Avto
647 ogledov

Kaj pri rabljenem kaj odpove

Zavorni sistem GTÜ
Vsak kupec se pred nakupom rabljenega avtomobila gotovo sprašuje, ali bo zdržal naslednjih pet let brez večjih težav ali pa se bodo težke okvare začele pojavljati že prihodnji teden? Nekaj nasvetov pred nakupom.

Avtomobil bo več sto tisoč kilometrov preživel le ob rednem servisiranju. Če lastnik varčuje pri vzdrževanju vitalnih sestavnih delov, se bo to prej ali slej pokazalo še na drugih delih, stroški pa bodo takrat še toliko višji. Velikorat se tako lastniki raje znebijo avta, kot pa da bi vlagali v večje servise, kot je tisti za menjavo motornih jermenov, kupčevo zadovoljstvo pa hitro splahni ob prvem nujnem obisku servisa.

Ne zaupajte papirnati servisni knjižici, v kateri bi morali biti zapisani vsi redni servisi. Avtomobil pred nakupom sami temeljito preizkusite ali pa to prepustite neodvisnemu strokovnjaku, recimo bližnji delavnici za tehnične preglede.

Nekaj sestavnih delov vsakega avtomobila, ki so najbolj na udaru:

Motor in pogon:
Pri rednem vzdrževanju in spoštovanju pravil glede ogrevanja bi morali motorji zdržati več sto tisoč kilometrov. Slabo vzdrževanje, kamor spada tudi mučenje neogretega motorja, pa zlasti pri dizlih hitro začne puščati posledice, še posebno zaradi visokih tlakov, ki delujejo v modernih turbodizlih. Zlasti so na udaru turbinski polnilniki, črpalke in vodi za gorivo, popravilo česar pa je zelo drago. Pri nakupu bodite pozorni, ali motor deluje mirno ali pa igla merilnika vrtljajev pretirano drhti. Kakšne barve dim prihaja iz izpušnega sistema? Ali menjalnik teče mirno? Je bil motorni jermen res menjan (nekateri motorji uporabljajo verigo)?

Žarometi in svetila
Imeti ksenonsko svetlobo je resda fino, tudi žarnica ima dolgo življenjsko dobo, ampak ko enkrat pregori, so stroški visoki. Pogoste so tudi okvare mehanizma za avtomatsko prilagajanje višine snopa svetlobe. Izogibajte se avtomobilov z naknadno vgrajenimi neoriginalnimi ksenonskimi svetili.

Sklopka
Sklopka odpove prej ali slej, ob običajni uporabi pri okoli 150 tisoč kilometrih. Ali je še sposobna opravljati svoje poslanstvo, pokaže preprost test: pri mirujočem avtu prestavite v tretjo ali četrto prestavo in poskusite speljati. Motor bi moral pri popuščanju sklopke ugasniti, saj je to znak, da sklopka dobro opravlja delo in ne zdrsava.

Zavore
Zavorne ploščice in diski so potrošni material, obraba pa precej odvisna od načina vožnje. Njihovo stanje lahko preverijo na servisu, nekateri avtomobili pa imajo že opozorilne lučke za obrabljene zavore.

Podvozje
Različni deli podvozja so zelo obremenjeni in prej ali slej je treba menjati kakšno vzmetno nogo ali drug sestavni del. Nekateri modeli so bolj podvrženi obrabi kot drugi. Značilni znaki, ki vas opozarjajo na skorajšnje dodatne stroške, so pokanje pri vrtenju volana, pretirano pozibavanje avtomobila med preizkusom amortizerjev, ko ga poskusimo poskusimo zatresti ... Marsikdo "pozabi" na menjavo gumijastih zaščit pri zglobih volanskega mehanizma. Začetni minimalni strošek lahko pozneje precej zaboli, ko v notranjost vdreta umazanija in vlaga.

Izpušni sistem
Pri različnih modelih zdrži različno dolgo, veliko je odvisno od sloga vožnje in tega, koliko prevozite, v povprečju pa ga bo treba menjati na pet let. Nepravilen, glasen zvok je prvi pokazatelj, da so mu dnevi šteti. Velik strošek je lahko tudi menjava filtra za trdne delce ali katalizatorja; njuno pešanje pokaže merilna naprava na tehničnem pregledu.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.