Popotnik
8348 ogledov

Je to infrastrukturno najbolje urejena pot v Sloveniji?

koroška
1/2
Žurnal24 main
Obišče jo tudi do 700 kolesarjev dnevno.

Kolesarska pot po Misljinski dolini | Avtor: Nika Hölzl Praper, arhiv RRA Koroška Nika Hölzl Praper, arhiv RRA Koroška
Kolesarska pot po Mislinjski dolini je ena infrastrukturno najbolje urejenih kolesarskih poti v Sloveniji. Štrekna, kot se imenuje, je dolga 24 kilometrov in je v celoti asfaltirana. Zanjo bomo v zmernem tempu brez postankov porabili približno dve uri. Ker poteka po trasi opuščene železnice, je ločena od prometa in nima strmejših vzponov. Zaradi nezahtevnosti je priljubljena predvsem pri družinah z manjšimi otroki, prevozijo pa jo lahko tudi starejši.

Na občini Slovenj Gradec zagotavljajo, da je pot dobro opremljena z oznakami ter spremljevalno infrastrukturo, kamor sodijio pitniki z vodo, stranišča, klopi in drevesa s senco.  Čeprav se na poti, ki je ločena od motornega prometa, ne nahaja veliko nevarnosti, na občini opozarjajo, da morajo biti kolesarji "pazljivi na druge uporabnike na poti ter na križanjih, kjer kolesarska pot prečka obstoječe lokalne poti/ceste ter državno cesto v Slovenj Gradcu".

Jezero Jasna Kranjska Gora Široka ponudba Popotnik Ljubitelji kolesarstva, te poti ne smete spregledati

Slikovita kolesarska površina

Pot ponuja varno in slikovito ločeno kolesarsko površino. Z vožnjo skozi tunela in mostova nekdanje železnice v Gornjem Doliču in Mislinji, srednjeveško jedro Slovenj Gradca, s pogledi na Pohorje in Uršljo goro ter gostinsko ponudbo v bližini poti, predstavlja idealno možnost za enodnevni izlet. Če načrtujemo kolesarjenje v obe smeri, ne smemo zanemariti dejstva, da na poti opravimo za približno 200 metrov višinske razlike. Za toliko se pot namreč spusti na odseku med Mislinjo in Otiški vrhom. Krajši, nekaj sto metrov dolg vzpon, naredimo tudi med Gornjim Doličem in Mislinjo. 

Kolesarska pot Mislinjski dolini | Avtor: Nika Hölzl Praper, arhiv RRA Koroška Nika Hölzl Praper, arhiv RRA Koroška

 

Tudi do 700 kolesarjev dnevno

Na omenjeno pot se po besedah občine odpravijo večinoma domačini in ostali kolesarji iz Slovenije, ki so nad potjo navdušeni. "Štrekna je pomembna rekreacijska površina za lokalne prebivalce in privlačna kolesarske povezava za enodnevni izlet," pravijo na občini. Največ kolesarjev beležijo v mesecih juliju in avgustu, ko pot dnevno prekolesari 700 ljudi. Izven glavne sezone pa glede na podatke vsakoletnega štetja kolesarjev na Štrekni pričakujejo 300 kolesarjev dnevno. Po besedah občine je "v letošnjem letu zaradi toplih temperatur na Štrekni živahno že v marcu". Sami obisk poti sicer priporočajo tudi izven glavne kolesarske sezone (maj do oktober), saj je takrat na poti manj kolesarjev. 


Zanimanje kolesarjev se za omenjeno pot skozi leta povečuje. Kolesarski turizem postaja ena pomembnejših panog tudi v širši regiji. "Kolesarjenje postaja skupaj s pohodništvom in aktivnim preživljanjem prostega časa v naravi eden od motivov, da turisti prihajajo na Koroško," razlagajo. To gre verjetno pripisati tudi dejstvu, da pri načrtovanju in upravljanju promocij sodelujejo tri občine, kjer pot poteka (Slovenj Gradec, Mislinja in Dravograd), v pomoč jim je tudi Koroška regionalna razvojna agencija.

kolesar Nasilje nad kolesarji Popotnik Plačal kazen, ker se je zaletel v štrleč robnik

Občina sporoča veselo novico

Čeprav je kolesarski turizem v občini Slovenj Gradec ena izmed pomembnejših turističnih panog, na občini niso povsem zadovoljni z njegovim izkoristkom. Veliko rezerv za izboljšave vidijo pri promociji kolesarskih poti in pri izboljšanju kolesarske infrastrukture. "Dobro prakso pri ureditvi Štrekne bi bilo potrebno prenesti tudi na ureditve drugih kolesarskih poti, veliko je tudi neizkoriščenih možnostih na področju gorskega kolesarjenja," pojasnjujejo na občini. Sporočajo, da bo Slovenj Gradec dobil za približno deset kilometrov novih kolesarskih poti, za kar bodo namenili okoli 2,5 milijona evrov. Veseli jih to, da se vedno več kolesarjev ustavi v mestnem jedru in si ogleda kulturno znamenitost. 

Prav tako so na občini omenili, da je do leta 2021 predvideno podaljšanje poti z Otiškega vrha do Dravograda v skupni dolžini 1,5 kilometra, kjer se bo Štrekna povezala z Dravsko kolesarsko potjo. Okvirna vrednost tega projekta znaša milijon evrov.

Do leta 2023 je predvidena tudi vzpostavitev slikovitega odseka Gornji Dolič-Velenje v dolžini desetih kilometrov, kjer bodo med drugim obnovljeni vsi tuneli čez Hudo luknjo. 

Opazite razliko? Avto Vozniki avtomobilov, ki kolesarijo, to pomembno podrobnost opazijo hitreje

Novost tudi Štrekna bus

Svojo krstno vožnjo bo 1. maja 2019 doživel "Štrekna bus". To je 30-sedežni avtobus, opremljen s prikolico za šestanjst koles, ki bo vozil med Velenjem in Labotom v Avstriji. Avtobus bo od julija do avgusta vozil dvakrat dnevno vsak dan, maja, junija in septembra pa dvakrat dnevno ob praznikih in vikendih. "Štrekna bus bo povezal Slovenijo in Avstrijo ter pomembno obogatil ponudbo čezmejne kolesarske destinacije," pojasnujejo na občini. Povezavo sicer vspostavljata RRA Koroška in podjetje Nomago v okviru mednarodnega projekta TRANS-BORDERS. 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.

Sorodne novice