Slovenija
27 ogledov

Berlin razkriva (že videne) novosti

Sejem zabavne elektronike v Berlinu.
1/42
Izak Košir
V petek se je v Berlinu odprl največji (že 51.) evropski sejem tehnologij IFA. Tudi letos so podrli rekord, saj na kar 140.200 kvadratnih metrih razstavlja 1.441 podjetij. Ali bodo podprli tudi rekord o obiskanosti, bo znano v sredo, ko se sejem zaključi. Od slovenskih podjetij razstavlja le eno - Gorenje.

Razstavišče Messe Berlin, za katerega so tokrat najeli vseh 27 hal, je tako te dni preoblikovano v pravo malo mestece, kjer vsako vodilno svetovno podjetje skuša čim bolj izstopati in prirediti večji šov za svoje tehnološke novosti.

Razstavljajo domala vsi, ki že nekaj veljajo, kot so vodilne znamke Philips, Samsung, Loewe, LG, Lenovo, Vodafone in druge, in tudi tisti, ki se na evropskem trgu še skušajo uveljaviti - sem spadajo številne nam manj znane znamke z azijskih trgov, predvsem s Kitajske. Na ogled je zabavna elektronika, bela tehnika in telefonija.

Posnemovalci in potrošniški zombiji

"Na letošnjem sejmu IFA nekako ni bilo resnih presenečenj. Pravih novosti ni bilo veliko, tiste, ki so bile, pa smo nekako že pričakovali. Napovedanih je še nekaj novih tabličnih računalnikov vseh velikosti, tudi pametni telefoni po velikosti že segajo proti tablicam. Še vedno se pritiska s 3D napravami, le da se trend obrača v smer pasivnih očal, ki so lažja in enostavnejša od aktivnih modelov. Pojavljajo pa se tudi 3D zasloni, za katere sploh ne potrebujemo očal," je povedal Jure Forstnerič, vodja laboratorija pri reviji Monitor.

Sejem zabavne elektronike v Berlinu. | Avtor: Izak Košir Izak Košir
S tem, da letos ni bilo pretiranih presenečenj, se strinja tudi urednik tehnoportala Connect.si Tomaž Kotnik: "Zdi se, da je prioriteta vseh velikih podjetij v tem trenutku le ena - kako čim bolj zmešati glave potrošnikov, jih spremeniti v potrošniške zombije, ki konzumirajo do onemoglosti. Na prvi pogled se zdi, da izdatna bera vedno tanjših, lažjih ali prenosnejših naprav pripomore k večji svobodi kupca pri izbiri, žal pa je stvar ravno nasprotna. Vsakič, ko neko podjetje udari z novostjo, se pojavi ducat drugih oponaševalcev, ki na trg postavijo 'enako' napravo. A tudi princip 'jaz-tudi' zaleže vedno manj."

3D bo doživel razcvet šele, ko ga bodo zagrabile TV hiše

"Panoga zabavne elektronike se zadnjih nekaj let poskuša "ponovno izumiti". Večina inovacij je tako usmerjenih v tretjo dimenzijo, tako slikovno kot zvočno, žal pa končni uporabniki trendu 3D ne sledijo s takšno vnemo, kot so to pričakovali proizvajalci.

Na področju televizorjev in videovsebin je ovira očitna - zakaj bi gledalec moral biti za svojo naprednost "kaznovan" z uporabo očal za doživljanje pristne izkušnje? Sam menim, da lahko masoven prodor 3D-televizorjev pričakujemo šele takrat, ko bo ogled tridimenzionalnih vsebin na njih možen brez očal.

Tudi ta tehnologija je seveda že na voljo, je pa res, da ni prav poceni in ima nekaj drastičnih pomanjklivosti. Med njimi najbolj skeli ozek uporaben kot gledanja, kar pomeni, da lahko ponudi tisto pravo le dvema gledalcema na kavču, tretji in vsi ostali pa že vidijo le približek originala.

Svet zabave v treh razsežnostih bo v prihodnje močno odvisen tudi od možnosti produkcije 3D-vsebin. Danes je teh le za vzorec in zdi se, da se razcveta ne gre nadejati vse dokler na "3D-vlak" ne skoči večina televizijskih hiš," pa je prepričan IT-strokovnjak Miran Varga.

Retro in barvitost sta spet in

Sejem zabavne elektronike v Berlinu. | Avtor: Izak Košir Izak Košir
Na sejmu pa se ni vse vrtelo okoli zabavne elektronike, temveč tudi okoli posebnosti, kot je Philipsova zobna nitka na zrak (Sonicare Air Floss) in električna zobna ščetka, ki jo lahko polnete prek USB (Sonicare DiamondCare).

Pri nekaterih proizvajalcih (Yamaha, Pure) je opaziti povratek retrosloga, kar se tiče dizajna oziroma vizualne podobe. Najnovejši modeli se tako, seveda samo oblikovno, zgledujejo po svojih muzejskih predhodnikih, ki so jih nekatera podjetja (Philips, Thompson), da se pohvalijo s svojo dolgoletno tradicjo, ponosno razstavila.

Atraktivnost in izpostavljenost pa, tako kot zadnja leta, skušajo številni poudariti tudi s pisanim izborom izstopajočih barv svojih izdelkov. Del (čeprav ne velik) sejma je namenjen tudi mladih - tam skušajo svoje izdelke (slušalke, mp3-predvajalnike) povezati s trendovsko glasbo. Na sejmu pa je presenetljivo opaziti tudi kar nekaj starejših občanov (večinoma Nemcev), ki z zanimanjem preizkušajo najsodobnejše napravice.

Samo iz Slovenije je bilo tam, kakor nam je uspelo izvedeti, osem novinarjev iz različnih medijskih hiš - lahko si predstavljate, da je novinarsko središče dobesedno pokalo po šivih in si le s težavo našel kakšno prosto mesto za svoj prenosnik. Kot edino slovensko podjetje se je letos na Ifi predstavilo Gorenje.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.