Komaj dva tedna po objavi Evropske agencije za varnost v letalskem prometu (EASA), da pametni telefoni in tablice ne predstavljajo nobene nevarnosti za letala med vzletom in pristankom, so pri British Airwaysu kot prvi evropski letalski družbi svojim potnikom že dovolili uporabo tablic, e-bralnikov, pametnih telefonov in podobnih naprav med postopkom vzleta in pristajanja.
Čas med vzletom (vožnja po pisti, dvigovanje do višini 10.000 čevljev) in pristanek (spuščanje proti letališču in pristanek) namreč predvsem pri krajših letih lahko pomenita celo polovico ali še več časa celotnega leta, vseeno pa so bili v tem času potniki zelo omejeni s tem, kaj jim je dovoljeno, saj je veljalo, da signal iz elektronskih naprav lahko moti delovanje letalskih sistemov.
Adria zamudila prvo mesto, bo med zadnjimi?
EASA je pred kratkim sledila novembrski odločitvi sorodne ameriške agencije pri bolj ohlapnih pravilih, saj so regulatorji ugotovili, da je sedanja pravila povozil čas. Medtem ko so morali potniki elektronske naprave doslej izklapljati, sedaj velja, da jih lahko normalno uporabljajo ves čas poleta, če so le v t. i. letalskem režimu. To seveda še naprej preprečuje telefoniranje.
Odločitev o tem, da neka letalska družba lahko sledi novim pravilom, pa je še vedno v pristojnosti državnih regulatorjev, v slovenskem primeru Javne agencije za civilno letalstvo.
Kot so nam pojasnili v Adrii Airways, sicer pri njih že poteka prvi del procesa ocenjevanja tehnične kompatibilnosti letal z novimi smetrnicami EASA. A to je šele prvi korak v daljšem procesu, saj bo sledila še priprava morebitnih dodatnih postopkov za zmanjševanje tveganja (npr. za primere vzletanj ali pristankov v meglenem vremenu ali v primeru suma neželenega vpliva osebnih elektronskih naprav na sisteme letala). Šele nato lahko Adria Airways od agencije za civilno letalstvo pričakuje zeleno luč za uporabo elektronskih naprav.
Tako pravila "zagotavljanja varnosti v zvezi z uporabo osebnih elektronskih naprav na letalih Adrie Airways do zaključka postopka ostajajo nespremenjena."
Pri Lufthansi bo omogočen celo internet
Da bodo ti postopki kmalu končani pri Lufthansi, vodilni članici povezave Star Alliance, v katero je vključena tudi Adria Airways, so nam potrdili v njihovi službi za odnose z javnostmi. "Prepričani smo, da bomo našim potnikom lahko zelo kmalu ponudili več fleksibilnosti," nam je povedal predstavnik družbe Martin Riecken. Dodal je, da klici po mobilnem omrežju prav gotovo tudi v prihodnje ne bodo mogoči, bodo pa lahko potniki uporabili GSM standard za povezavo v Flynet, Lufthansino (delno plačljivo) storitev povezave v internet, s čimer bodo lahko tudi med letom dostopali do svoje e-pošte, prejemali kratka sporočila ali obiskovali spletne strani.
Klicev prek mobilnih telefonov ne bo tudi zato, ker so proti njihovi uvedbi sami potniki, ki so to jasno izrazili v anketah, je še pojasnil Riecken. Lufthansa sicer na daljših poletih potnikom zastonj nudi storitev telefonskih pogovorov prek svojih terminalov na krovu.
Mobilnik med letom sprožil alarm za požar
Edini javno zabeleženi problem z uporabo elektronskih naprav na Adriinih letalih se je zgodil že davnega leta 2001. Takrat se je med letom v pilotski kabini prižgala opozorilna lučka za požar. Letalo se je moralo vrniti na brniško letališče, kjer so krivdo za lažni alarm zvalili na prižgan mobilni telefon, ki ga je med prtljago pustil eden od potnikov.
Kva seješ!
Adria? What the Hell is Adria? Ni izmišljeno, ampak je v resnici bilo izjavljeno na JFK-ju, ko je ena od neštetih pregledovalk vrst pred terminalom videla adriino letalsko vozovnico. Tudi sam se pridružujem njeni izjavi (pa vem kaj in… ...prikaži več predvsem kdo je Adria).
Podrobnejši pregled dogajanja na kapitalskih trgih če koga zanima poglejte galerijo slik predvsemDrugače je narejeno tako, da je za en indeks recimo DAX najboljših in najslabših 5 delnichttp://www.denarinfinance.com/?p=1421Je pa narejeno za cel kup… ...prikaži večp indeksov ZDA Nasdaq in Dow Jones, francoski CAC, britanski FTSE, Nemški DAX, italijanski FTSE MiB, balkanske borze, kitajska Brazilija in še kaj