Začela se je obnova podvoza v Savski loki, zaradi česar bo cesta v podvozu za ves promet zaprta od petka, 15. marca od 15.30 ure do ponedeljka, 18. marca do pete ure zjutraj, sporočajo na Mestni občini Kranj (MOK).
Obvoz bo mogoč samo preko Drulovke (Pot za krajem - Zasavska cesta - Drulovka - Savska Loka in obratno).
Po zaključku prve rušitvene faze bo izvajalec pod nadvozom uredil izmenični enosmerni promet. V naslednjih mesecih bo tako dostop v ta pretežno industrijski del Kranja precej otežen. Že dlje časa je namreč zaprt tudi dotrajan most prek Save pri nekdanji Planiki, ki je dostop do Savske loke omogočal manjšim vozilom, pešcem in kolesarjem. Na njegovem mestu naj bi v prihodnosti stal popolnoma nov most za dvosmerni promet, a projekt še ni v izvedbeni fazi.
Kaj bodo počeli?
MOK je s Komunalo Kranj sklenila pogodbo o obnovi podvoza v Savski loki. Dela bodo potekala do konca maja. Zaradi rušenja in odstranitve ločnega nosilca nad podvozom bo cesta na tem delu prihodnji konec tedna zaprta za ves promet, obvoz pa bo preko Drulovke. Vrednost pogodbenih del vključno z DDV-jem je 456.500 evrov.
Investicija obsega rušenje ločnega nosilca, statično sanacijo in betoniranje obstoječih podpornikov ter izdelavo nove plošče z ravnimi nosilci. Po koncu del bo v nadvozu omogočen dvosmerni promet tudi večjim tovornim vozilom. Med gradnjo bo potekala delna zapora ceste, popolna zapora bo ta konec tedna.
MOK bo tako izkoristila zamaknitev obnovitvenih del na mostu prek Save, zaradi katerih je most ta čas zaprt za promet, dovoljen pa za pešce in kolesarje. Podvoz sicer tehnično ni del mostu in gre za dva ločena projekta, ki pa jih je MOK smiselno združila. Oba projekta bosta predvidoma zaključena do konca maja.
Zapore zaradi prenove mostov v Kranju prešle že v navado
V Kranju so v zadnjih letih obnovili že oba ključna mostova, tako Delavski most kot most pri Savskem otoku. Tretji most, ki ga obnavljajo trenutno, je tretji ključni most za dostop z enega na drug breg reke in bo po odprtju močno izboljšal pretočnost tako lokalnega kot tranzitnega prometa.
Kako napreduje podaljšana prenova mostu prek Save
Občina zatrjuje, da se je obnova mostu čez Savo se je zavlekla zaradi posledic lanske avgustovske vodne ujme, ko se je poškodoval gradbeni oder in je bila ogrožena stabilnost konstrukcije. Izvajalec del je lani novembra prosil MOK za podaljšanje izvedbenega roka, kar pa naložbe po zagotovilih ne bo podražilo. Vrednost del tako ostaja 2,9 milijona evrov.
Gradbenih del ni več veliko. Na spodnji strani mostu je izvajalec že namestil karbonske lamele za statično ojačitev, trenutno pa izvajajo premaz konstrukcije. Na zgornji strani manjkata še hidroizolacija in asfalt. Za ta dela mora biti konstrukcija povsem suha.
Obnovljeni most bo imel enake dimenzije kot zdajšnji. Širina ceste ostaja sedem metrov, kar bo omogočalo dvosmerni promet avtobusov in tovornjakov. Po pločniku bo potekala enostranska dvosmerna kolesarska pot, javna razsvetljava bo ob strani in ne bo posegala v površine za pešce.