Avto > Testi
2069 ogledov

Toyota corolla: veliko avtomobila za zmerno ceno

Corolla
1/25
Anže Petkovšek
Toyota corolla je najbolje prodajan avtomobil vseh časov. A v Zahodni Evropi, tudi v Sloveniji, povpraševanje po tovrstnih vozilih ni veliko. Avto je namreč zelo čustven nakup, pogosto brezglav. Če zaradi uporabnosti še kupimo karavana ali enoprostorca, pa je limuzina daleč zadaj na seznamu želja tipičnega slovenskega kupca. Pogosto neupravičena. Corolla za ceno manjšega križanca ponuja varčen motor, trajnost, veliko opreme in prostora.

Toyota je s corollo prve generacije pred pol stoletja postavila temelje, ki so tudi danes zelo trdni.  Japonski model se prodaja v kar 150 državah sveta, doslej pa so jih prodali že 44 milijonov! Največ na svetu. Corolla je bila eden ključnih modelov pri pohodu znamke med največje proizvajalce na svetu. Pri pohodu na sam vrh, kjer pa jih je letos zamenjal Volkswagen.

Kar je bil za Evropo hrošč in nato golf, je bila za preostali svet corolla, ki je lastnike prepričevala s prostornostjo, kakovostjo izdelave in razmeroma razkošno opremo, znano iz višjih cenovnih razredov. In prav tako je še danes. Kljub temu pa corolla na slovenskih in tudi evropskih cestah, severneje in zahodno od nas ni ravno pogost avtomobil na cestah. Drugačno je že na Hrvaškem, še bolj pa v Srbiji, Turčiji in drugje na Vzhodu, kjer so to najbolje prodajani modeli. Tam s križanci še niso toliko okuženi.

Po prenovi varnejša in privlačnejša

Na podlagi povratnih informacij kupcev so pri Toyoti corollo iz generacije v generacijo dograjevali. Tako je tudi danes, saj je na cestah sveta in tudi Slovenije že 11 generacija, ki je bila pred kratkim tudi izdatno osvežena. Mi smo jo v kombinaciji z dizelskim motorjem in ročnim menjalnikom vzeli pod drobnogled.

Corolla | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
V primerjavi s predhodnikom je po prenovi na vozilu več kroma, ki skrbi za bolj luksuzen pečat, spredaj in zadaj so nove led dnevne luči, a to niso polni led žarometi. Spredaj je zračna mreža širša, kar daje videz močnejše drže na cesti.

Gre za zelo všečen avtomobil na prvi pogled, čeprav tolikšnih čustev kot najnovejši Toyotin izdelek, ki kaže v katero smer bo zavila japonska znamka v Evropi - križanec C-HR, ne kaže. A v primerjavi z aurisom bi težko rekli, da je kaj manj všečna.

Corolla se v primerjav z aurisom zaradi dolge limuzinske silhuete loči že na prvi pogled, tudi zato, ker ima za 10 centimetrov daljše medosje. Prav zato spada bolj v D avtomobilski razred, pa čeprav je njena cena primerljiva z modeli C razreda. Daljše medosje vpliva predvsem na vozno udobje in tega je več kot pri aurisu. In corolla je narejena na povsem drugi platformi kot auris - konkurenti svoje štirivratne limuzine izdelujejo na isti platformi kot kombilimuzine.

TSS – veliko varnosti za zmerno ceno

Spremembe so obsežnejše v potovalni kabini, kjer je corolla po vzoru na aurisa dobila 7-palčni barvni zaslon na dotik (prej 6,2-palčni), med merilniki je 5-palčni TFT digitalni zaslon, na katerem se vozniku prikazujejo najbolj pomembne informacije o vožnji, vključno s podatki TSS sistema, ki vključuje štiri sisteme za pomoč vozniku.

Ti so enaki kot pri aurisu: samodejno prilagajanje žarometov, prepoznavanje prometnih znakov, prepoznavanje možnosti trčenja v vozilo spredaj in samodejno zaviranje v sili ter prepoznavanje, da je voznik brez smernega kazalca zapustil vozni pas in opozarjanje na to. Za navigacijsko napravo - Touch with Go - je treba doplačati 690 evrov. S temi dodatki je corolla avtomobil, ki se brez sramu postavi ob bok modernim evropskim konkurentom.

Corolla | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Bravo za "stopnico“

Še vedno je to manj prestižen avtomobil. Materiali so pusti, preveč je trde plastike, ki je sicer solidno obdelana. Sedeži so sicer udobni, a ponujajo premalo oprijema. Je pa za razliko od številnih drugih limuzin na zadnji klopi precej udobno za tri potnike. Corolla namreč med sedeži zadaj nima stopnice, ki v napoto hodi predvsem sredinskemu potniku, ki mora noge vtikati levo in desno.

Prtljažnik meri prostornih 452 litrov. Bil bi še uporabnejši, če bi corolla ponujala peta vrata, ki bi se odpirala skupaj z zadnjim steklom. Zadnja klop je zložljiva v razmerju 60/40 in omogoča prevoz daljših predmetov.

Corolla | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Corolla | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek


1,4-litrski štirivaljnik ni dinamičen, a bo zadovoljil želje povprečnega voznika, ki mu je bolj pomembna majhna poraba, kot dober pospešek. A kljub na papirju le 66 kilovatov moči (90 KM), to ni z močjo podhranjen avtomobil. Izkazal se je za prav prijeten potovalnik v primestni vožnji in avtocesti. K udobju in nizki porabi pripomore dober šeststopenjski ročni menjalnik z dolgimi prestavnimi razmerji. Povprečno smo namerili porabo 5,6 litra – ugodno.

Osnovni bencinski model je na prodaj za 12.850 evrov, dizelski 1,4-litrski štirivaljnik z opremo luna, ki vključuje vso opremo za aktivno varnost TSS – je treba odšteti 20.550 evrov. Toliko kot za podobno opremljene kompaktne male križance, ki v potovalni kabini in prtljažniku ponujajo bistveno manj prostora in udobja.

Podatki o vozilu: Toyota corolla 1,4 D-4D Luna TSS
Motor: turbodizelski, štirivaljni, 1364 ccm
Najvišja moč: 66 kW (90 KM) pri 3.800 vrtljajih
Navor: 205 Nm pri 1.800 vrt./min
Dimenzije (D x V x Š v mm): 4.620 x 1.465 x 1.775, medosna razdalja 2.700
Največja hitrost: 180 km/h
Pospešek: 12,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Poraba na testu: 5,6 litra, 106 g CO2/km
Cena (v evrih): 12.950 (osnovni) / 20.550 (testni) / 22.015 € (testnik z dodatki)

Plusi: Razmerje cena – dobljeno, udobna vožnja, TSS, prostornost v kabini;
Minusi: Ponekod ceneni materiali, odlagalne površine;

Komentarjev 2
  • blueone 08:24 04.februar 2017.

    Tole je bolj zanimivo http://www.zurnal24.si/c-hr-je-netipicna-toyota-narejena-po-meri-evropskega-voznika-clanek-282278