Koalicijski poslanci SMC, SD in Desus so v petek v zakonodajni postopek vložili predlog zakona, ki spreminja določbe o glasbenih kvotah, ki so jih poslanci potrdili pred dobrim mesecem. Zakon je bil v uradnem listu objavljen 25. marca in bo začel veljati po 30 dneh od objave.
V tokratnem predlogu poslanci - ki so pred tem prispevali glasove tudi za prejšen zakon - skušajo spremeniti določbo, ki uveljavlja obvezno predvajanje kvot slovenske glasbe med 6. in 18. uro. Javna RTV, za katero velja obvezno 40 odstotno predvajanje slovenske glasbe, je namreč ugotovila, da bi bilo za njih izpolnjevanje obveznosti določb zaradi pretežno govornega programa v dnevnem času praktično nemogoče.
Uvedli bi časovne intervale
V skladu z novim zakonom pa bi uvedli tri radijske časovne pasove med 00.00 in 6.00, med 6.00 in 18.00, ter med 18.00 in 24.00. V vsakem od teh časovnih pasov pa bi morali radijci upoštevati že obstoječa pravila kvot slovenske glasbe. Te za javni radio znašajo najmanj 40 odstotkov vse predvajane glasbe, za radio s programom posebnega pomena najmanj 25 odstotkov, za komercialni radio pa najmanj 20 odstotkov.
Če povzamemo, v vsakem od navedenih terminov bodo morali radijski ustvarjalci zagotoviti določeno kvoto slovenske glasbe. S tem pa naj bi prekinili s tako imenovanimi slovenskimi nočmi, ko je bilo mogoče kvoto izpolniti s predvajanjem slovenske glasbe v pretežno nočnih urah.
Še zmer se lahko vsak radio omeji na svojo zvrst. Slovenska glasba nima sam ene al pa dveh zvrsti!
Mešaš hruške pa jabolka. Komercialni radio lahko vrti katerokoli zvrst hoče: metal, rock, pop, dance samo da je slovenska kadar gre za izpolnjevanje kvot. Kaj boš rekel da ni slovenskih rock skupin? metal skupin? itd? To je neumnost oziroma nepoznavanje… ...prikaži več slovenske glasbe. Točno to kar bi morali radijci poznat do potankosti glede na naravo svojega dela. Ampak se namest tega rajš slovenske glasbe sramujejo in izogibajo. Zakaj? To je domino efekt. Dober slovenski rock se začne z dobrim radijcem ki omogoči prepoznavnost.
Nimaš prav. To, kar pišeš velja za komercialne programe, nikakor pa ne za tiste, ki se pokrivajo z naročnino. Komercialna nota na nacionalnem radiu ali TV ne sme veljati. Tako je povsod po svetu.