Gorenjska
485 ogledov

Prestolnica slovenskih Alp želi utrditi svojo turistično pozicijo

Zavod za turizem in kulturo Kranj
Turizem je letos med globalno najbolj prizadetimi panogami, zato bodo prihodnja leta priložnost, da njegove temelje postavimo še trdneje. Tega se zavedajo tudi v Kranju, saj je ena od sedmih strateških usmeritev Trajnostne urbane strategije Kranja tudi razvoj turizma. V prihodnjem letu bodo tako z vsemi ključnimi deležniki v turističnem gospodarstvu in lokalnem okolju kot tudi občani pripravili novo Strategijo razvoja turizma v Mestni občini Kranj.

Turizem je do letos podiral rekorde v rasti v Sloveniji in svetu, pandemija pa ga je med vsemi panogami najbolj prizadela. Obdobje po pandemiji bo tako priložnost, da se njegove temelje še dodatno utrdi, pri čemer turizem, če ima pravilno usmeritev, na lokalno okolje lahko vpliva pozitivno in trajnostno. Tudi Kranj je kot ena vodilnih destinacij Slovenije v ospredju prizadevanj Slovenske turistične organizacije v obdobju odziva, okrevanja in grajenja nove odpornosti slovenskega turizma.

 

V ospredju strategije bodo trajnostna načela

Mestna občina Kranj (MOK) je letos vstopila v Zeleno shemo slovenskega turizma in podpisala dokument o zeleni politiki slovenskega turizma in etični kodeks v turizmu. Prihodnje leto pa bo v tesnem sodelovanju z Zavodom za turizem in kulturo Kranj (ZTKK) posvetila izdelavi ambicioznega, a realnega načrta za razvoj privlačne ponudbe, v kateri bodo lahko uživali tako domačini kot obiskovalci in turisti, so sporočili s kranjske občine. Strategijo razvoja turizma Mestne občine Kranj bodo pripravili za naslednje petletno obdobje. »Proces bo podpirala in usmerjala ožja delovna skupina, v širši akcijski skupini pa bodo povezali vse ključne deležnike, ki so v MOK s turizmom neposredno ali posredno povezani. Poleg ponovnega zagona turizma si želimo, da Kranj v novem razvojnem obdobju utrdi pozicijo prestolnice slovenskih Alp in glavnega mesta Gorenjske, ki uspešno uravnotežuje prednosti urbanega okolja in bližino narave,« so zapisali na občini.

 

Ker je turizem prepleten z lokalnim okoljem, se jim v Kranju zdi pomembno, da bodo vodila pri njegovem nadaljnjem razvoju trajnostna načela in vključevanje lokalne skupnosti v strateški proces. »Prav zadovoljstvo lokalnega prebivalstva na turističnih destinacijah je namreč glavni ključ za zadovoljstvo obiskovalcev in turistov. Ti bodo v prihodnje čedalje bolj povpraševali po odgovornih, lokalno dobro povezanih in manj znanih destinacijah, kjer jih ne bosta skrbela množičnost ali neavtentičnost. V strategiji nameravamo slediti vseslovenski zavezi k trajnostnemu razvoju in usmeritvam Zelene sheme slovenskega turizma,« so prepričani.

 

Pri pripravi strategije lahko sodelujejo tudi občani

Strategijo turizma bo MOK pripravljala v sodelovanju z Agencijo za razvoj in komunikacije v turizmu Nea Culpa, ki se je v desetletju pozicionirala kot vodilna slovenska agencija za razvoj in promocijo strategij, inovativnih produktov ter ponudbe v slovenskem turizmu. V decembru so tako že zastavili proces izdelave strategije ter vključili vse tri sektorje, ki upravljajo in razvijajo turizem v Kranju: javnega, zasebnega in civilnega.

 

»Kranj je kot mesto privlačno zaradi svojega edinstvenega kulturnega utripa, le korak iz mesta pa je zeleno podeželje prepredeno s privlačnimi pohodniškimi in kolesarskimi potmi, tudi vse tri alpske verige so na dosegu koraka. Prestolnica slovenskih Alp lahko gosti kulturne, športne in protokolarne ali poslovne dogodke na najvišjem nivoju. Prilagoditev novim razmeram bomo izkoristili za skupen dvig standardov, kakovosti in trajnosti storitev v turizmu,« so ob začetku priprave strategije izpostavili na kranjski občini in dodali: »Cilj pripravljavcev strategije je, da v tesnem dialogu z vsemi deležniki oblikujemo strateški dokument, ki bo začrtal skupno smer razvoja in trženja turizma v Kranju. Kljub zahtevnemu obdobju verjamemo v moč povezovanja in sodelovanja na novih temeljih, zato z optimizmom zremo naprej v novo strateško obdobje kranjskega turizma. Ob tem bomo v okviru akcijske skupine in moderiranega dialoga z gospodarstvom že v fazi priprave dokumenta zastavili tudi temelje za izvajanje strategije. Ob tem Kranjčanke in Kranjčane vabimo, da na spletni strani ZTKK spremljajo proces izdelave strategije turizma in se aktivno vključujejo s predlogi in komentarji.«

KRANJ Gorenjska Kranjski turizem z novim vodstvom
Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.