Simona Semenič je celostna gledališka ustvarjalka, ki se je v zadnjih desetih letih s svojo plodovito in vznemirljivo dramsko pisavo uveljavila kot eno osrednjih imen sodobnega slovenskega gledališča, njena besedila pa so stalnica tudi na tujih odrih. Leta 2018 je za ustvarjalni opus zadnjih dveh let prejela nagrado Prešernovega sklada, poleg tega je dobitnica kar treh Grumovih nagrad. Njene drame so bile prevedene v dvanajst jezikov in uprizorjene v več evropskih državah, v ZDA in na Bližnjem vzhodu, v nekaterih državah tudi objavljene. Uprizoritve njenih besedil so prejele več nagrad tako v Sloveniji kot v tujini.
Dramatika Simone Semenič ponuja veliko izzivov in možnosti za inovativne gledališke in performativne prijeme. Enako velja za njeno besedilo »lepe vide lepo gorijo«, ki je nastalo po naročilu Prešernovega gledališča. »Simona Semenič v svoji drami lepe vide lepo gorijo skozi zgodbe »sodobnih čarovnic« izpostavi dvoličnost družbe in njenih institucij nadzora pri obravnavanju tako imenovane »ženske emancipacije« in sprenevedavost prav teh institucij pri ohranjanju represivnih mehanizmov nadzora nad ženskim telesom, dušo, ženskim svobodnim obnašanjem in izrekanjem,« o drami pravi umetniška vodja kranjskega gledališča Marinka Poštrak. Po njenih besedah »v lepih vidah prikazuje svet, v katerem ženske še zmeraj in vedno znova bijejo boj za pravico odločanja o lastnem telesu in duši, boj za pravico do užitka in svobode.«
Avtorica vzporednice vleče tudi s srednjim vekom, v katerem so bile samosvoje, močne in svobodne ženske nevarne svetu moških ter zato ožigosane za čarovnice in obsojene na grmado. »Toda kot ugotavlja avtorica, tudi v 21. stoletju ni nič drugače. Morda samo s to razliko, da so bile v srednjem veku tako imenovane čarovnice obsojene na grmado, danes pa so obsojene na stigmo noric in psihiatrično obravnavo,« pravi Poštrakova.
Besedilo je v tem času še kako aktualno. »Prav ta čas, ko se pogled ponovno in v našem okolju do sedaj morda najbolj priostreno usmerja v problematiko spolnih zlorab in sistemskega nasilja ter se zaradi poguma za zdaj še redkih posameznic, ki se več 'ne skrivajo v jezik' in so spregovorile o svoji izkušnji, glede tega veča občutljivost družbe, je pravi čas za tako igro – neizprosno iskreno v izpovedih in trdno v stališčih, ki jih je nujno zavzemati do teh tem,« izpostavlja dramaturginja predstave Eva Kraševec.
Sodobno dramo Simone Semenič »lepe vide lepo gorijo« je na oder kranjskega gledališča postavila režiserka Maša Pelko. V uprizoritvi pa igrajo Gaja Filač, Vesna Jevnikar, Doroteja Nadrah, Darja Reichman, Miha Rodman, Vesna Slapar in Aljoša Ternovšek. Uradna premiera predstave bo sledila, ko bodo gledališča ponovno odprta za občinstvo.