Napad. "Družba za avtoceste v RS (Dars) je zahtevala, naj se gradbinci organizirajo tako, da lahko delajo vsi," je pred preiskovalno komisijo, ki raziskuje ozadje dragih avtocestnih poslov, na vprašanje, ali pozna zemonski sporazum, med drugim pojasnjeval Jože Brodnik, ki je Dars vodil med letoma 1994 in 1999.
"To po mojem mnenju ni kartel"
Povedal je, da so z gradbinci naredili "načrt kapacitet, kaj je kdo od njih zmožen narediti", se o tem z njimi večkrat pogovarjali in imeli celo redne mesečne sestanke. "Tako smo hoteli preprečiti divjo tekmo, da bi en gradbinec prevladal in ga potem ne bi mogli več ustaviti," je razlagal Brodnik in dodal, da sam v tem ne vidi elementov kartelnega dogovarjanja. "Ali so gradbinci to definiranje resursov in zmogljivosti, ki je bilo narejeno z namenom, da nekateri ne bi šli prek meje, zapisali, pa jaz ne vem," je zatrjeval Brodnik. Tudi ni zanikal, da je bil na dan podpisa zloglasnega zemonskega sporazuma osebno na gradu Zemono. A je v nadaljevanju zasliševanja večkrat zatrdil, da je za dokument (faksimile) sporazuma izvedel šele iz časnika Finance.
Mala in velika koalicija. Na gradu Zemono so po odprtju avtocestnega odseka gradbinci leta 1998 podpisali tako imenovani zemonski sporazum, so pred časom razkrile Finance. Iz njega je razvidno, kako so si gradbinci (mala in velika koalicija) delili avtocestni kolač. Vodilni je bil SCT Ivana Zidarja. Urad za varstvo konkurence zato že nekaj časa proučuje sum kartelnega dogovarjanja za avtocestne posle.
Brodnik se je vidno razburil le, ko je predsednik komisije večkrat vprašal, kdo je bil koordinator sporazuma: "Ne vem, o kakem koordinatorju govorite, sem vam večkrat razložil, da je šlo za ugotovitve kapacitete gradbincev in nisem nastopal v zemonskem sporazumu."
Omejevanje apetitov SCT
Brodnik je za šefa Darsa prišel ravno iz SCT Ivana Zidarja, a je zatrjeval, da je v njegovem času Dars omejil apetite SCT in ga spremenil v zgolj izvajalca.
Analize dobljenih poslov prek razpisov pa so pokazale – tako Brodnik –, da so se "ponudniki držali teh kapacitet, kar je preprečilo monopolizacijo. Oni so to konstelacijo sil negovali, kar je po mojem mnenju pozitivno." "Skupni nastopi so bili znani, saj je šlo za 'joint venture'," pa je odgovoril tudi Abdon Peklaj, vrsto let na različnih vodilnih mestih v Darsu. A tudi on je zanikal vedenje, da bi gradbinci, ki so podpisali zemonski sporazum, tudi na razpisih nastopali usklajeno.
Je pa Peklaj tako kot Brodnik pred njim potrdil, da so gradbinci Darsu dajali tudi avtomobile. To prakso so darsovci videli v tujini. "V sklopu avtocestnega programa so izvajalci morali na voljo dati vozila," je povedal Peklaj. Potrdil je, da jih je uporabljal tudi sam, tudi za zasebne vožnje in tudi od SCT. Odnos z SCT pa je kljub temu opisal kot napet: "Kadarkoli sem bil navzoč na teh sestankih, smo se samo tepli, v navednicah, seveda."