Slovenija
94 ogledov

"Morali bi tja poslati vozila, ustavljati in upočasnjevati promet"

Primorka pri Razdrtem PIC (spletna kamera)
Vozniki poročajo, da so včeraj "padli" v megleni zid. Dars poudarja, da so opozarjali na meglo, a inštruktor varne vožnje Brane Kuzmič je prepričan, da bi lahko storili več. "Na cestnih kamerah je bilo razvidno, da je bila gosta megla. To bi moral biti znak za alarm."

Policija je pojasnila, da je hudi nesreči na primorski avtocesti po prvih podatkih botrovala slaba vidljivost zaradi megle, neprilagojena hitrost in prekratke varnostne razdalje. "To smo vsi vedeli, policija s tem ni ugotovila nič posebnega," pravi inštruktor varne vožnje Brane Kuzmič. Dodaja, da sam podrobnosti nesreče ne pozna, a ocenjuje, da bi se iz nadzornih cestnih kamer že lahko videlo, da je bila na avtocestnem odseku, kjer se je verižno trčenje zgodilo, zaradi megle izredno slaba vidljivost. "To je dovolj velik signal, da bi morali sprožiti alarm, da bi preprečili to, kar se je zgodilo lani v Grosupljem. Pogovarjal sem se z nekom, ki je bil lani v Grosupljem. Dejal je, da je bilo tako, kot bi se zapeljal v mleko."

Zid megle

Vozniki, ki so se včeraj peljali po primorki, opisujejo, da se je iz relativno šibke megle naredil popoln megleni zid. Na Darsu so včeraj pojasnili, da so na vseh spremenjljivih znakih na širšem območju primorske avtoceste opozarjali na nevarnost megle, ki se giba zelo nepredvideno in z različno intenziteto. "O megli je že od dopoldneva poročal Prometno – informacijski center, redno so potekala javljanja v živo in redno so bila objavljena tudi opozorila preko prometnih sporočil za javnost," so pojasnili pri družbi za avtoceste.

Nesreča na primorki | Avtor: PGD Postojna PGD Postojna
A Kuzmič ocenjuje, da je to premalo. "Morali bi sprožiti alarm, poslati na teren bodisi svoja vozila bodisi opozoriti policijo ter ustavljati ali umirjati promet," je prepričan. "Res je, da opozarjajo po radiju, kar je dobro, a je to premalo."

Na avtocesti je premalo policistov

Za neupoštevanje varnostnih razdalj in previsokih hitrosti na avtocesti je po njegovi oceni kriva "slovenska kultura vožnje" in dejstvo, da ni policistov na avtocesti. "Pri nas na avtocesti policistov skoraj ni, namesto tega ustavljajo in pobirajo kazni na lokalnih cestah, kar je dobro za državni proračun, a slabše za varnost voznikov."

Prisotnost slovenske policije na slovenskih cestah primerja z italijanskimi ali drugimi zahodnoevropskimi cestami. "Tam so vozniki vidni, z lučkami," pravi Kuzmič. "Pri nas jih ni, zato tovornjakarji na avtocesti divjajo, ne upoštevajo varnostnih razdalij in prehitevajo drug drugega. Če vidim policista, peljem bolj počasi, če ne pa ne."

Slovenci željni avtomobilov

Kako pa je s slovensko kulturo vožnje? "Nenavadno je, da slovenski voznik, ki doma divja, v Avstriji vozi po pravilih, avstrijski voznik, ki vozi doma po pravilih, pa začne divjati na naši cesti," opisuje Kuzmič in se sprašuje, kam odide kultura, ko prestopi državno mejo. "Gre za nagon, prilagodimo se večini. Ko nas prehiti sto voznikov, začnemo prehitevati še sami."

V Avstriji tega ni, ker imajo stoletno tradicijo vožnje z avtomobilom. "Pri nas to ni tako. Spomnite se Jugoslavije, kako so bila vozila nedostopna. Mi smo željni avtomobilov," pravi Kuzmič. "Poglejte v ZDA, ki so prva avtomobilska država. Tam nikomur ne pade na misel, da se ne bi pripel ali se ne držal hitrostnih omejitev."

PREBERITE ŠE:

Komentarjev 23
  • smejka 11:43 02.februar 2016.

    Vsi so krivi, samo vsak posameznik ne...a je treba narediti zid, alarm in kaj vem kaj še, da se promet prilagodi razmeram?Kdor se želi ubiti, naj se sam in to tam, kjer drugih ne ogroža.Kdor nima rad sebe, naj spoštuje vsaj druge!!!

  • zdrej 12:17 01.februar 2016.

    Ena od opcij bi po moje bila nadgradnja telefonskih govorilnic z določenimi lučmi. Recimo rumeno ob zmanjšani vidljivosti, ter utripajočo rdečo, kar bi pomenilo da je pred nami nesreča. Zadeva bi se aktivirala iz centrov kontrole prometa, ko bi zaznali ...prikaži več meglo oz da se je promet v določenem odseku ustavil. Razdalja govorilnic je precej pogosta (na A5 slaba 2 km ), ter tu je že obstaja komunikacijska infrastruktura. Seveda na območjih s konstantno ponavljajočo se meglo. Podrobnosti bi se morali dogovoriti pristojni.

  • zdrej 12:09 01.februar 2016.

    Klasična razloga nista zastonj klasična. Saj če ta dva parametra upoštevaš pri vožnji, zelo zmanjšaš možnost nesreč. Pri sebi in pri drugih.