Ljubljana. Župan Zoran Janković ne bo dobil potrebne dvetretjinske podpore za spremembo statuta Mestne občine Ljubljana (MOL), s katero bi nase prenesel pristojnost odločanja o pravnih poslih razpolaganja s stvarnim premoženjem nad vrednostjo dva milijona evrov. To pristojnost ima zdaj mestni svet.
Predloga sprememb na ponedeljkovi seji namreč ne bodo podprli SDS, NSi, Zeleni Slovenije in DeSUS, prav tako pa ne SD. Glede na napovedi bo glas Slavka Ziherla (LDS) ob podpori Liste Zorana Jankovića (LZJ) premalo.
“Statuta ne bomo podprli, če bo v njem ostala predlagana sprememba pristojnosti. Mislimo, da je spodobno, da se o tako velikih zneskih razpravlja v mestnem svetu. Prav tako se mi zdi normalno, da bi se o takih spremembah, kot je sprememba statuta, predstavniki svetniških skupin predhodno posvetovali. Tega ni bilo. LZJ se je z nami posvetovala le o spremembi občinskega praznika in dobila naše soglasje,” pravi Metka Tekavčič, vodja svetniške skupine SD.
Dodaja, da mestni svet že tako ne odloča več o nobeni veliki komunalni investiciji: “Ta pristojnost je v celoti v rokah župana po ekskluzivni odločitvi LZJ, čemur smo nasprotovali vsi drugi v mestnem svetu. Mislim, da je že to narobe, ker plačevanje stroškov komunalnih storitev tako pomembno vpliva na življenje ljudi.”
Tekavčičeva tudi verjame, da ima župan “že zdaj na mizi določene transakcije, ki presegajo dva milijona, in se zato tako mudi s temi spremembami”. Na vprašanje, za katere posle naj bi šlo, ni znala odgovoriti.
“Zakon je dovolj jasen”
Namen zakona, s katerim želi Janković uskladiti statut MOL, je jasen – prenesti odločanje o razpolaganju s premoženjem na župana, meni Rajko Pirnat, profesor na ljubljanski pravni fakulteti, ki se mu ta rešitev sama po sebi ne zdi slaba. “Gotovo je koristna za operativnost odločanja,” pravi. Toda, opozarja, zakon ne prepoveduje, da bi v letnih načrtih razpolaganja s premoženjem določili, da je za nekatere vrste premoženja potrebno soglasje mestnega sveta.
Podobno meni tudi pravosodni minister Aleš Zalar, sicer predsednik ljubljanske LDS. “Verjetno se bo skozi ljubljanski primer vprašanje statuta postavilo še v marsikateri drugi občini,” pove. Sprememba zakona pa se ne zdi verjetna, saj je zakon o stvarnem razpolaganju države in samoupravnih lokalnih skupnosti v veljavi šele od konca leta. “Moramo pa upoštevati tudi, da je med poslanci precej županov,” pravi Zalar.
34
ogledov
Niso vsi županovi možje
Statut. Dve tretjini svetnikov ne bosta podprli sprememb statuta, da bi Janković odločal o poslih nad dvema milijonoma.
Možnosti. Če sprememba statuta ne bo sprejeta, bi lahko Janković sprožil upravni spor, ugiba Tekavčičeva. Odgovor na vprašanje, ali bo to storil, še čakamo.
Ustavnost. Pirnat pravi, da je možno, da bi kdo izpodbijal določbo statuta, ki ni skladna z zakonom: “Če župan predlaga neke spremembe akta in te niso sprejete, so pa po njegovem mnenju zakonite, lahko zahteva ponovno odločanje. Če svet vztraja pri odločitvi, lahko župan vloži zahtevo za oceno ustavnosti in zakonitosti.”
30 glasov mestnih svetnikov je potrebnih za spremembe statuta.