Premier Borut Pahor, ministri Mitja Gaspari, Patrick Vlačič in Matej Lahovnik ter generalna sekretarka vlade Helena Kamnar so na neznani lokaciji imeli kosilo s šefom Petrola Aleksandrom Svetelškom in predsednikom uprave Adrie Airways Tadejem Tufkom.
To nam je potrdilo več virov. Eden od njih je dodal, da bi bila lahko Adria v pol leta na kolenih. Možnosti sta dve: ali država pomaga in ji zagotovi samostojnost ali pa jo proda tujcu. Neuradno se zdi, da se vsaj prek posrednikov za Adrio res zanima turška družba Turkish Airlines. Tudi piloti Adrie, tako naši viri, navijajo za Turke.
Scenarij 1: naša Adria
"Mi se bomo potrudili, da ostanemo samostojni. Da prebrodimo recesijo, pa potrebujemo spodbudo za od dve do tri leta," je pojasnil Tufek in dodal: "Grčija je za spodbuditev turizma ter ukinitev pristajalne takse in takse za parkiranje letal. Tudi mi lahko razmislimo o čem podobnem."
Razložil je, da je približno tretjina potnikov v Ljubljani prehodnih – tuji lastnik jih bo preusmeril na matično letališče. Adria sicer ljubljanskemu letališču, ki je imelo lani šest milijonov evrov dobička, zagotavlja 80 odstotkov potnikov.
Toda slabost tega scenarija je, da bi predvideno petmilijonsko dokapitalizacijo Adrie v Bruslju lahko označili za nedovoljeno državno pomoč.
Scenarij 2: tujec
"Tudi prevozniki, ki so večji od Adrie, ne zmorejo več sami," je opozoril poznavalec, ki ni želel biti imenovan. Poleg kupnine vlada želi, naj novi lastnik ohrani Adriine linije, ki so v nacionalnem interesu, saj omogočajo neposredno povezavo Ljubljane z drugimi evropskimi mesti.
Pahor je pred časom dejal, da želi, da Adria ostane slovenski nacionalni prevoznik, da pa ni enotnega mnenja, ali je za to nujno, da ima slovenske lastnike.
Scenarij 2.1.: Turki
Odgovora na vprašanje, ali jih zanima nakup Adrie, včeraj od Turkish Airlines nismo dobili. Je pa prvi mož družbe pred dnevi povedal, da jih zanima predvsem nakup srbskega Jata in poljskega Lota.
Turki naj bi bili tudi za nas primerni predvsem zato, ker Turčija še ni v Evropski uniji (EU) in bi jim letališče v EU prišlo prav.
Poleg tega so dovolj daleč, da potnikov ne bi preusmerjali. "Ko je Lufthansa kupila Austrian Airlines, je promet na Dunaju padel za 40 odstotkov," je izpostavil poznavalec.
"Z družbo se pogovarjamo o načinu dokapitalizacije in tekočem poslovanju," je povedal Matej Golob Matzele, prvi mož državne Posebne družbe za podjetniško svetovanje (PDP), lastnice Adrie.
Morebitne prodaje, kot je dejal, ne more komentirati. Vir blizu Kapitalske družbe, ki je lastnica PDP, pa je zagotovil, da Adrie zagotovo ne prodajajo in da nimajo nobenih stikov s Turki. "Morebitni prodajalec je PDP in ne vlada," je zatrdil.