Na Ljubljanskem gradu so lani zabeležili 1.316.339 obiskovalcev, s tirno vzpenjačo se je do osrednje ljubljanske turistične znamenitosti prepeljalo 538.903 potnikov. V grajskih prostorih se je odvilo 551 različnih dogodkov, poslovanje pa je bilo uspešno, so danes sporočili iz Ljubljanskega gradu.
Turistično ponudbo gradu so obogatili z novim produktom - Ljubljanski grad za vas, ki je prejel tudi znak Slovenia Unique Experiences, ki ga podeljuje Slovenska turistična organizacija (STO). Septembra se je odvila prva trgatev v Grajskem vinogradu, decembra so odprli prenovljen prostor za izobraževalne in pedagoške programe, poimenovan Zmajev brlog, sodoben informacijski center in novo grajsko trgovino z lastno blagovno znamko Friderik. Dokončali so tudi gradbena dela v prostoru bodoče vinoteke.
Ponosni so na desezonalizacijo obiska, saj je bilo osem mesecev takih, ko je grad obiskalo več kot sto tisoč obiskovalcev.
Kar 1261 različnih vodstev, izdali pa kar 50.459 avdiovodnikov
Število prevozov s tirno vzpenjačo se je glede na leto 2017 povečalo za 7,44 odstotka, 15. avgusta pa je bil zabeležen tudi nov dnevni rekord prepeljanih potnikov - 3670 v enem dnevu. Med obiskovalci, ki so jih zajeli v statistiki prodanih turističnih vstopnic, so lani zabeležili 27,5 odstotka domačih in 72,5 odstotka tujih obiskovalcev. Med tujci prevladujejo obiskovalci iz Italije, Velike Britanije, Združenih držav Amerike, Nemčije, Koreje, Španije, Francije, Nizozemske, Hrvaške in Tajvana.
V okviru rednih in izrednih terminov so izvedli 1261 različnih vodstev, ki se jih je udeležilo 19.276 oseb. Ob tem so izdali še 50.459 avdiovodnikov, ki omogočajo spremljanje v slovenskem in trinajstih tujih jezikih. Igro z elementi sobe pobega, imenovano grajski pobeg, je lani odigralo 5968 oseb.
Na področju investicij v letošnjem letu Ljubljanski grad načrtuje obnovo Grajske kavarne, ki se je že začela, Galerije S in dokončanje vinoteke.
Hostel Celica lani gostil 54 kulturno-umetniških dogodkov
Ljubljanski grad je 1. julija lani v upravljanje dobil Hostel Celica. V šestih mesecih so beležili 81-odstotno zasedenost sob s povprečno dobo bivanja 1,6 noči. Izvedli so še 54 kulturno-umetniških dogodkov ter pripravili vse potrebno za odprtje kuhinje, ki v novem letu ponuja tudi dnevne malice in kosila.
Javni zavod Ljubljanski grad pričakuje, da bo poslovni rezultat leta 2018 skladen s finančnim načrtom. "Ocenjujemo, da bomo imeli za leto 2018 presežek prihodkov nad odhodki; predvideni celotni ustvarjeni prihodki bodo okrog 5,9 milijona evrov, pri čemer povečujemo delež prihodkov, pridobljenih na trgu; za leto 2018 bo ta znašal predvidoma 82 odstotkov vseh prihodkov," so pojasnili.