Dars po novem zakonu v celoti prevzema nase financiranje gradnje in obnov avtocest ter hitrih cest. Po novem zakonu bodo avtoceste kot objekti (infrastrukture brez zemljišč), ki jih je gradil Dars, postale njegova last. Zemljišča, na katerih bodo zgrajene avtoceste, pa bodo še naprej ostale v lasti države. "Avtoceste še naprej ostajajo javno dobro," je poudaril minister za promet Patrick Vlačič.
Da bi lahko družba v bodoče nemoteno odplačevala posojila, najeta za gradnjo avtocest in za gradnjo novih odsekov, bo s tem zakonom vzpostavljena večja fleksibilnost njenega delovanja, zlasti z odpravo specialnih določb, ki njeno poslovanje omejujejo.
Z zakonom bo urejen tudi prenos financiranja gradnje in obnove avtocest v zasebni sektor. Zakon odpravlja še možnost, da bi bila zaradi insolventnosti Darsa unovčena državna poroštva.
Dars bo koncesionar
Dars bo po tem zakonu postal koncesionar, za vsak projekt bo z državo sklenil novo pogodbo. Kot je napovedal Vlačič, pa bo država lahko koncesijo za gradnjo podelila tudi komu drugemu.