Slovenija
38 ogledov

Ekologija ni le prazna fraza

Ljubljana 06.11.2013 odprtje Centra ponovne uporabe (CPU) - enota Ljubljana ter Saša Despot/Žurnal24
Uporabno. Povpraševanje po rabljenih, a uporabnih stvareh se povečuje.

Reciklaža. Oblačila iz druge roke in vintage oblačila so v Sloveniji trend, ki se še vedno povečuje, je prepričan Matej Gjurin iz trgovine z rabljenimi oblačili Gvant: "Predsodki do rabljenih oblačil in drugih stvari se zagotovo zmanjšujejo. Tudi kriza je vplivala na to, da so ljudje redefinirali svoje vrednote, kaj jim je pomembno."

Da smo Slovenci v zadnjih letih spremenili svoj odnos do rabljenih stvari, pravi tudi Andreja Brdnik Bera s Centra ponovne uporabe Rogaška Slatina, kjer še uporabne stvari prenovijo: "Absolutno se odnos spreminja. Več je povpraševanja po starejših, vrednejših stvareh, tako kot na bolšjem sejmu. Ljudje vsak dan iščejo stare stvari, vendar se ne mečejo več stran toliko kot včasih."

Predsodki do uporabljenih stvari

V glavi imamo še vedno številne predsodke, a se vsi učimo, pojasnjuje Brdnik Berova: "Ljudje po štirih letih, odkar smo tu, še vedno ne pripeljejo k nam vsega uporabnega, nerodno jim je prestopiti vrata take trgovine. Tako da mi, če smo pravi čas zraven, vzamemo stvari iz zabojnika."

Podobno ravna študent Žan Perko, ki stvari, ki jih ne potrebuje več, proda prek malih oglasov in tako zasluži okoli 50 evrov na mesec: "So ljudje, ki se ne bi dotaknili kosovnega odvoza, bi pa radi imeli lep stol. Če ga kdo odvleče iz smeti in ga očisti, morda popravi, ga z veseljem kupijo." Perko je na tak način prodal že rabljen sesalnik, pokvarjeno smučarsko vlečnico in poštarsko kolo, ki so mu ga podarili na pošti – pokvarjenega, a ga je popravil. "Prodajam že nekaj časa in zdi se mi, da je vedno več tega. Skoraj vsako stvar lahko prodam na spletu," dodaja Perko.

Tudi na spletni strani za male oglase Bolha.com zaznavajo vedno več obiska. V začetku lanskega leta je število aktivnih malih oglasov preseglo pol milijona, v celem letu pa so uporabniki objavili okoli 1,9 milijona malih oglasov. Po podatkih lanske raziskave Moss si male oglase na spletu ogleduje kar 82 odstotkov slovenskih spletnih uporabnikov.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.