Dilema, ki jo je izpostavila bralka sedemčlanske družine na slovenskem spletnem forumu Med.over.net, ali je kombi boljša izbira, ni nova. Z njo se je v preteklosti ubadal že marsikdo, še več pa se jih bo v prihodnje.
Zakaj? Dejstvo je, da trg enoprostorcev, oziroma MPV-jev, kot jim pravijo v avtomobilskem jeziku, izumira. Predvsem v razredu manjših in kompaktnih enoprostorcev so na njihovo mesto stopili križanci, ki pa dajejo notranji prilagodljivosti in prostornosti precej manj pozornosti, kot smo bili vajeni pri klasičnih enoprostorcih. Obstaja tudi trg večjih enoprostorcev, ki lahko ponudijo do sedem sedežev. A čeprav je lani v Evropi za razliko od prejšnjih let zabeležil rast, ostaja eden najmanjših v celotni branži. Nič čudnega, saj je v njem le pet različnih modelov, novih nihče ne napoveduje. Tudi pri rabljenih avtih se tako obeta vse večje pomanjkanje takšnih vozil.
Po drugi strani se spreminjajo družbene in socialne razmere. Vse več odraslih ima otroke iz več zakonov, eno vozilo je lahko namenjeno za prevoz več generacij hkrati, veliko je različnih aktivnosti, ki za prevoz oseb in stvari, recimo športnih rekvizitov, terjajo veliko prostora. Silovit razvoj turizma in drugih gospodarskih panog terja tudi odgovore pri ustreznih vozilih za podjetja s področja rent-a-carja in organiziranih prevozov.
Specifične potrebe precejšnjega dela zasebnih uporabnikov so prepoznali tudi izdelovalci kombijev, zato so se njihovi izdelki zadnja leta močno spremenili in približali kupcem, ki bi sprva pomislili na enoprostorca, na kombija pa sploh ne. Tudi v cenovnem smislu, kar pomeni, da so pod črto lahko precej cenejši v primerih, ko se izkaže, da klasični enoprostorec ni dovolj.
Pet zmot, ki krožijo okoli novodobnih kombijev:
- So zelo veliki navzen ….
Vzemimo za primer model toyota proace verso, ki je na voljo v treh različnih izpeljankah z možnostjo šestih, osmih ali devetih sedežev, pri čemer najmanjša različica s svojo 4,6 metra dolžine ustreza dolžinskim meram družinskega karavana oziroma srednje velikega enoprostorca. Za primerjavo, golf karavan je le pet centimetrov krajši.
Ker se v takšnem avtu, kot je verso proace, sedi višje, je pogled na cesto lažji, hkrati oglatost omogoča enostavno manevriranje. Sama potniška kabina je postavljena dokaj nizko, zato odpade vsakršno nerodno plezanje v kabino.
- So znotraj slabo izkoriščeni …
Ker so večji od enoprostorcev, omogočajo več prilagodljivosti. Recimo v primeru proace versa klasične dolžine L1, ko se z odstranitvijo tretje klopi prostornina prtljažnika poveča s 603 litrov na kar 2.381 litrov. Sedeži druge vrste in tretje vrste so med seboj ločeni v razmerju 2:1 in in so lahko vzdolžno pomični, kar omogoča še več prilagajanja za udobje potnikov ali iskanje pravega razmerja med potniki in prtljago. Seveda so tudi povsem odstranljivi iz avta.. V tak avto je v primeru odstranjene tretje vrste mala malica spraviti kolesa, opreme za taborjenje ali smuko. Še veliko manj kompromisov je pri različici L2, ki pa je dolga že 5,3 metra.
- Se peljejo kot tovorno vozilo …
Vozniški delovni prostor proaca je zasnovan zelo avtomobilsko, to pomeni proti vozniku nagnjen volan s priročno ergonomijo stikal. Še veliko drugih rešitev črpa iz sveta klasičnih avtov, kot je denimo priročna ročica menjalnika, prižig na gumb, opcijski infotainment sistem zadnje generacije ... Podvozje je prilagojeno dobremu blaženju cest in enostavnemu nabiranju kilometrov, ne glede na tip ceste.
- Enoprostorci so varnejši in družinam bolje prilagojeni …
Morda je to veljalo v preteklosti, a temu ni več tako. Toyota proace je svojo odlično varnost dokazal na testu Euro NCAP, kjer je za varnostne trke prejel vseh pet zvezdic, kar je še vedno redkost med kombiji. Poleg tega ima ves nabor najmodernejših asistenčnih sistemov: prepoznavanje in opozorilo na trk, tudi s pešci, samodejno prilagajanje svetlobnega snopa, prilagodljivi tempomat, prepoznavanje znakov, opozorilo ob nenamerni menjavi voznih pasov, prepoznavanje utrujenosti … Potniški proace ima vseh šest zadnjih sedežev opremljenih s sidrišči Isofix. Proace verso je ne glede na različico narejen z mislijo na udoben prevoz potnikov, zato je polno odlagalnih mest, tako kot v enoprostorcu pa ne manjkajo mizice v naslonjalih, velika panoramska streha, možnost električnega odpiranja stranskih drsnih vrat z migljajem noge ali na gumb, ločeno odpiranje stekla prtljažnih vrat, tri 12V vtičnice … Proace ima celo ogledalce za nadzor potnikov.
- Kombiji so precej dražji za nakup in vzdrževanje od enoprostorcev ...
Zelo relativno. Pogled na cenik enega najbolj prodajanih velikih enoprostorcev konkurenčne znamke kaže, da je ob primerljivi opremi lahko dražji, medtem ko so stroški registracije med primerljivimi motorji enaki. Proace ima ob precej večji uporabnosti približno enako porabo goriva in letne stroške vzdrževanja, kaže primerjava prek Adac spletne strani (toyota proace 2.0 D-4D family comfort proti VW sharan 2.0 TDI comfortline). Manjša razlika v prid enoprostorca izpuhti že ob prvi dilemi glede potrebe nakupa strešnega kovčka, ko pred avtom hkrati stoji veliko potnikov in gora prtljage.
- Kaj paziti pri izbiri opreme v vozilu, kot je proace?
Ker “kombiji” lahko vse bolje nadomeščajo klasične avtomobile, slednjim sledijo tudi na področju opremljenosti, zato ne manjkajo dodatki, kot so usnjeni in masažni sedeži, barvni projekcijski zaslon, hi-fi ozvočenje, webasto ogrevanje... Zelo smiselna izbira med dodatki pa so pomočniki za parkiranje, kot so parkirni senzorji in kamera, ali pa aktivna varnost s paketom Toyota Safety Sense, ki so na razpolago v osnovni in obogateni verziji.
avto za nas smrtnike,ki hodimo v službo ali smo v pokoju si ne moremo kupovati nekih Toyot itd.,pišite o nam dosegljivim avtomobilih,Dacia,Renault,Citroen,ostalo je za bogataše in tajkune ali xx-imam ne vem od kod