Projekt Severna vrata obsega gradnjo treh stolpičev z dovoljeno zdravstveno, poslovno-storitveno, stanovanjsko in trgovsko izrabo ter pripadajočo zasebno garažno hišo in gradnjo javne garažne hiše z izvedeno začasno zeleno streho na območju Bleiweisove in Kidričeve ceste. Za gradnjo je namenjeno zemljišče v velikosti okrog 11.420 kvadratnih metrov.
Javi partnerji v projektu bodo Mestna občina Kranj (MOK), Osnovno zdravstvo Gorenjske (OZG) in Gorenjske lekarne. MOK tako namerava v postopku razpisa javno-zasebnega partnerstva izbrati zasebnega investitorja. ki bo v zameno za javni vložek ter vsebinske zahteve javnih partnerjev pripravljen prevzeti tveganja, povezana z realizacijo projekta ureditve prostora med Kidričevo in Bleiweisovo cesto v Kranju. OZG, ki na območju kranjske občine izvaja primarno in delno tudi sekundarno zdravstveno oskrbo v okviru Zdravstvenega doma Kranj, ima prostorske težave. Med drugim jim primanjkuje ustreznih zdravstvenih površin za kakovostno delo razvojne ambulante, mentalno - higienskega centra, pedopsihiatrije, patronažne službe, prostorov za analitični del laboratorija in upravo. Gorenjske lekarne pa imajo potrebo po poslovnih prostorih za lekarno ter upravo.
»Večji stolpič bi bil namenjen v celoti OZG, drugi stolpič predvsem raznim zdravstvenim dejavnostim, med drugim tudi za zasebne ambulante, tretji stolpič pa za stanovanja. Računamo, da bi lahko v letu 2022 že dobili gradbeno dovoljenje, leta 2025 pa potem še uporabnega. Vrednost celotnega projekta bo dokončno znana po pogajanjih z zainteresiranim zasebnim vlagateljem, predvidevamo pa, da bo okrog 20.000.000 evrov z vključenim DDV,« pojasnjuje kranjski župan Matjaž Rakovec. Da bodo vsi postopki stekli, mora odlok o javno-zasebnem partnerstvu potrdilti še mestni svet. Drugo branje imajo na dnevnem redu aprilske seje.
Bojazni glede pomanjkanja parkirišč ni
Ob obravnavi odloka v prvem branju se je pojavilo kar nekaj vprašanj glede parkiranja v času gradnje. Na delu, kjer bo nov kompleks stal, je namreč parkirišče, ki je namenjeno prvenstveno obiskovalcem Zdravstvenega doma. V času gradnje se bo izgubilo 69 parkirnih mest, a kot je znano, je občina lani na tem območju že vzpostavila okrog 80 novih parkirišč. Tako jih je do sedaj na voljo 161, v času gradnje pa jih bo na tem območju ostalo 92.
Župan Rakovec ob tem dodaja, da imajo glede parkirišč pripravljene tudi rezervne načrte: »Eden je v neposredni bližini med OŠ Franceta Prešerna in bloki na Gosposvetski ulici, ki je najbližja realizaciji. Je pa sicer naš pogoj za začetek del, da se zagotovi enako število parkirnih mest za obiskovalce Zdravstvenega doma in tudi zaposlene kot do sedaj.«
Avtobusnega terminala projekt ne vključuje
Načrt izgradnje Severnih vrat je živ že nekaj let. Prejšnja kranjska občinska oblast si je prizadevala, da bi v sklopu projekta na tem območju zgradila tudi nov avtobusni terminal. Sedanja avtobusna postaja je namreč že več desetletji zgolj začasna. Trenutna občinska oblast pa je projektu prižgala rdečo luč. Novo avtobusno postajo naj bi po njenih načrtih namreč zgradili na sedanji kranjski železniški postaji.
"Nova avtobusna postaja je tesno povezana s projekti Slovenskih železnic oziroma s prenovo železniške postaje. Idejna zasnova za novo avtobusno postajo je že narejena in v zvezi s tem potekajo pogovori z Ministrstvom za infrastrukturo in Slovenskimi železnicami o prestavitvi dveh industrijskih tirov v Naklo. S tem bi zagotovili potrebni prostor za umestitev avtobusnega terminala. Cilj je, da bi prestavljanje industrijskih tirov na območje industrijske cone Polica prišlo v proračun Republike Slovenije v prihodnjih dveh letih. Na območju pa je treba sprejeti tudi delni občinski podrobni prostorski načrt za potrebe avtobusnega terminala. Ko se bo prestavilo tire, se bo sprostil prostor za avtobusni terminal. Če ne bo večjih zapletov, pričakujemo, da bi se investicija v avtobusni terminal na območju železniške postaje lahko začela v štirih do petih letih," o tem pravijo na kranjski občini.