Nedavna nesreča na gorenjski avtocesti je znova spomnila, kako pomembno se je držati pravil glede pripenjanja otrok in nalaganja prtljage v vozilih. Le po velikem naključju sta jo nepripeta otrok in potnik, ki ju je katapultiralo iz avta, odnesla zgolj z lažjimi poškodbami.
Policija in reševalci tudi na podlagi takšnih zgodb redno opozarjajo na obvezno uporabo varnostnih pasov in otroških sedežev. Oboji pri pravilni uporabi zavarujejo življenja in so zelo učinkoviti pri preprečevanju telesnih poškodb v primeru nesreč. Te pa se nikoli ne najavljajo.
Ni pomemben le otroški sedež, temveč tudi prostor, dostopnost ...
Za poškodbe nepripetega udeleženca, sploh otroka, pa je dovolj že trk pri zelo nizki hitrosti, bistvena razlika pri delovanju pojemkov nanj je tudi v tem, ali sedi v sebi primernem otroškem sedežu, ali pa le na avtomobilskem sedežu.
A moderni avtomobili vse pogosteje prinašajo s seboj novo težavo - imajo za umestitev otroškega sedeža nepravilno obliko sedal in naslonjal, zaradi česar se marsikdaj zazdi, da otroški sedež v takšnem avtu “plava”, oblika sedežnega vzglavnika pa ga potiska preveč naprej.
Inštruktorji varne vožnje staršem polagajo na srce, naj si pri umestitvi otroškega stolčka ter otroka vzamejo čas, ter naj ne sklepajo kompromisov pri varnosti niti z otrokom niti z avtom. Ob nakupu novega sedeža izberite takšnega z ISOFIX sistemom pritrjevanja, saj bo zato veliko trdneje umeščen v avtu, takšni sedeži se na testih praviloma izkažejo za precej varnejše. Pri nakupu družinskega avtomobila obvezno preverite, kako se bodo v njem počutili otroci.
V vsakem primeru morata biti tako sedež kot otrok v njem trdno pripeta. Pri preverjanju si pomagamo s trikom: prst, ki ga potisnemo med zaponko in otroka, mora iti na tesno. Pri starejših otrocih, ki že uporabljajo avtomobilski pas, mora ta iti prek stegen in na primerni višini prek ramen. Vedno je potrebno preveriti, ali je naslonjalo sedeža na otroku prilagojeno višini, sicer pas ne bo varoval pravilno.
V primeru toyota proace versa, povsem novega in tudi družinam namenjenega kombija, je umeščanje sedežev zelo poenostavljeno, saj imajo vsi sedeži v drugi in tretji vrsti ISOFIX pritrdišča. Hrbtišča in sedišča sedežev v avtu pa so prilagojena otroškim sedežem, a hkrati ostajajo udobna tudi za odrasle potnike. Ker je prostora med vrstami veliko, otroci in odrasli nimajo težav z vstopanjem in izstopanjem. Kako varen je proace verso za prevoz otrok, priča podatek testiranj Euro NCAP, kjer je na tem področju prejel kar 91-odstotno oceno.
Druga težava, ki jo poznajo praktično vsi starši s tremi ali več otroki, pa je umestitev treh sedežev v ravni vrsti - sredinski sedež je pri večini avtomobilov preozek za normalno velik otroški sedež. Tudi če je mogoče stlačiti sedeže drug poleg drugega vzporedno, pa nastane težava pri zapenjanju varnostnega pasu, ker se sponke skrivajo nekje globoko v nedostopnih režah. V takšnih razmerah, ko sta oba skrajna stolčka potisnjena navzven, tudi ni mogoče izkoristiti ISOFIX pritrdišč. V primeru nakupa suvov je tako še dražja opcija s tremi vrstami sedežev praktično edina možnost, vendar na račun bistvene okrnitve prtljažnika, medtem ko sedemsedežnih karavanov takorekoč ni na trgu.
Ko se lotite nalaganja prtljage v avte, imejte v mislih pet pravil
Tudi pri nalaganju prtljage številni lastniki avtomobilov počnejo napake, ker dobesedno nagrmadijo stvari v avto, s tem pa tvegajo pravcate izstrelke prek celotne potniške kabine, če pride do zaviranja v sili. Nevarno naloženo prtljago lahko vidimo v številnih dopustniško naloženih avtih, tako je bilo tudi v že omenjeni nesreči na gorenjski avtocesti, so opozarjali policisti.
- Ne mešajte prtljage in potnikov. Prtljaga spada v prtljažnik (in po potrebi v strešni kovček). Ne puščajte torb in drugih predmetov na sedežih. Če že peljete kakšen večji predmet v potniški kabini, ga vsaj zagozdite na tla za prvim sedežem.
- Še tako majhnim in po občutku lahkim predmetom ob silovitem pojemku pri zaviranju eksponentno narase teža. Litrska plastenka vode kar naenkrat lahko tehta 25 kilogramov, 20-kilogramski kovček pa kar pol tone!
- Ko nalagate prtljažnik, težje predmete vedno polagajte spodaj, ob tem pa ne puščajte praznega prostora do naslonjal, da ne bodo pri zaviranju dobili dodatnega pospeška, ki lahko zlomi naslonjala, prtljaga pa vdre med potnike. Ob zares težkih predmetih in če zadaj ne prevažate potnikov, uporabite trik s križnim privezovanjem varnostnih pasov - tako boste bistveno zmanjšali možnost, da bi prtljaga zlomila sedežna hrbtišča.
- Prtljaga naj nikoli ne sega prek naslonjal sedeža oziroma višje od prtljažnega roloja. V nasprotnem je nujna uporaba prtljažne mreže.
- Izkoristite sponke za pritrjevalne pasove, recimo ko v avtu prevažate kolo ali druge večje športne rekvizite. Ne zanašajte se na svojo previdno vožnjo, takšni predmeti so v primeru sunka naprej smrtno nevarni za potnike! V Sloveniji so se preteklosti že zgodile nesreče, ko je kolo v notranjosti povzročilo smrtne poškodbe.
Avtomobili, kot je toyota verso proace, imajo v prtljažniku veliko prednosti pred ostalimi družinskimi avti. Zaradi morebitnih treh vrst sedežev prtljažni prostor ni okrnjen, je pravilnih oblik in je zato lahko optimalno izkoriščen na varen način. Nevarnosti, da bi prtljaga kukala prek naslonjal sedežev, praktično ni.
S proace versom je družinam vse veliko enostavnejše
Edina tipa vozil, ki dandanes ostajata na voljo večjim družinam, so enoprostorci in kombiji, pri čemer so slednji, kot je primer toyote proace verso, v zadnjem času v prodajni prednosti, saj so glede na vse, kar nudijo, cenovno zelo konkurenčni.
Čisto sveži podatki podjetja JATO kažejo, da potniški kombiji (van) na trgih vzhodne Evrope, kamor spada tudi Slovenija, v zadnjem polletju beležijo skoraj 40-odstotno rast prodaje, medtem ko prodaja klasičnih enoprostorcev (MPV) še naprej pada in je že skoraj izenačena s kombiji.
Toyota proace verso ima vse potrebne sestavine za naporno družinsko rabo in je izdatno prilagojen varnemu prevozu otrok in tovora. Zaradi bočnih drsnih vrat je vstopanje in izstopanje za potnike enostavno, obenem je veliko prostora tako za noge kot v višino. Toyota proace verso je posebnež tudi zato, ker je na voljo kar v treh različnih izvedenkah dolžine, odvisno od potreb.
Najmanjši izpeljanki je ime compact, ki v dolžino meri vsega 4,6 metra, kar je primerljivo s srednje velikim karavanom. Ima lahko celo osem sedežev, medtem ko ima takšen toyota verso proace v primeru le dveh sedežnih vrst v prtljažniku kar 1.242 litrov prostora. Še prostornejši sta klasični dolžinski različici. Proace verso L1 (4,9 metra) ima ob treh vrstah sedežev najmanj 627 litrov prostora, brez tretje vrste pa 1.497 litrov. Podaljšana različica L2 (5,3 metra) pa ima 927 litrov prtljažnika s tremi oziroma kar 1.847 litrov z dvema vrstama sedežev. Ob tem prostornino še izdatno prilagajamo, če izkoristimo vzdolžni pomik sedežev ali odstranimo posamezne sedeže (delijo se v razmerju 2:1) druge in tretje vrste.
Vsebino omogoča Toyota Slovenija.
Temu sranju rečete "VAREN DRUŽINSKI AVTO"? farbajte koga drugega