Mitja VilarMedtem ko se s tovornjaki zaustavljajo ob kolonah, ki nastanejo po nesrečah, se z motorjem pelješ skozi.
"Specifika uporabe motorjev je hiter dostop, namenjen primarno reševanju ljudi. Reševalci na motorjih, katere sem desetletje potiskal v prakso, po tem, ko pridejo hitro do zmečkanega vozila, ljudi ne morejo dobiti ven, dokler ni gasilcev. Gasilca na motorju morata biti nujno dva," zatrdi inovator Mitja Vilar in doda, da so razvoj reševanja z motorjev praktično v celoti krili sami.
Če prideš do požara v začetni fazi, ga z gasilnimi sredstvi lahko pogasiš. Če pa traja toliko kot zdaj, vozila, avtobusi, tovornjaki in osebna vozila zgorijo. Lani je zgorelo šest vlačilcev in dva avtobusa, dve leti nazaj 16- in 19- letna fanta pri nas na Dolenjskem, tri leta nazaj osem ljudi na avtocesti za Novo mesto, doda Vilar.
Menjava opreme na motorju
Šest zadnjih delov motorja bi bilo nameščenih na posebnem stojalu, ki se bo zapeljalo na motor v desetih sekundah. V enem sklopu je oprema za gašenje, v drugem oprema za reševanje iz vode, v tretjem oprema za reševanje iz prostorov, kjer dihanje ni mogoče, v četrtem oprema za reševanje iz ruševin …
Bistvo je omogočiti testiranje
Uprava za zaščito in reševanje je testiranje gasilskega motorja blokirala tri leta, nato so sklicali sestanek z vrhom gasilske organizacije, kjer so bili vsi proti. "Gasilci zagovarjajo doktrino. Podobno je bilo pri reševalcih, saj so na začetku zagovarjali doktrino, da morajo biti pri oživljanju prisotni najmanj trije reševalci. Bolj učinkovito je, da pošlješ na prizorišče nesreče enega reševalca, ki pride hitreje, ponesrečenci imajo več možnosti preživetja," je prepričan Vilar.
"Bistvo je omogočiti testiranje. Po treh letih delovanja se potegne črto in se opraviči ali prepove uporabo. Ko boste novinarji dovolj zoprni, bodo iz ljubega mira začeli delovati naprej. Jelušičeva je po treh letih mojega prizadevanja svojim podrejenim naročila, naj se izvedejo testiranja. Kljub temu bodo do dejanske prakse pretekla leta," konča Vilar.
Matjaž KlaričVsake toliko časa se najde kakšen avanturist, ki premalo pozna gasilsko delo in bi se rad vozil z motorjem.
Gasilci nasprotujejo uvedbi motorjev
"Gasilska enota je skupina. En sam gasilec ne naredi nič in iz tega vidika je motor nesmisel," se na idejo odzove Matjaž Klarič, poveljnik Gasilske zveze Slovenije.
"Na temo motorjev smo imeli že več sestankov, tudi na zvezi za zaščito in reševanje. Jasno smo ugotovili, da motor ni primeren za izvajanje gasilske naloge. Minimalna gasilska enota je pet gasilcev, minimalna samostojna enota, ki lahko deluje v intervenciji, sta dva gasilca. En gasilec lahko ogroža sebe in tistega, ki ga rešuje," doda poveljnik.
Klarič poudari, da testiranju sicer ne nasprotujemo, vendar meni, da bo moral v primeru neuspeha nekdo prevzeti odgovornost.
Rešitev v prometni ureditvi
"Naše avtoceste so vse take, da bi v primeru, če bi se vozniki v primeru nesreče postavili v obliki smreke in tako pustili srednji del prevozen, reševanje ponesrečencev potekalo nemoteno in tovrstne ideje ne bi bile potrebne," konča.