Avto
426 ogledov

Zakaj točiti 98/100-oktansko gorivo?

dr. Maximilian Staudacher OMV
Pri avstrijskem plinsko/naftnem podjetju OMV, ki se ukvarja z iskanjem, proizvodnjo, predelavo in distribucijo, so nam pojasnili, kako so napredovali posopki za proizvodnjo bencina in dizelskega goriva in kaj prinaša prihodnost.

Pogovarjali smo se z dr. Maximilianom Staudacherjem, vodjo oddelka za avtomobilske in aplikativne tehnologije pri OMV. Staudacher že dolga leta v avstrijski rafineriji Schwechat sodeluje pri predelavi surove nafte – predvsem v gorivo MaxxMotion.

Kako se proizvodnja bencina in dizelskega goriva danes razlikuje od postopkov pred 20–30 leti? Na kakšen način so sedanji produkti različni/boljši od takratnih?
V zadnjih 30 letih je bilo v naši rafineriji vzpostavljenih ogromno visokotehnoloških obratov in inovativnih procesov, da bi obdržali visoko stopnjo efektivnosti naše proizvodnje, prihranili energijo, predvsem pa vedno ustvarjali najsodobnejše izdelke visoke zmogljivosti. Primera tega sta razžvepljevalna naprava, ki zagotavlja izdelke brez vsebnosti žvepla, in proizvodnja neosvinčenega bencina. Tudi uporabo prvovrstnih naravnih komponent, kot je rastlinsko olje, štejemo med enega izmed naših vrhuncev.

Vaša rafinerija Schwechat praznuje 60 let proizvodnje. Katere moderne tehnologije in postopke uporabljate in ste na njih najbolj ponosni? Kolikšna je sedanja kapaciteta rafinerije? Katere trge pokriva?
Schwechat je ena največjih in najbolj tehnološko naprednih celinskih rafinerij v Evropi. Njena kapaciteta znaša 9,6 milijonov ton na leto. Skupaj z Burghausen rafinerijo v južni Nemčiji je Schwechat glavni dobavitelj letališčem na Dunaju in v Münchnu. Proizvaja veliko več kot zgolj različne vrste goriv in nafte. Poleg bencina in dizelskih goriv, bitumna in kurilnega olja, naša paleta izdelkov vključuje tudi vrsto specializiranih izdelkov za naše industrijske odjemalce. Rafinerija Schwechat upravlja povezane petrokemične proizvodne obrate in proizvajalcu plastike, podjetju Borealis, dobavlja predhodne petrokemične izdelke. Integracija s petrokemikalijami, ki so osnovni material za izdelavo plastike, je ključna, saj imajo integrirane rafinerije dobro dolgoročno perspektivo in veliko fleksibilnost do zahtev trga. Ker so vsi ti proizvodi zelo kompleksni in produkti visokotehnoloških procesov, je težko reči, na katere produkte smo najbolj ponosni. Res pa je, da so na primer MaxxMotion goriva prava zgodba o uspehu.

Od kod prihaja surova nafta v vaše rafinerije? Kje so največje razlike med gorivi, prejetimi iz Rusije/Vzhoda, Severnega morja, Bližnjega vzhoda ali Afrike? Je mogoče, da stranka opazi razlike v izvoru derivatov, uporabljenih v navadnem avtomobilskem motorju?
10 odstotkov surove nafte izvira iz naftnih polj v Avstriji, ostali viri pa se razlikujejo iz leta v leto. V letu 2014 je glavni delež prišel iz Kazahstana (31 %), sledila je Libija (10 %) in Savdska Arabija (9 %). Ostali viri so bili iz Rusije, Nigerije, Azerbajdžana in mnogih drugih. Vse surove vrste so precej kompleksne mešanice ogljikovodikov z različno mero nečistoč, kot sta žveplo in dušik. Nekatere surovine so lažje, druge pa težje za obdelavo v rafinerijah. Glavna naloga rafinerije je – neodvisno od uporabljene surove nafte – proizvodnja goriv, ki izpolnjujejo vedno iste najvišje ravni kakovosti.

Kateri avtomobili naj bi uporabljali zgolj 98/100-oktansko gorivo?
100-oktanski MaxxMotion Performance Fuel vsebuje komponente, visoko odporne na klenkanje, kar ima prednosti predvsem v visoko zmogljivih motorjih z višjim kompresijskim razmerjem (npr. turbo DI motorji). Zaradi možnosti zgodnjega vžiga ob visokih obremenitvah je mogoče doseči višjo toplotno učinkovitost postopka zgorevanja, s čimer se pridobi največja moč in močno pospeševanje.

Cestni promet se hitro približuje uporabi novih pogonskih sistemov, predvsem hibridnih ali čistih električnih vozil, morda celo vodika. Kakšna je strategija OMV ob teh spremembah, ki neizogibno vodijo k opuščanju motorjev, ki temeljijo na notranjem izgorevanju goriv in olja? Kakšne so vaše napovedi za Srednjo Evropo? Kdaj bomo priča razmerje 50 : 50 med električnim in tradicionalnim pogonom? Kakšna bo prihodnja vloga Schwechata zaradi teh sprememb?
OMV opravlja ogromno raziskovanja, še posebno na področju vodika, ki je po našem mnenju ena izmed ključnih tehnologij prihodnosti. Pripravljamo se na prihajajočo mobilnost, zato na znanstvenih področjih izvajamo raziskave tako s klasičnimi energetskimi nosilci kakor tudi z novimi tehnologijami, kot je vodik.

Katera so osnovna pravila o gorivu, ki bi jim morale stranke slediti in s tem podaljšati dobro stanje avtomobilskega motorja?
Najpomembnejše pravilo: Napolnite svoj rezervoar z gorivi, kot je MaxxMotion. Zakaj? Ker prednosti, kot je učinkovito izgorevanje zaradi čistejšega motorja, saj se pri uporabi bencina MaxxMotion preprečuje tvorba usedlin na sesalnih ventilih, nudijo skoraj 100 % zaščito pred korozijo, prvovrstne bio komponente pa privedejo do daljše življenjske dobe in manjše porabe.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.