Slovenija
7902 ogledov

"Ne le, da ji ne želimo dati niti centa, v tako Adrio ne nameravamo vstopiti"

Adria Airways Profimedia Le še spomin, posnetek je nastal 1. septembra 2019.
Gospodarski minister Zdravko Počivalšek je predstavil načrte vlade v primeru Adrie Airways.

Vodstvo Adrie Airways je na sodišče vložilo predlog za stečaj letalskega prevoznika. V družbi, ki se je že dlje časa soočala s hudimi finančnimi in operativnimi težavami, so v sporočilu za javnost pojasnili, da je predlog za stečajni postopek vodstvo vložilo zaradi insolventnosti družbe in v skladu z zakonskimi določbami, ki mu v položaju, v kakršnem se je Adria znašla, nalaga obveznost predlagati stečaj podjetja.

Pristojno kranjsko okrožno sodišče ima predviden tridnevni zakonski rok, v katerem mora odločiti o začetku stečajnega postopka.

Javna agencija RS za civilno letalstvo je po vložitvi predloga za stečaj Adrii odvzela operativno licenco. Inšpektor je odločbo o odvzemu licence za letenje izrekel ustno. To ima enako veljavo kot pisna odločba, ki jo morajo na agenciji skladno z zakonodajo spisati v petih dneh.

Družba je sicer sporočila, da je zaradi vloženega predloga za stečaj družbe odpovedala vse še predvidene lete, kar pa je bilo že prej razvidno s spletne strani ljubljanskega letališča.

Država v takšno Adrio vlagala ne bo

Minister Zdravko Počivalšek je bil jasen, da država ob obstoječem lastniku ne namerava v Adrio Airways vložiti niti centa. Pri tako velikem dolgu si država ne more privoščiti vlaganja v Adrio Airways. V zadnjih dneh so v sodelovanju s SDH in DUTB opravili podrobno analizo finančnega stanja na podlagi razpoložljivih podatkov. "Ugotovitve so take, da je finančna luknja bistveno večja od pričakovane. Ne bom govoril v številkah, a stanje je izredno slabo in kaže na slabo korporativno upravljanje. To so povsem nove okoliščine, ki tudi nam narekujejo razmislek, kaj bomo delali," je dejal Počivalšek.

Država bi ob vstopu v podjetje, kakršno je, nase prevzela tudi velik dolg, ki ga je ustvaril lastnik podjetja, poleg tega pa bi po Počivalškovih besedah lastniku omogočili, da bi se izognil vsem odgovornostim za nastalo situacijo v Adrii Airways. Počivalšek je dodal, da bi v Adrio Airways, v takem stanju, kot je, morali vložiti najmanj 28 milijonov evrov, da bi začela normalno poslovati. 

Kot je razvidno s spletne strani prevoznika, so za danes in jutri odpovedani vsi leti. Tudi popoldanski let v Frankfurt.

Dva možna scenarija

Vlada vidi dva možna scenarija v primeru stečaja Adrie Airways, ki je čedalje bolj verjeten. Prva možnost je, da razmere uredi trg po principu ponudbe in povpraševanja. Ob tem je minister dejal, da to zahteva določen čas, pri čemer ni nujno, da bodo povezave v korist slovenskega gospodarstva in države. Po oceni in pogovoru z Lufthanso bi bila lahko obnovljena polovica vseh tistih linij, ki jih trenutno ima Adria Airways. 

Druga možnost pa je ustanovitev novega podjetja s strani države. Vlada preučuje to možnost, saj bi se tako lažje in bolje vzpostavile ključne povezave z evropskimi mesti, a gre tudi tu za postopek, ki traja nekaj mesecev. "Kot veste, normalen postopek za pridobitev dovoljenj traja od 3 do 6 mesecev, po idealnem scenariju pa se to da malo skrajšati. Vendar pa je to možno le ob trdem dogovoru z največjim prevoznikom Lufthanso, da bomo to naredili z njimi in ob njihovi podpori". Počivalšek je dejal, da informativno soglasje Lufthanse za to imajo. 

Najprej je treba pripraviti poslovni načrt, ki bo usklajen z Lufthanso, ob tem pa tudi v primeru ustanovitve novega podjetja upoštevati dve dejstvi, in sicer, da bo treba po oceni gospodarskega ministrstva letno vložiti od 4 do 5 milijonov evrov. Poleg tega pa je treba za ustanovitev doseči politični konsenz. 

Počivalšek je povedal, da tečejo tako pogajanja s ponudniki letal, ki jih ima v najemu Adria Airways, kot pogovori z Lufthanso, poleg tega pa že proučujejo, kako bi lahko najlažje in najhitreje ustanovili novo podjetje. 

"Za Adrio Airways smo na našem ministrstvu naredili vse, kar smo lahko. Tudi agencija za civilno letalstvo jim je dala še zadnji rok, da poskušajo dokazati, da se bodo finančno prestrukturirali. Glede na neodgovornega lastnika imamo slab občutek. In zaradi naše odgovornosti do državljanov, davkoplačevalcev, bomo naredili vse, da sprejmemo glede teh dveh možnosti ustrezno odločitev." 

Zdravko Počivalšek, minister za gospodarski razvoj in tehnologijo

slovenija 17.06.13, Adria, Adria Airways, Slovenski letalski prevoznik, letalo, | Avtor: Anže Petkovšek Stečajni upravitelj Adrie Airways je blagovno znamko najprej prodajal po izklicni ceni 100.000 evrov. V tretjem poskusu je dobil bistveno manj. Anže Petkovšek

Zaposleni niso za ustanovitev nove Adrie

Zaposleni v Adrii z nestrpnostjo čakajo odločitev vlade. "Prepričali smo vodstvo 4K, da se odreče podjetju, z dobavitelji smo se dogovorili za znaten odpis dolgov in njihovo dolgoročno refinanciranje, se pogovarjali z novimi investitorji, našli podjetje, ki se ukvarja samo s prestrukturiranji letalskih prevoznikov. Lufthansa si še naprej želi biti partner Adrie," so dejali v iniciativnem odboru zaposlenih. "V tednu dni smo naredili več kot 4K v treh letih," so še dejali.

Na vprašanja, kaj bi pomenil stečaj Adrie, odgovarjajo: "Plan, ki ga ima vlada s subvencioniranimi linijami, je zelo vprašljiv. Možnost, da bi Evropska komisija dovolila izvajanje tako imenovanih linij PSO z Brnika, je majhna. Take linije se navadno uporabljajo za povezovanje odročnih pokrajin z vozlišči in ostalimi večjimi centri. Res je, da se take subvencije lahko uporabljajo tudi za nekatere linije, ki so za državo pomembne in ki niso komercialno donosne, vendar je za dokazovanje upravičenosti teh linij treba izdelati natančne študije, pa še to bi po naših podatkih odobritev bila deležna kvečjemu ena linija in ne kar set linij," še pravijo v iniciativnem odboru. Ne glede na to, da bi državi uspelo prepričati evropsko komisijo o upravičenosti teh subvencioniranih linij, bi bilo za to vsako leto treba odšteti milijone evrov, kar pa je občutno več, kot je bila letna izguba Adrie pred prodajo nemškemu skladu 4K.

slovenija 03.02.11., letalo, adria, foto: adria airways Slovenija Adrio Airways doletel še en udarec

Ideja o ustanovitvi nove Adrie po mnenju zaposlenih v tem trenutku tudi ni smiselna, kajti novo podjetje ne bi pridobilo ugodnih slotov na letališčih - to so termini, ki jih letalski prevoznik zakupi na letališčih, kamor leti. Namreč trenutne slote bi v primeru stečaja Adrie takoj kupile druge letalske družbe. Poleg omenjenega pa proces pridobitve potrebnih spričeval (IATA, AOC, CARA, IOSA, StarAlliance itd.) traja leta, vse to pa obstoječa Adria že ima. Po prepričanju zaposlenih je ohranitev Adrie s kompetentnim in odgovornim vodenjem najcenejša rešitev. Premier Šarec je dejal, da Adrii s tem vodstvom ne bo pomagal. Sedaj lahko namesto nemškemu vodstvu, pomaga slovenskemu podjetju povezljivosti, gospodarstvu in turizmu v Sloveniji, dodajajo.

Agencija za civilno letalstvo je Adrii Airways izdala ustno odločbo, da ji od danes od 12. ure prepoveduje izvajanje letalskih operacij z letalom bombardier CRJ 900 (z registrsko oznako S5-AAK), navaja STA. Razlog za odločbo je odpoved najemne pogodbe s strani najemodajalca in posledično izbrisa najemnika Adrie Airways iz Registra zrakoplovov RS kot uporabnika navedenih letal, so sporočili iz agencije.

Kot poroča časnik Finance, je tudi za to letalo odpoved najemniške pogodbe poslal lastnik AeroCentury, ki je Adrii zaplenil že kar nekaj letal. Adria ima uradno zdaj na voljo še pet bombardierjev in štiri saabe, od tega so trije pokvarjeni, en pa v Luganu, navaja časnik.

Adria Airways Slovenija Ultimat Adrii: Če tega ne naredite v sedmih dneh ...
Komentarjev 21
  • 0ced864ed9d976da79e4e975646e3dcf59a85b96 08:21 01.oktober 2019.

    [ ... prevzela tudi velik dolg, ki ga je ustvaril lastnik podjetja ... ] Finančnim špekulantom je bila Adria prodana v času Cerarjeve etične vlade in finančnega ministra, nekdanjega direktorja kmetijske zadruge, mlekarne in bazenov, katerega domet si bomo zapomnili, ...prikaži več ko je javno žalil ljubljančane z močvirniki, za kar se še do danes ni opravičil.

  • Avatar vec
    vec 20:59 30.september 2019.

    Zaposleni zdej vedo vse in imajo vse že dogovorjeno, ja kaj čakajo naj se pol zmenjo, aja rabjo državo kot zadnjih 25-30 let da zapolne finančno luknjo. Plače pa bogovske baje, no verjetno ne vsi ampak večina pa verjetno. Pa ...prikaži več sej letališče je še naše in tam je še dosti donosnih poslov, ki celo prinesejo dobiček ampak to so pa že prej sprivatiziarli, naj pokličejo vse nadzornike in svetovalce v zadnjih 15 letih da razložijo kako je s to zadevo.

  • Kmodri 20:56 30.september 2019.

    Rezultat zablojene politike. Bratovška in Cerar naj se poslovita....