Projekt je zasnovala skupina SORK, idejna vodja sta bila Andrej Zalokar iz društva Rekreatur in Stevo Ščavničar, nekdanji direktor Razvojne agencije Zgornje Gorenjske. Gre za skrbno izdelan preplet 640 kilometrov državnih in lokalnih kolesarskih povezav na Gorenjskem in v šestih sosednjih občinah. Pri določitvi so upoštevali mednarodne kriterije prometne varnosti, atraktivnost pokrajine in dosegljivosti gostinskih in servisnih storitev, trase pa so potrdile vse vključene občin, to je 24, ter Direkcije za infrastrukturo (DRSI). Omrežje je označeno z namenom usmerjanja kolesarjev, tako domačinov kot tudi turistov.
Po želji se vsak kolesar lahko odloči za daljšo turo, ki povezuje več povezav v celovito traso, ali pa med številnimi priporočenimi cestami v omrežju, ki povezuje kraje, izbere kratko turo. Ponuja orientacijo, vpogled v možnosti, olajša pot ali morda celo spodbudi h kolesarjenju. GKO lahko zdaj, ko so povezave na terenu fizično označene, začne razvijati infrastrukturo, ki turističnim in drugim deležnikom omogoča razvoj kolesarskega turizma in izboljšanje kolesarske infrastrukture na lokalnem in regionalnem nivoju. Na trasah, poleg kolesarjem prijaznih ponudnikov, želijo spodbujati postavitev kolesarskih števcev, počivališč, polnilnic za e-kolesa in vsega ostalega, kar sodi v urejeno kolesarsko omrežje, ki bo primerljivo s tistimi iz kolesarsko razvitih držav.
Gorenjska je prva regija v državi, ki je enotno označila tako državno kot tudi lokalno omrežje. V SORK si prizadevajo, da se po vzoru označitve GKO z rdečimi usmerjevalnimi tablami označijo tudi ostale lokalne kolesarske povezave na Gorenjskem. S tem namenom pripravljajo Smernice za označevanje lokalnih kolesarskih povezav. Označitev omrežja na terenu so poleg Ministrstva za infrastrukturo, Direkcije RS za infrastrukturo financirale občine Bled, Bohinj, Cerklje na Gorenjskem, Gorenja vas-Poljane, Gorje, Jesenice, Jezersko, Mestna občina Kranj, Kranjska Gora, Naklo, Preddvor, Radovljica, Šenčur, Škofja Loka, Tržič, Železniki, Žiri, Žirovnica, Cerkno, Kamnik, Komenda, Logatec, Medvode in Vodice, koordinacijo pa je izvajala Razvojna agencija Zgornje Gorenjske.
Na območju Mestne občine Kranj so tako sedaj označili oziroma dopolnili več kolesarskih povezav, in sicer daljinska kolesarska povezava Rateče–Jesenice–Kranj–Ljubljana–Trbovlje–Brežice–državna meja oziroma Savska kolesarska pot, regionalna kolesarska povezava Jezerski vrh–Preddvor–Kranj–Škofja Loka, lokalna kolesarska povezava Kranj–Zgornja Besnica–Podblica–Dražgoše–Železniki ter lokalna kolesarska povezava Podblica–Kropa–Lancovo, odcep Radovljica–Selo–Bled. Ker gre za tako imenovan živ proces, bodo kolesarske povezave v nadaljevanju še prilagajali kolesarskim tokovom in predvideni kolesarski prometni infrastrukturi.
Bravo Gorenjci !