V prvih devetih mesecih letos v Kranju beležijo 14.144 prihodov ter 32.627 nočitev. Izgubili so skoraj celotni tuj trg, za slovenski trg, ki je prej predstavljal manjši del gostov, pa je sedaj tekma med vsemi turističnimi destinacijami v Sloveniji. Na dan 1. oktobra. 2020 je bilo v Kranju vnovčenih 1.128 turističnih bonov.
Najdejo se tudi svetle točke
Nekateri podatki pa so kljub vsemu tudi pozitivni. »Pozitiven podatek se nanaša na vodenja, ki jih organizira Zavod za turizem in kulturo Kranj. Vsem gostom, ki v destinaciji prespijo vsaj eno noč, ponujamo brezplačen voden ogled Kranja. Od 1. julija do 13. oktobra smo izvedli 47 vodenih ogledov. Prav tako je dober odziv na ponudbo posestva Brdo, ki ponuja brezplačen vstop v park vsem, ki prenočijo v destinaciji,« je pojasnil v.d. direktorja Zavoda za turizem in kulturo Kranj Klemen Malovrh.
Na Zavodu so zadovoljni tudi s kulturnim utripom Kranja do drugega vala epidemije. Kranj je bil namreč eno od redkih slovenskih mest, ki je skozi celotno poletje dnevno ponujalo kvaliteten in raznolik kulturno-zabavni program. »S tem smo tudi v teh drugačnih časih podpirali slovensko kulturo in obiskovalcem ponudili vsaj nekaj razvedrila. Od sredine julija do začetka septembra se je v mestu zvrstilo več kot 40 dogodkov, ki jih je obiskalo preko 5.000 ljudi. Vse pa je potekalo v skladu s priporočili NIJZ,« poudarja Malovrh.
Zavod za turizem in kulturo bo ustvaril pozitivno ničlo
Glede na to, da so v tem letu odpadli skoraj vsi paradni dogodki, ki precej prispevajo v blagajno Zavoda za turizem in kulturo Kranj, bo njihovo poslovanje tik nad pozitivno ničlo. V.d. direktorja Klemen Malovrh pa pravi, da to ne pomeni, da Zavod vsebinsko ni delal zelo dobro: »Pri tem se lahko pohvalimo, da teče nekaj velikih projektov, na primer Zelena shema, zelo proaktivni smo bili že ob prvem valu epidemije z aktivnostmi, ki bi prispevale k hitrejšemu okrevanju turistične panoge, pripravljamo nekaj novih turističnih produktov, uspeli smo izpeljati tudi Prešerno poletje v Kranju.«
V letošnjem letu, kot rečeno, pričakujejo izpad prihodkov. Pokrivali ga bodo z boljšim poslovanjem v razmerah, ki bodo omogočale izvedbo prireditev in trženje turističnih produktov. Odpuščanj zaenkrat ne načrtujejo, razen če se bo tako odločil ustanovitelj zavoda. Racionalizacija poslovanja pa poteka že od prvega vala dalje.
Z optimizmom zrejo v prihodnost
Turistična stroka napoveduje, da bomo v Sloveniji posledice epidemije sanirali nekje do leta 2025. Ob tem je že tudi jasno, da je mestni turizem segment, ki je znotraj panoge med najbolj prizadetimi. Tako bodo tudi v Zavodu za turizem in kulturo Kranj napeli vse sile za načrtovanje in izvedbo aktivnosti, ki bodo čim hitreje in čim bolj prispevale k reševanju krize in k vračanju turizma v mesto. Želijo si tudi, da bi se ukrepi sprostili in bi lahko znova začeli z organizacijo prireditev.
Trenutno pa se ukvarjajo z razvojem novih turističnih produktov in z izboljšavami obstoječih prireditev. »Kljub razmeram se trudimo, da je tekoče delo opravljeno in da projekte, ki smo se jim zavezali, izpeljemo. Ena izmed nalog, ki se je lotevamo skupaj z Mestno občino Kranj, je nova strategija za turizem. To je tudi priložnost, da postavimo v turizmu temelje za prihodnja leta, ki bodo uspešno reševali krizo zaradi epidemije in bodo tudi sledili novim turističnim smernicam, ki prihajajo zaradi posledic,« zaključuje v.d. direktorja Zavoda za turizem in kulturo Kranj Klemen Malovrh.