Da bi lahko poklicni in prostovoljni gasilci čim hitreje prispeli do izhodišče gasilske enote, so v največji opozicijski stranki ta teden po vzoru nekaterih držav iz tujine predlagali možnost uporabe modre luči tudi pri civilnih vozilih, s tem pa tudi posebne pogoje pri vožnji.
Upravičence za uporabo modre luči s sireno bi določil poveljnik občinske gasilske zveze na podlagi občinskega načrta alarmiranja.
"Kadar bi prišlo do vpoklica nepoklicnih gasilcev, na primer v primeru požara ali druge naravne nesreče, ali pa v primeru poklicnih gasilcev, v primeru, da bi bil pri nesreči potreben vpoklic dodatne izmene ali celotne poklicne enote. Tisti, ki bi šli od doma pa do zbirnega mesta, bi imeli tako pravico namestiti modro luč in uporabiti svetlobne in zvočne signale," je predlog v imenu predlagateljev povzel Branko Grims, poslanec SDS, in dodal, da je vzpostavitev omenjenega ukrepa v interesu tistih, ki potrebujejo nujno pomoč, in tudi tistih, ki so na nujni vožnji s civilnimi avtomobili, saj nenazadnje dodatna pozornost ostalih voznikov prinaša dodatno varnost.
Modra luč bi prišla "prav"
O uvedbi modre luči, ki jo predlaga del poslancev, se je med gasilci razpravljalo že večkrat. Na forumu posvečenem gasilstvu je tako več uporabnikov, članov prostovoljnih gasilskih društev, priznalo, da na poti na intervencijo od doma do gasilskega doma večkrat vozijo prehitro in bi jim mora luč "prišla prav".
Tako tudi na Upravi RS za zaščito in reševanje, ki skrbi za aktivacijo prostovoljnih gasilcev, predlagane sistemske rešitve načelno pozdravljajo. "Seveda podpiramo vsakršne sistemske rešitve, ki bi omogočile bolj varno in učinkovito delo ne le gasilcev, temveč tudi drugih pripadnikov različnih reševalnih služb (npr. gorskih reševalcev, dežurnih zdravnikov in medicinskega osebja…), ki nudijo pomoč ljudem ob nesrečah," nam je pojasnil predstavnik Marko Lovše, ki pa poudarja, da je za uvedbo ukrepa vendarle potreben širši strokovni konsenz o načinih izvedbe tovrstnih sprememb. Na primer upravičenost do uporabe, izobraževanja uporabnikov, zagotovitev finančnih sredstev, sankcioniranje zlorab ...
Predlog zakona za zmanjšanje možnosti zlorab sicer predvideva nujnost izobraževanja. Vsebino tečaja bi določil infrastrukturni minister v soglasju z ministrstvom za notranje zadeve in jim po opravljenem tečaju najkasneje v roku osmih dni izdal tudi pisno pooblastilo za uporabo modre luči s sireno. V SDS pa predlagajo tudi možnost, da bi bila intervnetna modra luč vezana na GPS sistem, s katerim bi se lahko spremljal prihod prostovoljnih gasilcev ali poklicnih gasilcev v gasilsko enoto.
Kako je v tujini?
V predlogu zakona se predlagatelji sklicujejo, da takšno ureditev poznajo tudi v tujini, na primer na Hrvaške, Avstriji in Nemčiji, a na upravi za zaščito in reševanje ob tem dodajajo, da sicer drži, da imajo v nekaterih državah gasilski regijski poveljniki v stalni uporabi vozilo z možnostjo uporabe svetlobnih in zvočnih znakov, a se tudi način organiziranosti in reševanja na operativni ravni razlikujejo. Posamezne ureditve iz tujine je zato med seboj težko neposredno primerjati.
Zadnjo besedo bo najverjetneje imelo pristojno infrastrukturno ministrstvo, ki bi s svojim stališčem lahko vplivalo na preostale poslance. Na ministrstvu so s predlogom sicer že seznanjeni, a nam dodatnih pojasnil niso posredovali. Pričakovati pa je, da tudi njihov odgovor ne bo povsem enoznačen, ampak se bodo o njem še posredovali s stroko.
Hm, nisem vedel da gasilci zlorabljajo modre luči. Za to so odgovorni tisti, ki jim omogočijo dostop do vozil, ki lahko vozijo s prednostjo. Poznam situacijo pri gorskih reševalcih in ko si vpoklican na intervencijo pomeni prihod do intervencijskega vozila… ...prikaži več pogosto bitko za preživetje na cesti. O kakšnem spoštovanju cestnih predpisov v takšnih primerih ni za pomisliti. Še posebej, ko pride obvestilo, da je pri pohodniku ali gorniku prišlo do nenadne slabosti ali če je huje poškodovan otrok.
Vse lepo in prav toda, če službena vozila varnostnih služb ne smejo imeti modrih luči, ko gredo na panik alarm bank, casinojev, bencinskih servisev ipd, ko gre morda za rop in so ravno tako lahko ogrožena življenja, zakaj bi potem… ...prikaži več imeli to lahko gasilci z civilnimi vozili!? Pri nas nebo nikoli enakopravnosti, temveč velike razlike med enzimi in drugimi, ravno taka je tudi med redarji in varnostniki, ki imajo redarji večjia pooblastila kot pa varnostnik!
@Stanko Potem morajo vsakemu ki je vozil 50% hitreje od omejitve ali nqapihal več kot recimo 50% od dovoljenega vzeti izpit doživljensko. Pa je smiselno? NE, ni. Po drugi strani pa me prehiteva policijski avto, dirka brez luči, pa… ...prikaži več ga potem vidim, da gre na intervencijo. To ni smiselno preveč komplicirati. Če bodo luči s sistemom za beleženje časa, je že dovolj za preverbo zakonitosti uporabe, saj vemo, kdaj je bil klic na intervencijo.