Na desni strani Save ob knjižnici oziroma občinski stavbi je izvajalec pri gradnji pilotov 4. marca letos nepričakovano zadel plinovod oziroma plinsko cev za oskrbo podjetja Donit Tesnit, ki pa v katastru gospodarske javne infrastrukture na tem mestu sploh ni bil vrisan. Kot so iz Občine Medvode napovedali že pred pol leta, so nato začeli iskali nove rešitve. Tako so po sklenitvi dogovora z vsemi pristojnimi o prestavitvi plinovoda najprej izdelali projet projekt prestavitve plinovoda in upravno enoto zaprosili za spremembo gradbenega dovoljenja.
"Spremenjeno gradbeno dovoljenje smo prejeli 16. septembra 2022 in jeseni je nato izvajalec prestavil plinovod ob knjižnici in občinski stavbi in zabetoniral drugi pilotni temelj. Prejšnji teden je izvajalec po obdobju sušenja nadaljeval z betoniranjem betonske povezave med pilotoma, ko bo zaključeno sušenje betona (predvidoma najkasneje prihodnji teden) pa bo nadaljeval z betoniranjem opornika, na katerega bo kasneje vpeta brv. Brv je sicer že sestavljena na Verju oziroma levi strani reke Save.
Pri premiku brvi bo potrebno posebno dvigalo, v bližnji okolici so tri takšna dvigala, eno na Hrvaškem, drugo v Italiji in tretje v Avstriji. Glavni izvajalec se trenutno dogovarja z vsemi potencialnimi izvajalci premika brvi, saj so nekateri zasedeni za več mesecev vnaprej. Po prestavitvi brvi bodo potrebna še dela na brvi za vgradnjo vozišča, ograj in drugih elementov. Ker meseci s temperaturami pod nič stopinj Celzija ne bodo primerni za dela nad reko Savo, je predviden zaključek projekta prihodnjo pomlad," so nam razložili iz Občine Medvode.
Rok za dokončanje je bil konec leta 2022
Na vprašanje, ali so zaradi zamika ogrožena evropska sredstva, pa so nam z občine odgovorili, da ne, kajti rok za črpanje sredstev iz perspektive 2014-2020 je do konca leta 2023.
Skupna vrednost projekta z projektno dokumentacijo, gradnjo in nadzorom znaša slaba 2,3 milijona evrov, od tega bosta 1,14 milijona evrov prispevali Evropska unija in Republika Slovenija iz naslova dogovora regij. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi 4 Trajnostna raba in proizvodnja energije ter pametna omrežja, prednostne naložbe 4.4 Spodbujanje nizkoogljičnih strategij za vse vrste območij, zlasti za urbana območja, vključno s spodbujanjem trajnostne multimodalne urbane mobilnosti in ustreznimi omilitvenimi prilagoditvenimi ukrepi, specifičnega cilja 4.4.1 Razvoj urbane mobilnosti za izboljšanje kakovosti zraka v mestih.
Že sestavljena brv na Verju, po kateri bo možno bodisi pešačiti ali kolesariti, je dolga 116 metrov. Na levem bregu je bila zaradi višinske razlike glede na desni breg in zagotavljanja poplavne varnosti predvidena 32,80 metrov dolga armirno betonska priključna rampa s tremi razponi dolžine 9,8 metrov, 10 metrov in 11,46 metrov.
Projekt Kolesarska pot Medvode–Pirnič –Vikrče obsega ureditev kolesarske poti, ki se prične v Vikrčah, na meji z Mestno občino Ljubljana, čez obstoječo brv za pešce in kolesarje, ki povezuje Medno in Vikrče. Pot se približa vasi Spodnje Pirniče, poteka mimo toplega vrelca Straža in se nadaljuje ali desno proti naselju Zgornje Pirniče ali naravnost proti naselju Verje. Kolesarska pot se nato spusti na spodnjo teraso ob reki Savi in nato čez novo brv čez Savo do središča Medvod. Namen projekta je izgradnja varne in urejene kolesarske povezave med zalednimi naselji Medvode, Verje, Zgornje Pirniče, Spodnje Pirniče in Vikrče z mestnim središčem Medvode.
Blizu nove brvi propada stari most
Območje na Verju, kjer so v preteklosti prirejali motoristične piknike, je v zadnjem obdobju postalo občinska deponija, kjer je vse mogoče. Na zemljišču je namreč več kupov gradbenega materiala, vejevja, odsluženega asfalta ...
Le približno 100 metrov od nove že sestavljene brvi pa grmičevje in drevesa preraščajo žalostno propadajoči jekleni most, ki je do leta 1993 povezoval Medvode in Verje. Tega leta so namreč zgradili čez Savo zgradili nov železobetonski most, ki je ustrezal vsem zahtevam sodobnega prometa, starega odsluženega, ki je bil preozek, da bi se na njem srečevali avtomobili, pa so odložili na občinsko zemljišče.