Približno 10 sekund glejte zgornji dve sliki in morda boste opazili majhno, a pomembno razliko. Če poleg vozila radi tudi kolesarite, boste razliko verjetno zaznali še hitreje.
Fordova raziskava kaže, da vozniki, ki tudi sami kolesarijo, hitreje odkrijejo nevarnosti. Morda gre samo za milisekunde – a hitrost, s katero prepoznamo spremembe v prometu pred sabo, vpliva na odzivni čas in posledice dogajanja.
Ford je v sklopu kampanje “Share The Road” (Souporaba cest), ki spodbuja prijazno sožitje med različnimi uporabniki cest za varnejše poti vseh udeležencev v prometu, naročil posebno raziskavo. Modul “Share The Road” postaja zdaj sestavni del programa za usposabljanje mladih voznikov Ford Driving Skills for Life (Ford DSFL, obvladovanje vožnje za življenje).
Vsako leto na cestah v Evropski uniji umre več kot 3800 mladih, starih od 18 do 24 let, kar predstavlja najpogostejši vzrok smrti v tej starostni skupini. In medtem ko skupno število žrtev prometnih nesreč v Evropi upada, se delež usodnih poškodb med kolesarji povečuje.
“Mladi vozniki morajo razviti veščine, ki jim bodo pomagale postati samozavestni, previdni in obzirni vozniki. Če jim pomagamo, da razumejo, kako pomembno je zagotoviti kolesarjem dovolj prostora na cesti, bomo naredili velik korak k prijetnejšim in varnejšim potem vseh udeležencev v prometu,” je povedal Jim Graham, vodja programa Ford DSFL.
Ford je 2000 sodelujočih v raziskavi v Franciji, Nemčiji, Italiji, Španiji in Veliki Britaniji povabil, da primerjajo pare navidezno enakih slik, ki so prikazovale različne scene v prometu. Na nekaterih slikah so bili prikazani prometni znaki, avtomobili, kolesarji in pešci, na njihovih ‘parih’ jih ni bilo. Pri vseh scenarijih so vozniki, ki so tudi kolesarji, hitreje odkrili razlike.
Vozniki-kolesarji so razlike v slikah odkrili v manj kot desetih sekundah (9,25 sekunde), vozniki, ki ne kolesarijo, pa so potrebovali znatno več kot eno dodatno sekundo (10,68 sekunde). Prva skupina je tudi s tri odstotke večjo verjetnostjo pravilno odkrila, da je prišlo do spremembe.
Raziskava je pokazala, da biti obenem kolesar in voznik omogoča hitrejše procesiranje vizualnih informacij. To vključuje odzive na zaznavanje drugih voznikov, prometnih znakov, pešcev in kolesarjev na cesti.
Pobudo “Share The Road” bodo vključili v program Ford DSFL, pri tem pa bodo udeležencem programa omogočili preizkus revolucionarne izkušnje z navidezno resničnostjo “WheelSwap” (Zamenjajmo kolesa), ki avtomobilistom in kolesarjem pomaga spoznati posledice nepremišljene vožnje avta ali kolesa brez upoštevanja drugih souporabnikov v prometu. Lani je 78 odstotkov sodelujočih v programu Ford DSFL izjavilo, da bodo po izkušnji “WheelSwap” spremenili svoje vedenje do drugih v prometu.
Del seminarja bodo tudi prikaz ‘nizozemskega prijema’, tehnike, ki lahko voznikom pomaga preprečiti nenamerno odpiranje vrat tik pred kolesarji, odkrivanje kolesarjev v mrtvem kotu in pridobivanje praktičnih izkušenj pri zagotavljanju varne razdalje med prehitevanjem kolesarjev. Zakonske zahteve po Evropi se sicer razlikujejo, a velja splošno priporočilo, da mora biti avto pri prehitevanju od kolesarja oddaljen 1,5 metra.
In kakšna je razlika na slikah?
V italiji ni priporočeno ampak z zakonom določeno 1.5 metra ali 500€ kazni
Maribor je evropski primer kako NE DELUJE sistem kolesarskih poti . Kolesarji vozijo po pločniku , vozniki parkirajo na pločniku ,pešci pa hodijo po cestišču in jih zbijajo kot muhe .