništvu; umeščeni bodo v prostor oziroma geolocirani, kar bo uporabnikom omogočilo preprostejše iskanje informacij. Do podatkov bodo lahko dostopali vsi v državni upravi in na občinah pa tudi državljani.
Na MzIP zagotavljajo, da javnosti osebni podatki ne bodo vidni, vsi pa bodo lahko pogledali državne in občinske prostorske načrte za neko območje ter podatke o izdanih gradbenih in uporabnih dovoljenjih. Prek sistema bodo najprej dostopni prostorski načrti, v drugi fazi jim bodo dodali izdana uporabna in gradbena dovoljenja, v tretji fazi pa še občinske in državne prostorske načrte v pripravi.
UE v pričakovanju
Vse UE niso seznanjene s testiranjem sistema, menijo pa, da bo njihovo delo zaradi njega lažje. “Ta sistem nam bo precej olajšal delo, če bo, ko bo enkrat vzpostavljen, omogočal preprosto in hitro ugotavljanje prostorskoureditvenega statusa posamezne parcele in pogojev za gradnjo na njej,” je ocenila Urška Repolusk, načelnica UE Ruše. Janja Slapšak Gorenc z UE Grosuplje pa je razložila, da bo povezljivost baz prostorskih in nepremičninskih podatkov dajala oporo pri prostorskem načrtovanju, gradnji objektov, upravljanju nepremičnin ter vodenju stanovanjske in okoljske politike.