Slovenija
26 ogledov

Glede Karavank se še niso dogovorili

avtoprevozniki, Karavanke, zapora Sašo Bizjak, OZS
Premier Borut Pahor in avstrijski kancler Werner Faymann danes v Celovcu nista prišla do rešitve glede prepovedi prometa tovornih vozil skozi predor Karavanke. Klobasa upa na rešitev do srede ali četrtka.

Premier Borut Pahor in avstrijski kancler Werner Faymann danes v Celovcu nista prišla do rešitve glede prepovedi prometa tovornih vozil skozi predor Karavanke. Bodo pa zato po besedah Pahorja njuni sodelavci v prihodnjih dneh poskušali poiskati odgovore na to vprašanje.

"Najini sodelavci bodo v prihodnjih dneh zagotovo poskušali poiskati zelo praktične odgovore na vprašanje, kako zavarovati promet in ljudi v predoru, ne da bi pri tem kršili standarde, ki jih morata obe državi spoštovati," je še obljubil Pahor.

Kot je povedal Andrej Klobasa, predsednik sekcije za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije, naj bi mu minister za promet Patrick Vlačič v telefonskem pogovoru povedal, da avstrijski kancler "ni bil nenaklonjen reševanju problema". Zavzel pa naj bi se za to, da bi težavo rešili že v sredo ali v četrtek. "Bil je izrecno naklonjen temu, da se dogovorimo, da bodo skupine čim prej našle izhod. Vendar je to zame izhod v sili," pravi Klobasa.

"Moja diplomacija in diplomacija članov sekcije za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije je bila dovolj jasna: 'Slovenske avtomobile spustite, sicer zapremo predor', in slovenske avtomobile so do zdaj spuščali. Ampak zakon se mora spremeniti. Najti moramo rešitev. Pahor bo šel, Vlačič bo šel, problemi bodo ostali."

Kritičen do premierja

Klobasa je bil zelo kritičen do predsednika vlade. "Če prometni minister Patrick Vlačič tega ni mogel rešiti s svojo avstrijsko kolegico, ki je bila trmasta in je po ministrovih besedah praktično kršila mednarodno pogodbo, potem bi to moral danes rešiti premier Pahor."

Ne glede na vse Klobasa pravi, da bo v redu, če bo rešitev res sprejeta v naslednjih dneh. Izrazil je tudi upanje, da slovenska vlada za razreševanje zapleta v Avstrijo ne bo pošiljala ekip ljudi, ki ne znajo nemškega jezika, saj bo v tem primeru izid "skrpucalo".

Zapore za zdaj ne bo

Zapore karavanškega predora avtoprevozniki za zdaj ne načrtujejo, saj problem še vedno prepuščajo diplomaciji, je poudaril Klobasa. Če pa ta svojega dela ne bo opravila in torej avtoprevoznikov ne bo zaščitila, bodo vladi izstavili račun za škodo, ki jim jo povzroča prepoved vožnje skozi karavanški predor, je sklenil.

Komentarjev 2
  • mirko 07:48 17.avgust 2011.

    Nevem če je čisto tako, kot pravi minister Vlačič, da je avstrijska kolegica trmasta. Kolikor vem se v Avstriji držijo evropske zakonodaje malo bolj natančno kot pri nas. Oni pač to zakonodajo glede varnosti v prometu spoštujejo. Bili so pripravljeni ...prikaži več povrnit slovenskim avtoprevoznikom del stroškov pri podaljšanju poti proti Šentilju. Logično bi bilo, da drugi del povečanih stroškov avtoprevoznikov plača slovenija. Dejstvo je da ni samo Avstrija kriva, če še ni zgrajene druge cevi predora skozi karavanka. In tudi Avstrija ni kriva če se je na tem delu v turistični sezoni promet toliko poveča, da ogroža prometno varnost. Vsekakor se pa bolj držijo evropske zakonodaje kot pri nas. Problem vidim, ker naša oblast nima denarja, da bi pokrili povečane stroške avtoprevoznikov. Avtoprevozniki bi se z poplačilom povečanih stroškov takoj strinjali, če bi v te stoške bili zajeti prav vsi stroški, ki zaradi tega nastanejo pri njih, in to izračunani res dejanski stroški. Tudi podaljšan čas transpo