Mestna občina Kranj (MOK), ki so jo lani razglasili za najbolj e-mobilnostno mestno občino v Sloveniji, je kupila osem električnih avtobusov podjetja MAN, eno vozilo stane približno 490.000 evrov, s čimer je naredila nov pomemben korak v smeri razogličenja javnega potniškega prometa. »Kupili smo jih s pomočjo Eko sklada, in sicer 350.000 evrov za posamezen avtobus, ostalo pa je dodala občina. S tem dejansko nadaljujemo našo uspešno zgodbo o trajnostnem razvoju v MOK. Prvi avtobusi bodo v Kranj prišli v začetku, drugi štirje pa ob koncu prihodnjega leta. Na leto bomo tako zmanjšali približno 360.000 kilogramov izpušnih plinov CO2,« je pojasnil župan MOK Matjaž Rakovec.
MOK je prva občina v Sloveniji, ki toliko vlaga v razvoj in nakup električnih avtobusov za javni potniški promet. Prvi novi električni avtobus je po kranjskih cestah testno zapeljal prejšnji teden in direktor poslovnega razvoja pri podjetju Arriva Slovenija Iztok Štrukelj pravi, da se je odlično izkazal. »V prvem tednu testiranja smo bili spet presenečeni nad njegovo tišino. Potniki se radi vozijo z njim, kot tudi vozniki, saj odsotnost motorja za notranje izgorevanje pomeni odsotnost vibracij, tresljajev in delovno okolje je toliko bolj prijetno. Potniki se lahko med potjo pogovarjajo in mirno opazujejo okolico skozi velike steklene površine. Porabo električne energije zmanjšuje uspešna regeneracija, saj vozilo regenerira med 20 in 25 odstotkov električne energije, ki jo tudi porabi. Pomembno je tudi, da zmanjšujemo porabo na teh vozilih tudi s sistemom uporabe in sistemi za hlajenje in gretje vozila, ki bodo v prihodnje tudi izdatno pripomogli k čimvečji izkoriščenosti vozil.«
Nove avtobuse odlikuje popolnoma čisto in tiho delovanje, z enim polnjenjem akumulatorjev pa v povprečju opravijo več kot 250 kilometrov. Dodatno energijo vozilu zagotavljajo napredni sistemi, ki izkoriščajo tudi energijo ob zaviranju, kar je izrednega pomena pri avtobusih, ki se uporabljajo v mestnem potniškem prometu. Avtobus pa omogoča prevoz do 80 potnikov, saj ima 35 sedišč in 45 stojišč.
Kaj pa napajanje? Prikljucna moc v garazah, casovnica polnjenja? Za tak domet rabis vec avtobusov.
preveliki.....do 40 potnikov bi se rabilo in več kroženja.....