Slovenija
24 ogledov

Podpora starih znancev

(Foto: Anže Petkovšek) Žurnal24 main
Volilna kampanja. Jankovića podprla podjetja, ki jim je ta dal posel.

Skoraj vsa podjetja, ki so prispevala denar za volilno kampanjo svetniške Liste Zorana Jankovića, so v zadnjih štirih letih poslovala z Mestno občino Ljubljana (MOL).

          107
tisoč evrov (slabih) je volilni štab župana Zorana Jankovića zbral za njegovo kampanjo in kampanjo Liste Zorana Jankovića.

Večinoma so opravljala posle, ki so jih pridobila s postopki javnega naročanja. Skupaj so 14 podjetij (v zgornji grafiki manjkata podjetji Foris, strojne in prometne storitve, iz Maribora in Deželna banka Slovenije) in en posameznik v ta namen prispevali 57.400 evrov.

Prav tako so se skupaj z nekaterimi podjetji, ki so finanicirala kampanjo samega župana Jankovića, ta podjetja pojavljala med donatorji mestu in njegovim javnim zavodom v prejšnjih letih. Med njimi so Kranjska investicijska družba, Mons, Avtotehna, CPL, Akropola, Lesnina inženiring, Pivovarna Union, BTC in Kraški zidar. Večini je skupno, da so že izvedli večji nepremičninski oziroma gradbeni projekt v mestu ali pa ga še nameravajo izvesti. Za županovo volilno kampanjo je bilo sicer skupaj s prispevki fizičnih oseb zbranih 49.577 evrov. Največ med fizičnimi osebami – 4.300 evrov – je prispeval Jože Pečečnik, 500 evrov pa je dodal župan sam.

Kdo je financiral kampanjo župana in njegove liste, je razkrilo Delo, ki je za podatke zaprosilo računsko sodišče. Imena so sicer v županovem štabu razkrili po pomoti – k temu jih namreč zakonodaja ne obvezuje.

4.000 evrov
Eurolux. Z elektroinstalacijami so opremili tri trakte Ljubljanskega gradu, Šentjakobsko gledališče in Kinodvor, poskrbeli pa so tudi za razsvetljavo v športnem parku Stožice.

4.000 evrov
GP Grosuplje. Grosupeljsko gradbeno podjetje gradi za MOL oziroma za njihov javni stanovanjski sklad sosesko Polje II. Pogodbo so podpisali leta 2009, projekt pa je ocenjen na 11,4 milijona evrov.

3.900 evrov

ZIL inženiring. V javno-zasebnem partnerstvu z MOL gradijo garažno hišo Kozolec II, bili pa so tudi edini, ki so se zanimali za gradnjo garažne hiše pod tržnico.

1.500 evrov
MK Založba. Lani je MOL pri tej založbi za 96 tisoč evrov naročila dve otroški slikanici za vse ljubljanske triletnike in prvošolce. Izbrali so jih na razpisu med 21 prijavljenimi.

5.000 evrov
Cestno podjetje Ljubljana. Podjetje je za MOL v zadnjem času prenavljalo vodovod in kanalizacijo na Brodu, urejalo Špico, komunalno ureditev na Rakovi jelši in parkirišče na Žalah.

12.000 evrov

Kranjska investicijska družba, Sepire, Mons. Največji financerji kampanje svetniške Liste Zorana Jankovića so bila podjetja v lasti Jožeta Anderliča. Kid in Mons sta bila sicer že v prejšnjem mandatu največja donatorja mestne občine in njenih zavodov, saj sta skupaj prispevala za 1,1 milijona evrov donacij, avgusta lani pa je Mons mestu doniral tudi Žitni most.

8.000 evrov
Enlux, Javna razsvetljava. Po tem, ko je Enlux leta 2008 z odkupom delnic prevzel večinsko lastništvo nad Javno razsvetljavo (JR) in je JR župan odvzel koncesijo za upravljanje semaforjev in cestne signalizacije, so se odnosi med MOL in Enluxom otoplili. Druga koncesija za upravljanje cestne razsvetljave je JR ostala, MOL pa je Enluxu konec leta 2009 za 12,3 milijona evrov prodal še preostanek lastništva JR.

7.000 evrov
Gradis skupina G, Sektor beton. H kampanji so prispevali tudi gradbeniki, ki so gradili športni park Stožice in še gradijo trgovski center. Gradis skupina G sicer gradi tudi garažno hišo pod Kongresnim trgom.

 

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.