Gorenjska
127 ogledov

Javni prevoz bi lahko ostal edina možnost za obisk najbolj priljubljenih točk

Javni zavod Triglavski narodni park (JZ TNP) je pripravil okroglo mizo z naslovom Avtobusni prevozi v Triglavskem narodnem parku: Rezultati dobre prakse izvajanja prevozov v poletju 2022 in predstavil smele dolgoročne cilji Biosfernega območja Julijske Alpe na področju izvajanja trajnostne mobilnosti.

Pritisk motornih vozil je na posamezne predele Triglavskega narodnega parka v poletnih sezonah izjemen. Cilj upravljavca parka v sodelovanju z deležniki je tako omiliti pritisk motornih vozil, pri čemer vzpostavitev trdih ukrepov, kot je omejitev dostopa v alpske doline in na prelaze predstavlja dolgotrajen in zahteven postopek. Za blažitev pritiska motornih vozil je učinkovito orodje omogočanje sezonskih javnih prevozov najširši javnosti. Nezanemarljiva pomembna dodana vrednost sezonskih javnih prevozov tako v poletnem kot v zimskem času je omogočanje mobilnosti prebivalcem naselij na območju narodnega parka, ki so zaradi kraja bivanja ali drugih okoliščin manj mobilni oziroma sploh niso mobilni.

 | Avtor: JZ TNP JZ TNP

Direktor JZ TNP Tit Potočnik je izpostavil osrednje izzive. Letošnja sezona namreč predstavlja superlativ v marsikaterem pogledu, prenočitvene kapacitete so bile denimo v veliki meri razprodane že spomladi. »Navade ljudi se spreminjajo, ljudje vse manj dopustujejo na morju in se odločajo oddih preživeti v Triglavskem narodnem parku in okolici, kjer ni tako vroče, kjer pričakujejo več miru ter priložnosti za počitek in rekreacijo. Zato je bilo obiska precej. Vse to so obiskovalci včasih, ko obisk ni bil tako množičen, tudi dobili, zdaj pa je pritisk ljudi zelo velik,« je poudaril. Za usmerjanje obiska je sodelovanje med JZ TNP in lokalnimi turističnimi organizaciji nujno, prav tako z ministrstvi in ostalimi deležniki. »Cilj, ki bo dolgoročno poskrbel za ohranjanje narave in vzdržno življenje prebivalcev ter prijeten obisk parka, je, da bi sčasoma s spreminjanjem navad ljudi organiziran javni prevoz ostal edina možnost za obisk najbolj priljubljenih točk Triglavskega narodnega parka,« je dodal direktor JZ TNP.

Ena vodilnih destinacija na področju trajnostne mobilnosti v Sloveniji je Bohinj. »Številke rastejo iz leta v leto. Letošnjo zimo smo prepeljali skoraj 20.000 potnikov, poleti pa okoli 55.000, skupaj s prevozi v Posočju se številke gibajo okoli 100.000 prepeljanih potnikov.  Vendar pa je treba za spreminjanje navad ljudi napredek doseči med drugim tudi na področju infrastrukture,« je povedal direktor Turizma Bohinj Klemen Langus.

Govorci so se na okrogli mizi pogovarjali tudi o omejevanju prometa v alpskih dolinah in na prelazih, ki je poleg vzpostavljanja javnega prevoza in digitalizacije voznih redov eden izmed osrednjih ciljev usmerjanja obiska. Aleš Zdešar iz strokovne službe JZ TNP je pojasnil, da je bila posebna pozornost  v letošnjem letu namenjena dolini Vrata. Ena izmed najbolj obiskanih dolin v TNP je dobila asfaltirano cesto. Naravovarstveno soglasje predvideva vzpostavitev ustreznega  prometnega režima v enem letu po tem. »Trenutno še nismo prišli do soglasja v zvezi s postavitvijo zapornice. Prizadevamo si, da bi Ministrstvo za infrastrukturo prepričali, da je državno cesto v Vrata treba zapreti zaradi varstva narave,« je dodal. Direktor Turizma Kranjska Gora Blaž Veber pa je ob tem opisal vsakodnevne razmere na cestah v občini, še posebej v dolini Vrata. »Stvari gredo v pravo smer, razmere, ki so bile kaotične, so zdaj veliko boljše. Treba pa je pri vsem tem razmišljati o trendih, ki jih narekuje hiter tempo življenja, kar se odraža tudi na navadah obiskovalcev,« je prepričan.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.