Iz NHTSA so sporočili, da naj bi se med januarjem 2018 in julijem 2021 zgodilo 11 incidentov, v katerih so Teslini električni avtomobili naleteli na vozila za nujno pomoč, parkirana ob cesti. Po podatkih NHTSA je bilo v trkih poškodovanih 17 oseb, ena oseba je umrla.
Tesla svoje stranke opozarja, da je funkcija "avtopilot" le asistenčni sistem in, da mora zato oseba na voznikovem sedežu ves čas držati roke za volanom. Prav tako mora biti vedno pripravljen prevzeti nadzor nad vozilom. Kljub temu se vedno znova in znova dogaja, da se vozniki popolnoma zanašajo na sistem "avtopilota". Tesla je pred nekaj leti poostrila varnostne ukrepe: programska oprema zazna, ko voznik nima rok na volanu, in po kratkem času odda opozorilne tone.
Sistem "avtopilota" smo med testiranjem tesle model3 preizkusili tudi v naši avtomobilski redakciji. Presenetilo nas je, kako zanesljiv je vid avta, saj razpoznava razne velikosti vozil, pešce in kolesarje, znake ter celo obcestne stožce. V bližini semaforja z zeleno lučjo rahlo upočasni, da spodbudi prevzem nadzora, ob rdeči luči pa ustavi kar sam. Vsaj pri nas pozabite na zgodbo o praznem sedežu ali spečem vozniku iz ZDA. Sistem v Evropi je nastavljen tako, da zelo hitro opozori voznika, naj z rahlim premikom volana potrdi prisotnost. Ko po nekaj opozorilih tega nismo storili, nam je avto za kazen do konca vožnje izklopil obe stopnji samodejne vožnje! Naslednjič smo bili bolj pazljiv. V bodoče bo za nadzor voznika namesto navora v volanu skrbela še zanesljivejša in že vgrajena kamera. Le še ustrezen programski dodatek potrebuje, da bo nekega dne začela delovati.
NHTSA je po smrtni nesreči leta 2016 že pregledala sistem "avtopilota". V smrtnem primeru je voznik trčil pod prikolico zgibnega tovornjaka, ki je prečkal cesto. NHTSA je sklenila, da je sistem v Tesli deloval pravilno v okviru svojih zmožnosti, vendar se je oseba za volanom preveč zanašala nanj. Sistem "avtopilota" ni prepoznal prikolice z belo stranico in zato ni sprožil zaviranja. Tudi voznik se ni odzval.
NHTSA je opozorila, da so bila pri vseh trčenju od zadaj v gasilska in druga reševalna vozila vklopljene utripajoče luči, sistem "avtopilota" pa je bil pri vseh trkih vklopljen.
Tesline previdnostne ukrepe pred zlorabo sistema "avtopilota" že dolgo kritizirajo. Po internetu krožijo videoposnetki, ki prikazujejo, kako vozniki zapuščajo vozniški sedež kar med vožnjo. Zato se je pojavila zahteva, da Tesla uporablja kamero v kabini vozila za spremljanje voznikove pozornosti.
Kritiki ugotavljajo tudi, da je ime "avtopilot" pretiravanje, ki vabi k malomarni uporabi. Avtomobilska industrija sicer uporablja izraz sistem pomoči.
a veste da je avtopilot star že sto let.. reče se mu AVTOBUS. sicer pa bi večini slovenskim šoferjem dal tole funkcijo pod defolt. še tako zanič avtopilot iz tesle je 100x boljš od večine voznikov, ki vedo samo en… ...prikaži več .. jest, jest , pa še enkrat jest, drugi nimate kaj iskat na cest, ko se jest peljem.
"...da je ime "avtopilot" pretiravanje..." se delno strinjam in dodajam, da je besedna zveza "avtonomno vozilo" zlorabljena. Saj še ne morem poklicati avta prek telefona, da bi "prišel" pome. Sicer pa avtopilot pomeni v letalih zgolj avtomatizacijo in je star… ...prikaži večtar kar nekaj desetletij. Še vedno sta potrebna dva človeka, ki imata v določenih fazah precej dela.
ŠKODA, da se tudi v Dubaju, Dohi, Riyadu metroji ne zaletavajo ker so tudi na MAP - Metro Auto Pilot.