V zadnjih letih predvsem po dizelskem škandalu poteka prava gonja proti dizelskim avtomobilom in avtomobilom z motorji na notranje zgorevanje nasploh. Pa so ti trenutno res največji onesnaževalci?
Kitajski časnik China Daily je namreč maja 2016 objavil alarmantni članek z naslovom »Emisije ladij, ki dušijo regijo«, ki je primerjal emisije žveplovega oksida ladij in avtomobilov. Primerjava emisij žveplovega oksida tankerja in nekaj deset milijonov avtomobilov je tako šokantna, da meji na teorije zarot o letalih, ki po zraku širijo kemične sledi, ali o lobijih, ki vladajo svetu. Ali torej velja, da šestnajst največjih naftnih tankerjev med svojim delovanjem proizvede toliko žveplovega oksida, kot vsi avtomobili na svetu? Dodajmo, da je žveplov oksid glavni vzrok za nastanek kislega dežja, ki uničuje predvsem gozdove.
Članek je v javnosti zaradi svoje šokantnosti naletel na zelo različne odzive in tudi dvome o resničnosti navedb. Med dvomljivci je bil tudi strokovni svetovalec za ladijski promet Tomas Aminoff, ki je svoje izračune z natančno metodologijo na osnovi tehničnih tabel objavil na spletni strani Cadmatic.com.
Številke držijo
Aminoff je za razliko od Kitajcev za osnovo vzel novejšo kontejnersko ladjo s kapaciteto 14.000 zabojnikov (TEU), ki za gorivo uporabljajo lahki mazut z vsebnostjo 3 odstotkov žvepla, in prišel do presenetljivih rezultatov. Izkazalo se je, da kitajske navedbe sploh niso bile zelo napačne. Aminoff je namreč izračunal, da takšna ladja izpušča toliko emisij žveplovega oksida kot 58,7 milijona fordov focusov s 77-kilovatnim turbodizelskim motorjem.
Izračune je ponovil na osnovi sodobne ladje, ki uporablja čistejše gorivo z le 2,45 odstotka žvepla in je tudi bolj gospodarna. Primerjava s sodobnim avtomobilom s 97-kilovatnim bencinskim motorjem (tipa ni objavil) je pokazala, da takšna ladja proizvede »le še« toliko žveplovega oksida kot 18,8 milijona avtomobilov.
Aminoff je raziskavo sicer omejil na žveplov oksid, vendar dodaja, da je rezultate mogoče aplicirati tudi na dušikove okside, o katerih se bolj pogosto pogovarjamo, saj so temelj za okoljske predpise. Tudi v primeru dušikovih oksidov namreč velja, da so ladje veliko večji onesnaževalec od avtomobilov.
Nove smernice
Dodati je treba, da so te primerjave veljale do začetka letošnjega leta. Letos so namreč začele veljati nove smernice Mednarodne pomorske organizacije, ki zahtevajo do 85-odstotno zmanjšanje vsebnosti žvepla v ladijskem gorivu. Smernice veljajo za vse ladje, ki plujejo po odprtem morju, pa naj gre za kontejnerske ladje, tankerje, druge tovorne ladje ali potniške križarke. V praksi to pomeni, da je v gorivu po novem namesto 3,5 lahko le še 0,5 odstotka žvepla.
Zmanjševanje emisij ladijskih motorjev je torej šele precej novi trend, kar pa ne velja za avtomobilske motorje, ki so rigoroznim ukrepom podvrženi že več let. In čeprav njihove emisije očitno niso več tako pereč problem, saj so bili v zadnjih letih podvrženi korenitim izboljšavam, predvsem dizelski avtomobili še vedno veljajo za enega od emisijskih sovražnikov številka ena. To pa žal ne velja za druge onesnaževalce, kakršni so poleg velikih ladij še vsaj termoelektrarne, cementarne in druge tovarne ter kmetijstvo, kjer bi tudi moralo proti do korenitih okoljevarstvenih poostritev.
Ja DOBROJUTRO, ane? Nekaterim nam je že od začetka te "eko" gonje jasno, da se najbolj "cuza" tiste male, ki ne morejo nazaj udarit in da je vsa ta gonja strel v meglo. Če bi začeli =bat tankerje bi jih… ...prikaži večh dobili krepko nazaj po ušesu, saj za njimi stojijo konkretne firme, ki imajo denar in dobre odvetnike. Najlažje in najbolj dobičkonosno je seveda =bat kmeta - ovco - rajo.
Ovce vedno nasedejo, mi dizelaši pač ne
Zakaj pa ravno 16 tankerjev,ko pluje po svetovnih morjih na 100000-e ladij in kruzerjev,ki uporabljajo "težko" nafto,pa ni problema,ker so v lasti bogatih koncernov.....