Evropske potrošniške organizacije so se že odzvale. Vključno s slovensko Zvezo potrošnikov Slovenije se sprašujejo ali smo evropski potrošniki drugorazredni?
Dobra vest za Volkswagen je, da so očitno inženirji našli ugodno rešitev tudi za 1,6-litrsko TDI različico, saj se je pred tem ugibalo, da bodo morali "razkopati" celoten motor, kar bo zelo drago. Kot piše v sporočilu za javnost, bodo pri tem motorju na pooblaščenih servisih pred senzorjem za vstopni zrak vgradili t. i. flow transformer, torej nekakšen uravnalec zračnega toka, s katerim se vstopni zrak pred senzorjem "umiri" in izboljša meritve na senzorju. Moč in poraba motorja po posegu ne bosta v ničemer prizadeta, zagotavlja Volkswagen, a potrošniške organizacije so do koncerna nezaupljive, zdaj pa tudi izjemno nezadovoljne nad informacijo, da naj bi se Volkswagen odrekel izplačilu kakršne koli odškodnine evropskim kupcem.
Ali smo evropski potrošniki drugorazredni?
"V začetku novembra je Volkswagen ameriškim kupcem kot potezo dobre volje že ponudil bonus v višini 1000 dolarjev (nekaj manj kot 950 evrov). Iz nedavnega pogovora predstavnika VW za enega od avtomobilskih spletnih portalov je mogoče razbrati, da o čem podobnem za evropske kupce niti ne razmišlja," so v odzivu zapisali na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS), kjer opozarjajo, da gre vse skupaj v smer razdelitve kupcev na bolj in manj pomembne, drugačne obravnave evropskih potrošnikov zato nikakor ne morejo sprejeti kot dejstvo.
ZPS z drugimi potrošniškimi organizacijami v skupni akciji, ki jo vodi Evropska potrošniška organizacija BEUC, usklajuje možnost uveljavljanja dodatnih zahtevkov za povračila oškodovanja lastnikov, saj bodo le tako lahko dosegli, da bodo vsi evropski potrošniki obravnavani enakopravno – ne glede na lokalno zakonodajo, ki je v posameznih državah ostrejša kot v drugih.
Še vedno številna vprašanja konkretnih odgovorov
"Več kot dva meseca po izbruhu afere ugotavljamo, da na številna vprašanja potrošniki še vedno niso dobili konkretnih odgovorov. Med drugimi ni povsem jasno, ali bodo posamezne države enako kot Nemčija sprožile obvezen vpoklic – Slovenija je tu izjema, saj so pri Agenciji za varnost v prometu že pred časom povedali, da bodo glede vpoklica sledili nemškim navodilom. Prav tako s strani Volkswagna še nimamo odgovora glede zmogljivosti in porabe goriva po opravljenem servisnem pregledu. BEUC za povrh že nekaj tednov čaka na odgovor glede skupnega sestanka z vodstvom Volkswagn," opisuje trenutno situacijo Boštjan Okorn iz Zveze potrošnikov Slovenije.
Na ZPS so pojasnili, da zdaj čakajo na vpoklic vozil, takoj, ko se bo to zgodilo, da bodo potrošniške organizacije preverile, ali so se kakor koli spremenile tehnične značilnosti servisiranih vozil, kar bo lahko tudi osnova za morebitne odškodninske zahtevke. Po njihovem bi bilo povsem nesprejemljivo, da bi bili do odškodnine upravičeni samo ameriški lastniki prizadetih vozil. Na ZPS so zapisali, da bi moral Volkswagen vsem povrniti škodo, ki bi nastala zaradi zmanjšane vrednosti avtomobilov, njihove manjše zmogljivosti, večje porabe goriva ali česar koli drugega, povezanega z zavajanjem in vgradnjo opreme za prirejanje vrednosti izpustov.
mah tole z vw je že malo smešno...a drugi proizvajalci so meli pa napram vw ful več izpustov al kaj...pa ne, da bi zagovarjal vw...se mi zdi, da je vw ameriki preveč zrasel...pa ga je bilo potrebno malo utišati...a ameriški… ...prikaži več avtomobili so bolj čisti al kako?