Na Laborah v Kranju bo podjetje Goodyear v prihodnjih dveh letih postavilo nove skladiščne in proizvodne prostore. Širitve pa načrtujejo tudi druga podjetja na tem območju. S tem se bo na tem območju še bolj povečal promet, predvsem tovornih vozil, ki je že sedaj zelo gost. Veliko nevšečnosti povzročajo predvsem križišča za dostop do prej omenjenega Goodyearja kot tudi do Iskra Tela. Ta trenutno niso dobro urejena, s predvideno širitvijo pa bi se stanje še bolj poslabšalo. To je tudi eden od glavnih razlogov, da bosta cesti Kranj-Škofja Loka in Labore-Jeprca, na odseku mimo teh podjetij, dobili precej spremenjeno podobo. Prvi pomembni korak je bil že narejen, potem ko so decembra kranjski svetniki dokončno potrdili občinski podrobni prostorski načrt za Labore.
6 krožišč za boljšo pretočnost
Območje križanj dveh regionalnih cest na Laborah je problematično že dlje časa. »Predvsem so z vidika varnosti kritični uvažanje in izvažanje v območje Iskratela in celotno območje nekdanje Save. Poleg tega pa je tudi aktualna ureditev križišča, t. i. diamant, zastarela in neprimerna. V okviru postopka sprejemanja občinskega podrobnega prostorskega načrta Labore je bilo potrebno tudi zato izvesti celovito prometno študijo in Ministrstvu za infrastrukturo predlagati novo prometno ureditev, ki je morala biti tudi recenzirana,« so ob sprejemanju prostorskega načrta zapisali na Mestni občini Kranj.
Večja sprememba se tako obeta na cesti Kranj–Jeprca, kjer so predvidena tri krožišči. Na cesti Kranj–Škofja Loka se zmanjša število semaforjev in preuredi vozne pasove, predviden sta dve krožišči. Med odsekom Labore proti Bitnjam je predvidena tudi preureditev križišča v smeri proti Stražišču, ki je trenutno makadamske izvedbe in bo predstavljalo bodoči podaljšek Delavske ceste. Tudi tukaj naj bi zraslo novo krožišče. »Izdelana je prometna študija, kar bo seveda pomenilo večjo pretočnost, večjo varnost. Stvar je pa na tem, da bo glavni investitor država, ker gre za dve državni cesti,« je po sprejetju prostorskega načrta povedal kranjski župan Matjaž Rakovec.
Na potezi je sedaj država
Investicija v rekonstrukcijo cest na območju industrijskih con na Laborah je predvsem odvisna od Direkcije za infrastrukturo, kar je izpostavil tudi Rakovec: »O tej zadevi smo se pogovarjali na Direkciji. S sprejetjem prostorskega načrta se bo zdaj spet lažje začeti pogovarjati. Na direkciji sem kar stalen gost in zdaj imamo razlog, da se v januarju ponovno srečamo in vidimo, kje smo. Investicija bo kar velika, saj zahteva nekatere kar velike rekonstrukcije.«
Država ima v proračunu že predviden projekt, pred izvedbo rekonstrukcije pa je treba zagotoviti sredstva tudi v proračunu Mestne občine Kranj, ki nosi svoj delež investicije. Finančna razdelitev sredstev med občino in infrastrukturnim ministrstvom še ni izdelana, saj morajo biti za to pripravljeni natančnejši projekti na ravni projektov za izvedbo, ki vsebujejo tudi popise del. Na dnevni promet preureditev ne bo bistveno vplivala, bo pa izboljšala pretočnost cest in varnost v prometu, so ob tem še poudarili na kranjski občini.
UUUU, NORO!! Krožišča bodo tako dobra kot na Primskovem, pri Mercatorju, ane? Eno bolj neumnih krožišč v SLO! Izdelana je prometna študija my ass!! Bo zopet treba po televiziji razlagat kako vozit skozi krožišče?