Slovenija
81 ogledov

Adria Airways molči, kaj bo z vozovnicami, če ostanejo brez 8-milijonske dokapitalizacije

Adria Airways Reuters
Adria Airways molči, kaj se bo zgodilo z že kupljenimi vozovnicami, če ne bi uspeli pridobiti dodatne 8-milijonske dokapitalizacije in bi izgubila licenco za letenje oziroma bi šli v stečaj. Kaj bi se zgodilo z že kupljenimi letalskimi vozovnicami?

Domači letalski prevoznik Adria Airways te dni že oglašuje svojo "first minute" ponudbo, kjer je potrebno za cenovno ugodnejše lete vozovnice kupiti 8 tednov pred potovanjem. A ob potnikom ne dajejo pojasnil, kaj se bo zgodilo, če dodatne 8-milijonske dokapitalizacije, ki si jo želijo v začetku leta, ne bo. Na naša vprašanja, kakšna zagotovila dajejo potnikom, ki kupujejo karte, da bodo v času poletnih dopustov še leteli, tako kljub zakonskim obveznostim niso odgovorili.

Sodeč bo besedah šefa SDH Marka Jazbeca, ki je v začetku meseca na Radiu Slovenija dejal, da je Adria v kočljivem položaju, je tudi stečaja podjetja povsem verjeten. Adria je sicer v postopku prodaje in bi ji pomoč lahko zagotovil tudi kupec.

Bomo v žep segli davkoplačevalci?

V igri za osemmilijonsko finančno injekcijo pa je tudi država, ki je septembra 2011 Adrii sicer že zagotovila 50 milijonov evrov, a so očitno ta denar že zapravili. Pri "davkoplačevalskem scenariju" pa bi se lahko zapletlo v Bruslju, saj ima Evropska komisija članicam narekuje, da posamezna družba lahko dobi le eno pomoč v desetih letih, ki ji mora tej slediti prestrukturiranje. Sicer gre za metanje davkoplačevalskega denarja v smeti.

V primeru, da ponudnikov, ki jim bi uprava želela ponuditi delnice, te ne bodo zanimale, pa se Adria zares lahko znajde v težavah. V primeru, da dokapitalizacije ne bo, bi tudi Javna agencija za civilno letalstvo lahko družbi odvzela licenco zaradi insolventnosti oziroma že prej zaradi slabega finančnega stanja družbe.


Na pomoč pri prevozu potnikov bi priskočile na druge letalske družbe 

Ker je Adria Airways članica Mednarodnega združenja za zračni transport (IATA), bi v skladu z lani podpisanim sporazumom potnikom bankrotirane članice ponudile solidarnostno pomoč. Potnikom, ki so ostali ujeti na poti, bi ponudile brezplačen prevoz na predvideno destinacijo. 

Evropska komisija, ki je bila pobudnica takšnega dogovora, je sicer vztrajala, da bi letalske družbe morale za primere bankrota oblikovati sklad. A so letalske družbe vztrajale na solidarnostni pomoči, saj naj bi se le za administrativno vodenje takšnega sklada porabilo 85 odstotkov sredstev.

Kaj bi se zgodilo z že kupljenimi letalskimi vozovnicami?

V primeru stečaja bi v skladu z zakonodajo tudi kupci že plačanih letalskih vozovnic lahko priglasili svoje dolgove. Terjatve je potrebno prijaviti pravočasno, sicer te ugasnejo (v roku 3. mesecev od oklica o začetku stečajnega postopka).

Dolg naj bi bili vsaj v teoriji poplačan iz stečajne mase družbe, a imajo pri tem prednost vse terjatve bank upnic in tudi vse ostale prednostne terjatve, kot so plače, prispevki, davki ... Kupci letalskih vozovnic pa bi si kot navadni upniki lahko obetali le majhen odstotek poplačila dolga. 

Komentarjev 11
  • gornik 13:05 01.januar 2016.

    Kdaj je pa še kak komunist bil podjetnik, lopov zna biti pa vsak b. p. .

  • Hi5 11:26 01.januar 2016.

    Jaz upam, da tale Adria propade in jo nekdo kupi, da bo že enkrat končno konec financiranja izgub iz strani nas državljanov.

  • Ferluci 10:13 01.januar 2016.

    Veleum Max Tajnikar ima odgovor. Kjerkoli se pojavi, za njim ostaja pogorišče. TAM Maribor, Adria Airways... Svetovalec, vrhunski ekonomski svetovalec oziroma blefer - on bo že vedel!