"Mobilni telefoni postajajo pravi mali računalniki, zato moramo z njimi ravnati vse bolj skrbno. Odgovarjanje na sumljive klice, upoštevanje navodil, poslanih z neznanih številk, klikanje nepreverjenih povezav (oziroma takšnih, ki vam jih niso poslali znanci ali prijatelji) – vse to lahko privede do nepotrebnega dodatnega stroška, v najslabšem primeru pa se vam lahko tudi zgodi, da telefon odpove poslušnost, ker ste s svojim dejanjem vanj vnesli virus ali trojanskega konja," opozarjajo pri Zvezi potrošnikov Slovenije.
Predstavljajo tri primere telefonskih goljufij, ki v tem trenutku krožijo med slovenskimi uporabniki in dodajajo informacijo, kakšen odziv je pravilen.
1. primer: neodgovorjeni klic
Mobilnik pozvoni le enkrat, na zaslonu se prikaže izgubljen klic z neznane (ponavadi) tuje številke. Ker ste radovedni, pokličete nazaj, da bi povprašali, kdo in zakaj vas je klical.
NAROBE: Če vas bo kdo zares potreboval, bo zagotovo še enkrat poklical in takrat se boste lahko z njim pogovorili, ne da bi plačevali nepotrebne stroške. V primeru, ko kličete v tujino, boste za klic morali plačati sami, in sicer tudi do 1,8 evra za vsako začeto minuto, saj so številke običajno povezane z eksotičnimi, predvsem afriškimi državami.
ZPS svetuje: Nobene potrebe ni, da se odzivate na nesprejete klice z neznanih številk, še posebej, če številka ni slovenska. Če se vam večkrat zgodi, da telefon pozvoni samo enkrat, vedno pa je v takšnih primerih klic z neznane tuje številke, o tem obvestite operaterja.
2. primer: SMS prošnja
Sprejeli ste sporočilo, v katerem vas neznanec naproša, da ga pokličete na njegovo številko. Ker ste prijazni, sporočilo pa vas nagovarja v slovenščini, njegovi želji ustrežete.
NAROBE: Tudi v tem primeru gre za stroškovno past, saj v sporočilu ni nobenega podpisa, iz katerega bi lahko sklepali, da gre za znano osebo oziroma nekoga, s katerim bi se zares radi nekaj pogovorili. Številka je običajno iz ene od afriških držav, kar pomeni, da boste za klic plačali najmanj 1,8 evra oziroma še več, če boste po nepotrebnem zavlačevali.
ZPS svetuje: Če bo kdo zares rabil vašo pomoč v obliki klica, se bo pod sporočilo zagotovo tudi podpisal – še zlasti, če ga pošlje z neznane številke. Povratni klic je zgolj stroškovna past. V primeru, ko takšno sporočilo sprejmete večkrat, o tem obvestite operaterja.
3. primer: koda za nagrado
V sporočilu sprejmete povezavo do spletne strani in kodo. Vabijo vas, da stran obiščete in vpišete kodo, s čemer boste upravičeni do denarne nagrade ali brezplačnega darila. Ker ste veseli, da ste nekaj "zadeli", sledite navodilom.
NAROBE: Nikoli ne odpirajte spletnih povezav, ki ste jih prejeli v sporočilu z neznane številke – še posebej, če je ta tuja. Najmanj, kar se vam lahko zgodi, je včlanitev v SMS-klub, kar pomeni, da boste vsak teden plačevali tudi 5 evrov za komercialna sporočila brez koristne informacije. Dedek Mraz, ki tako radodarno deli darila ob prelomu leta, žal, o(b)staja samo v pravljicah.
ZPS svetuje: Ob prejemu takšnega sporočila s tuje telefonske številke takoj obvestite operaterja in ga prosite, naj preveri, ali niste slučajno že včlanjeni v SMS-klub. Če je številka zgolj štirimestna, se lahko od prejemanja odjavite s poslano besedo STOP v odgovoru na sporočilo. Kdor ni prepričan, naj se tudi v tem primeru poveže z operaterjem.
Podrobnosti tudi na spletni strani Zveze potrošnikov Slovenije.
Ti Italije nisi vidu , boš pa Gambijo .
Noben ne nasede ampak v brzini , ko ti zazvoni samo enkrat in ne utegneš odpreti telefona , avtomatično vrneš klic. Kdo gre za tem , da ga kliče kurvetina iz Gambije .
Bi pa se lahko naredilo naslednje. Ko se zasledi takšno dogajanje z določene številke iz tujine, bi lahko operater zaračunal tisti klic/sms in na tak način prisilil oddaljenega operaterja, da prekine pogodbo s tisto številko/osebo oz. ji zaračuna take sms-e/klice.<br… ...prikaži več />Po moje bi kar hitro nehali, glede na to da tu pa tam kdo nasede. Ker orajo potem poslati več plačljivih klicev/sms-ov, kot dobijo nazaj.