Slovenija
43 ogledov

Četrtina lokomotiv v okvari

lokomotiva Anže Petkovšek
Železnice. Četrtina lokomotiv vseskozi v okvari, a to je "običajno". Novi šef. V strogi tajnosti izbrali neznano ime. Dolgovi medtem vsak dan večji, pomoč države pa le pljunek v morje.

Dolgovi. Na čelo Slovenskih železnic (SŽ) se je zavihtel že 12. direktor po vrsti, pri čemer je do zdaj le enemu dejansko uspelo končati mandat. In kaj ga čaka? Poleg preoblikovanja podjetja v holding bo ključen izziv finančno reševanje potapljajoče se ladje, ki ima po zadnjih podatkih dolgov že toliko, da bi si za ta znesek lahko kupili okoli 2.700 dvosobnih stanovanj v Ljubljani.

"Vladajo izredne razmere"

Iz vrst zaposlenih na SŽ prihajajo opozorila, da tam "vlada popoln kaos". Razlog naj bi bilo vse več okvar na motorjih lokomotiv v tovornem prometu, kar naj bi želeli "vodilni v Holdingu SŽ obdržati v popolni tajnosti".

Na SŽ zanikajo navedbe, da se je zgolj v zadnjem polletju pokvarilo 50 motorjev. Pravijo, da se jih na leto pokvari okoli 20, in tako naj bi bilo tudi letos. Ne zanikajo pa, da je v prisilnem počivanju dobra četrtina lokomotiv. Za tovorni promet jih na SŽ uporabljajo 70, ta hip pa jih je kar 19 v popravilu. Sedemnajst lokomotiv je "v rednem in investicijskem vzdrževanju, dve zaradi reklamacije v garanciji". Na SŽ pravijo, da odpravljajo različne napake, ne le tistih na motorjih. Zagotavljajo, da to ne pomeni izpada dohodka, saj naj bi imeli zadosti lokomotiv za nemoten prevoz tovora. A prav tovorni promet pridela največ izgube; zgolj lani je je bilo čistih 25 milijonov evrov.

Že 10 milijonov izgube

SŽ so v samo prvih šestih mesecih tega leta pridelale že 10 milijonov evrov izgube. Spomnimo: lansko leto so končale z 18 milijoni evrov čiste izgube. Ob tem se nezadržno veča tudi skupni dolg SŽ, ki je konec leta že presegel 400 milijonov evrov. Preprost izračun pokaže, da če bi SŽ danes najele posojilo za odplačevanje tega dolga, bi naslednjih 20 let pri sedemodstotni obrestni meri vsak mesec plačevali dobre tri milijone evrov.

Klestenje po zaposlenih

Lani so polovico vseh stroškov predstavljale plače 7.721 zaposlenih. Kljub zmanjševanju števila delavcev jih je lani tisoč napredovalo v plačnih razredih, izplačali pa so tudi dobrih sedem milijonov evrov regresa. Posledično so se stroški dela zmanjšali le za odstotek. Poznavalci menijo, da bi morali za sanacijo podjetja zmanjšati število zaposlenih, a sindikati na SŽ veljajo za izjemno nepopustljive.

Komentarjev 2
  • e213b2535978aaf6e413f72233bf2dc07a5a81a8 22:01 29.avgust 2011.

    Namesto,da se sedanji vodilni ukvarjajo z stolčki,kje bo kdo sedel,z delom in pridobivanjem tovora,jim RCA Avstrija podružnica Ljubljana pokrade dnevno 1% tovora v svojo korist,tako,da je procent RCA že blizu 15% vsega prepeljanega tovora na SŽ!Da pa je mera ...prikaži več polna,so na tehnološko opremljenih lokomotivah "šlosarji",ki na računalniških tipkovnicah "F"ne znajo prtisnt,kaj šele vozit in to varno lokomotive po SŽ progah!Posebno poglavje so sindikati,brez katerih vednosti Fajfar ne bo mogel prdnit,kaj šele kaj drugega.Glavna sta pri tem d.dir.Strojan in Brdavs.Tolk o tej golazni,ki se pase na SŽ!