Slovenija
24 ogledov

Komu država daje denar

Križanke
1/4
Jure Tomc
Trg koncertov. Koncertni ponudniki so si v laseh, ker nekaterim pomaga država, drugi pa so izključno na trgu. Strokovnjaki. Težava je, če se z javnim denarjem cenijo vstopnice za komercialne koncerte.

Interesi. “Koncertni prostori, na primer Kino Šiška, kljub dodatnim subvencijam države zaračunavajo najemnine, čeprav so to javni prostori,” opozarjajo v Orto baru, kjer so se letos neuspešno prijavili na razpis Mestne občine Ljubljana (MOL) in podobno kot še nekateri koncertni ponudniki živijo le od vstopnin oziroma oddaje prostorov. V Kinu Šiška menijo, da “pavšalni očitki glede nelojalne konkurence nimajo nikakršne podlage”, saj na javnih razpisih kandidirajo pod enakimi pogoji.

Subvencije niso problem
Sámo dejstvo, da prejemniki subvencij nastopajo na trgu, še ne pomeni nelojalne konkurence,” odgovarja nekdanji direktor urada za varstvo konkurence Jani Soršak. Opozarja pa, da težava nastopi, če se javna sredstva prelivajo v zasebno dejavnost. “Povedano drugače: če je posledica javnega denarja nižja cena vstopnice in višje plačilo glasbeni skupini, je to lahko problem,” razlaga. Na računskem sodišču pravijo, da lahko javni zavodi opravljajo tudi tržno dejavnost, in to pod “enakimi pogoji kot drugi subjekti na trgu, pri čemer morajo biti cene tržne dejavnosti določene že pred začetkom poslovanja na trgu”. Poslovodstvo javne in zasebne dejavnosti mora biti ločeno. Ali je, pa pri Festivalu Ljubljana in Kinu Šiška računsko sodišče še ni preverilo.

Boj med ponudniki
Prireditveni prostori se tako po višini subvencij kot dejavnosti sicer precej razlikujejo. Gospodarsko razstavišče samo ne prireja koncertov, ampak le oddaja prostore drugim, zato za subvencije niti ne more zaprositi. Festival Ljubljana, ki upravlja Križanke, dobiva precejšnje subvencije od MOL in ministrstva za kulturo, a so dogodki v njegovi organizaciji v Križankah v manjšini, zato količina subvencij ni najbolj reprezentativna. Še najprimerljivejša koncertna ponudnika sta Kino Šiška in Cvetličarna. Povprečna vstopnina v Cvetličarni je bila lani v predprodaji dobrega 16,5 evra, v Kinu Šiška 14 evrov. Zasedenost prostora v Kinu Šiška je bila 67-, v Cvetličarni 73-odstotna. V Cvetličarni so dobili sofinanciran le en projekt. A so slaba dva tisočaka vrnili, ker dogodka s tem denarjem niso mogli izpeljati.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.