Slovenija
487 ogledov

P+R: V Ljubljani parkirišče, v Domžalah za manj denarja parkirna hiša

P+R Barje
1/4
Saša Despot
V Ljubljani se na Barju gradi parkirišče P+R, v Domžalah so za skoraj milijon evrov manj zgradili parkirno hišo.

Poleg tega se zaključuje še širitev parkirišča na Dolgem mostu, ki je bilo že dolgo polno zasedeno. Zakaj tukaj ne gradijo parkirne hiše, ki bi vsaj podvojila kapacitete? 

"Med seboj smo primerjali obe različici, tako izgradnjo garažne hiše kot razširitev parkirišča. Ocenili smo stroške izvedbe in ju med seboj primerjali z vidika ekonomske upravičenosti. Mestna občina Ljubljana se je odločila za preureditev in razširitev obstoječega parkirišča,“ so pojasnili na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet ljubljanske mestne uprave. 

Parkirna hiša Domžale | Avtor: Vid Repanšek/Občina Domžale Vid Repanšek/Občina Domžale

Za 857 tisoč evrov (520 tisoč je dala EU), kolikor bo stala razširitev parkirišča, bodo na Dolgem mostu dobili 146 novih parkirnih mest za avtomobile (zdaj jih je 217). V Domžalah so za 2,2 milijona evrov (1,5 milijona je primaknila EU) zgradili parkirno hišo z 228 parkirnimi mesti. Za primerjavo, parkirišče P+R Barje, ki se gradi ob izvozu Ljubljana Center, bo zaradi temeljenja, ki ga zahtevajo barjanjska tla, skoraj milijon evrov dražje kot parkirna hiša v Domžalah, stalo bo kar tri milijona evrov, res pa bo na njem pol več parkirišč kot v Domžalah.  

Jakin: LPP ne bi dal ničesar

Pred kratkim so zgradili tudi parkirišče v Sinji Gorici pri Vrhniki. "Parkirišče P+R v Sinji Gorici je brezplačno, naš glavni namen je, da avtomobile vozačev umaknemo iz centra Vrhnike, da lahko tam parkirajo ljudje, ki imajo opravke,“ je pojasnil Stojan Jakin, župan Občine Vrhnika, ki priznava, da se zapleta pri pogajanjih z LPP. 

Parkirišče P+R Sinja Gorica | Avtor: K. D. K. D.

"Upali smo, da bi lahko vsem, ki parkirajo in se peljejo z avtobusom, za isto ceno omogočili še en brezplačen prestop na mestni avtobus v Ljubljani, to bi bil en plus za vse, ki bi se odločili, da bi parkirali tukaj, treba je najti nek magnet. Z LPP se še pogajamo, če ne najdemo pametne rešitve, bomo skušali ob parkirišču zagotoviti postajo medkrajevnega avtobusa,“ pravi Jakin, ki dodaja, da bi LPP naredil vse, a zahtevajo, da občina za to plača. 

P+R parkirišče Sinja Gorica | Avtor: K. D. K. D.
Na mestni občini so potrdili, da pogajanja za ceno še niso zaključena. "Cena za P+R v višini 5,50 EUR bi predvidoma lahko vključevala celodnevno parkiranje, vožnjo z medkrajevnim avtobusom do Ljubljane in nazaj ter dve vožnji z mestnimi linijami po Ljubljani,“ pravijo. Na parkirišču so sicer že postavili Urbanomat, ki bo začel delovati v kratkem. "Cena enkratne vozovnice v eno smer ostaja za sedaj po starem (2,70 evra v eno smer) in še brez predlaganih dodatnih možnosti prevoza v mreži linij LPP,“ pravijo. 

Občina Vrhnika za razliko od Grosuplja noče mestnega prometa

"Proga Vrhnika – Ljubljana je dobičkonosna, zato bi bilo prav, da kaj tudi vrnejo vsem, ki se vozijo,“  dodaja župan, ki pa ni naklonjen ideji, da bi se mestni promet razširil do Vrhnike, kot se na primer do Grosuplja. "To ni v našem interesu. Poleg tega, da bi morala občina LPP-ju za vsako karto plačati razliko med 1,20 evra in 2,70 evra, kar bi občino stalo nekaj sto tisoč evrov, bi uvedli dodatne postaje in bi se vožnja še podaljšala. Naša ideja je, da bi vsaj ob konicah uvedli avtobus, ki ne bi imel vmesnih postaj in bi na poti iz Vrhnike do Ljubljane ustavil le v Sinji Gorici na parkirišču P+R. Zdaj avtobus po urniku vozi 35 minut, kadar je gneča pa seveda bistveno več, ni pa bistveno počasnejši od vožnje z avtom, saj ni veliko možnosti za prehitevanje,“ pojasnjuje Jakin. 

Parkirna hiša Domžale | Avtor: Vid Repanšek/Občina Domžale Vid Repanšek/Občina Domžale

Parkiranje in avtobus cenejše kot samo avtobus

V Domžalah so novo parkirno hišo odprli prejšnji ponedeljek. "Uporabniki bodo parkiranje plačevali z mestno kartico, ob vhodu v garažno hišo pa se bosta nanjo naložili dve vožnji za vse relacije Kambusa. Prva ura je brezplačna, dve uri parkiranja stane 70 centov, cena za devet do dvanajst ur, ki pride v poštev za tiste, ki se vozijo v službo, pa je 5,50 evra. Povratna karta med Domžalami in Ljubljano sicer stane 4,60 evra, kar pomeni, da ima, kdor bo parkiral in šel v službo z avtobusom, avto cel dan na varnem in pod streho za manj kot evro," pojasnjuje Gregor Humar z domžalske občine. 

Parkirna hiša Domžale | Avtor: Vid Repanšek/Občina Domžale Vid Repanšek/Občina Domžale

"Kdor bi iz Ljubljane prišel po šestih urah, pa bo s parkiranjem celo prihranil dober evro, saj bi za dve vozovnici odštel 4,60 evra, za parkiranje, ki vključuje dve vožnji, pa le 3,5 evra," dodaja. 

Mestno kartico bodo morali sicer uporabniki (tako kot Urbano) kupiti, enkratni strošek stane pet evrov. 

P+R: Parkirajo in se odpeljejo samo z enim avtom naprej

Na Škofljici so že lani otvorili dve parkirišči P+R, dokler se eno ne bo zapolnilo, so na drugem nasproti parka omejili čas parkiranja na dve uri, da lahko gredo ljudje po opravkih. 

"Kar nekaj primerov je, da se pripeljejo trije ali štirje, parkirajo, z Urbano za 1,60 evra kupijo karto za avtobus, ki je hkrati parkirnina, potem pa se z enim avtomobilom odpeljejo naprej,“ pravi Marko Podvršnik, direktor občinske uprave Občine Škofljica. 

Železniška postaja korak stran, a ne moreš na vlak

Moti ga predvsem, da uporabniki parkirišča ne morejo na vlak in da ni posebnega pasu za avtobuse, ki zato tako kot avtomobili v konicah čakajo v kolonah, zato parkiranje ne ponuja prihrankak časa. 

"Čaka se uvedba enotne karte, saj je zraven tudi železniška postaja, ampak če za zamudiš avtobus, ne moreš na vlak. Poleg tega smo imeli idejo, da bi imeli na Dolenjski cesti poseben pas za avtobuse, v tem primeru bi bil avtobus 3B v desetih minutah v centru, ampak tega ni. Ker avtobus prav tako kot avtomobili stoji v kolonah, se P+R še ni prijel tako, kot je bilo zamišljeno. Uporaba se sicer počasi povečuje, ampak bolj počasi, kot je bilo zamišljeno,“ pravi Podvršnik. 

Na Igu je parkiršče zastonj in že od začetka polno

Na Igu, kjer so parkirišče P+R odprli oktobra lani, parkirnine ne zaračunavajo. "Parkirišče je že od samega odprtja dalje polno zasedeno. Tu parkirajo predvsem občani, ki se potem z linijo 19I odpeljejo v Ljubljano, pa tudi nekateri, ki potrebujejo storitve v stavbi Centra Ig, ki je v neposrednibližini (splošne zdravstvene ambulante, zobne ordinacije, knjižnica, lekarna, papirnica, kavarna, pekarna, NLB),“ je pojasnila Marica Zupan z Občine Ig. 

janez.zalaznik@zurnal24.si 

Komentarjev 7
  • Papaja Popi 17:47 18.avgust 2015.

    g. Janez Zalaznik, urednikŽal je to kar ste napisali res.Je pa tudi res, da je to tujka, ki so jo v 70 letih jugoslovanstva podomačili oziroma poslovenili, na žalost, zato mnogi mislijo, da je to, kakor tudi druge ...prikaži več besede, Slovenska beseda.Tako je tudi z mnogimi drugimi besedami, ki naj bi bile Slovenske pa vendar niso, če pogledate zgodovino.

  • Žurnalček 14:23 18.avgust 2015.

    Zakaj delati parkirno hišo , ko pa lahko povečaš kapaciteto za 1x , če samo zabetoniraš plato 1. nadstropja.

  • pesekinmorje 11:41 18.avgust 2015.

    Glagol "otvoriti" in iz njega izpeljane besede so (recimo temu) posvojene; ker se jih na veliko uporablja v pogovornem jeziku, so jih pač vnesli v Sskj ... osebno mi je glagol "odpreti" bolj slovenski in ga tudi z veseljem uporabljam ...prikaži večm ... in enako še vedno priporočam tudi vam. Lep dan želim