Preventivno akcijo Hitrost je norost, pazite nase in na druge koordinira Javna agencija RS za varnost prometa in medtem ko bodo njene aktivnosti usmerjene predvsem v spletno kampanjo in ozaveščanje o nevarnostih prehitre vožnje, bodo policisti in medobčinski redarji v času akcije po vsej Sloveniji izvajali poostrene nadzore in preverjali hitrost vožnje.
Kakor ob tem opozarja Medobčinsko redarstvo Kranj, je nevarna in razmeram neprilagojena vožnja eden najpogostejših vzrokov za prometne nesreče in je ključen dejavnik tveganja za najbolj ranljive skupine udeležencev, torej pešce, kolesarje, starejše in otroke, ključna pa je tudi pri teži posledic voznikov in potnikov v vozilih.
Ker bi v Mestni občini Kranj radi umirili hitrosti, izvajajo številne ukrepe. Tako z rednim ozaveščanjem preko številnih komunikacijskih kanalov opozarjajo, da sta spoštovanje cestnoprometnih pravil in pozorna vožnja najboljša preventiva pred prometnimi nesrečami. Učinkoviti ukrepi so tudi prikazovalniki hitrosti, grbine v naselijih in meritve hitrosti.
Lokacije in termini radarjev so znani
Medobčinski redarji redno merijo hitrosti predvsem v okolici šol in vrtcev ter na cestah, na katerih pogosto opažajo prekoračitve hitrosti oziroma se na njih zgodi več prometnih nesreč. Na spletni strani Mestne občine Kranj so v zavihku Promet in na mobilni aplikaciji iKranj vsak mesec objavljene lokacije radarjev in termini meritev, tako da se o tem lahko že vnaprej prepriča vsak voznik.
Stacionarni radarji so na štirih lokacijah, in sicer na Cesti Staneta Žagarja, v Mavčičah, na Bleiweisovi cesti pri OŠ Franceta Prešerna in v Žabnici. Po potrebi ali na pobudo krajevnih skupnosti oziroma občank in občanov pa medobčinski redarji izvajajo tudi občasne prikrite meritve.
Podatki o prekrških prekoračitve hitrosti, zabeleženih v zadnjih šestih letih, kažejo, da je teh manj: leta 2015 je bilo zabeleženih 2199 prekrškov, leta 2016 2418 prekrškov, 3165 prekrškov v letu 2017, v letu 2018 2364 prekrškov, leta 2019 skupno 2009, lani pa le še 986 prekrškov.
Manj divjanja že takoj po začetku testnega obdobja
Na Delavskem mostu se na leto, predvsem zaradi neprilagojene hitrosti in neustrezne varnostne razdaljene, zgodi približno 20 nesreč. Najvišja hitrost, izmerjena na omenjenem mostu, je bila kar 140 kilometrov na uro. In pri taki hitrosti je zavorna pot tudi na povsem suhi cesti skoraj 150 metrov!
Nadzor je vsekakor potreben, saj prinaša pozitivne posledice – večjo prometno varnost, sporočajo iz Mestne občine Kranj. To potrjuje tudi pilotni projekt umirjanja prometa z novo tehnologijo, ki od začetka marca meri hitrosti na odseku Čirče–Hrastje. Tam so vozniki doslej nadpovprečno presegali hitrostno omejitev 50 km/h. Testno obdobje sistema bo trajalo približno šest mesecev. Čeprav kršiteljev v tem obdobju ne bodo kaznovali, pa, kot se že vidi v dobrem mesecu merjenja hitrosti, ekstremnih kršitev ni več.
Prehitre vožnje na tem odseku – 95, 94, 88, 84 in 78 km/h –, so zabeležili le na začetku ob postavitvi kamer in merilnika, ko vozniki še niso vedeli, da se na tem odseku meri hitrost vožnje. Odkar so bili obveščeni o tem, pa je povprečna hitrost med 58–60km/h. Poleg tega so na začetku dnevno zabeležili med 100 do 200 voznikov, ki so kršili pravilo o varnostni razdalji, od aprila dalje pa se je število omenjenih kršitev opazno zmanjšalo, in sicer pod 100.
Sodelovanje s policijo
Državljanke in državljani RS lahko pobude za nadzor na določenem cestnem odseku v Sloveniji, kjer so pogoste prometne kršitve, podajo tudi neposredno policiji. In sicer to sporočijo preko aplikacije. Če se pobuda izkaže za upravičeno, bodo policisti na predlaganem cestnem odseku tudi vzpostavili prometni nadzor.