Pri proizvajalcu zavor Brembo, kjer skrbijo za zaviranje vozil v motošportih in tudi serijskih avtomobilih, pravijo, da bodo zavore naših prihodnjih avtov kmalu zasnovane precej drugače, kot smo bili vajeni doslej. Če so pred kakšnima dvema desetletjema začele izginjati (prednje) zavore na boben, bo namreč naslednja velika stvar opustitev hidravličnega principa delovanja.
Izvršni direktor Giovanni Canavotto je za revijo Car and Driver povedal, da bo v naslednjih letih prisoten močan trend zavore-po-žici (brake-by-wire), torej proženja zavor ob pomoči elektrosignalov in ne več zavornega olja.
Brake-by-wire se v formuli 1 uporablja že leta in v primerjavi s hidravliko dopušča precej več prilagajanja različnim potrebam. Zaviralni učinek je mogoče prilagoditi voznikovim navadam, tako da je občutek mehak ali trd, hod pedalke pa dolg ali kratek. Prav tako bo prehod na električne zavore poenostavil arhitekturo vozil, podobno, kot se je pred leti zgodilo iz prehoda s hidravličnega servokrmiljenja na električnega.
Ena od slabosti "električnih" zavor v tem hipu pa je, da v primerjavi s hidravlično stopalko lahko na začetku ustvarjajo prazen, "lesen" občutek, saj električne zavore delujejo po principu "vklopi-izklopi". Canavotto je zato napovedal, da proizvajalce zavor v nadaljnjem razvoju čaka še precej dela pri prilagajanju algoritmov, da bo takšen sistem ob pritisku stopalke vračal vozniku podobne občutke kot smo bili vajeni doslej.
V tem trenutku je na cestah že nekaj serijskih vozil z zavorami-po-žici: alfa romeo giulia, alfa romeo stelvio, infiniti Q50 in infiniti Q60.
dezurni@zurnal24.si
Kje je pa "back up" v primeru odpovedi delovanja???
to imajo vsi BMW-jevi touring motorji letnik 2006 - 2007, kasneje so sistem opustili in šli nazaj hidravliko.
To je še vse v oblakih. Ta zadeva ne bo uzrla belega dne.