Koncern Volkswagen je danes objavil dolgo pričakovane rešitve, s katerimi bo popravil dizelski motor EA 189 pri okoli 11 milijonov prizadetih vozil, od tega nekaj prek 36.000 v Sloveniji. Rešitve pa je našel le za 2,0-litrsko in 1,6-litrsko različico, medtem ko imajo očitno nekaj težav z 1,2-litrsko trivaljno verzijo, za katero izboljšave napovedujejo v prihodnjih dneh. Ta verzija je bila sicer najredkejša.
Dobra vest za Volkswagen je, da so očitno inženirji našli ugodno rešitev tudi za 1,6-litrsko TDI različico, saj se je pred tem ugibalo, da bodo morali "razkopati" celoten motor, kar bo zelo drago. Kot piše v sporočilu za javnost, bodo pri tem motorju na pooblaščenih servisih pred senzorjem za vstopni zrak vgradili t. i. flow transformer, torej nekakšen uravnalec zračnega toka, s katerim se vstopni zrak pred senzorjem "umiri" in izboljša meritve na senzorju.
Na ta način bo motorna elektronika lahko precizneje odrejala potrebno raven goriva za idealno izgorevanje, emisije NOx pa bodo poslej v skladu s homologacijo.
Celotni proces skupaj s posodobitvijo programske opreme naj bi na servisu potekal manj kot eno uro, seveda je za lastnike brezplačen. Pri 2,0 TDI dizlu bo šlo še hitreje, saj bo potrebna le posodobitev programske opreme. Trajala naj bi okoli pol ure.
PREBERITE ŠE:
-
Modeli, ki morajo v v Sloveniji na vpoklic
-
Če je vaš TDI mlajši od dveh let, ukrepajte takoj
-
EU že leta 2011 vedel za početje VW
-
Greši tudi 3.0 TDI
-
Kateri modeli zavajajo s CO2
Do rešitev so inženirji prišli po intenzivnem dvomesečnem iskanju in simuliranju različnih možnosti. Končni rezultat je, da moč in poraba motorja po posegu ne bosta v ničemer prizadeta, zagotavljajo pri Volkswagnu.
Vpoklic se prične z januarjem in bo potekal skozi celotno leto, pooblaščeni uvozniki bodo tudi osebno pozivali voznike, naj jim pripeljejo vozilo na servis.
Tehnične rešitve znane, finančne posledice še ne
Kot je znano, je škandal Dieselgate izbruhnil septembra, ko je prišlo na dan, da je VW v številne modele znamk Volkswagen, Škoda, Audi in Seat več let vgrajeval motorje generacije EA 189, ki so vsebovali posebno goljufivo programsko kodo, ki je bila sposobna v primeru priklopa na testne naprave simulirati nižje izpuste kot jih dejansko izpušča med vsakdanjo vožnjo. Afera je odnesla dobršen del menedžmenta vključno z do takrat nedotakljivim šefom Martinom Winterkornom in sprožila pri evropskih inštitucijah in potrošniških organizacijah številne pozive k ostrejšemu nadzoru dejanske ekološkosti vozil. Plin NOx je namreč zdravju izredno škodljiv.
Afera se je še razplamtela, ko je VW priznal, da je pri okoli 800.000 novih avtomobilov navajal napačne podatke glede izpusta toplogrednega plina CO2. Zaradi tega sicer lastniki ne bodo imeli nobenih obveznosti.
Zaradi afere že potekajo številni sodni procesi, koncernu grozijo milijardni zahtevki za odškodnino. Med drugim bo zanimivo videti, ali bodo evropski potrošniki dosegli podobno kot ameriški. V ZDA je namreč VW lastnikom prizadetih vozil obljubil denarno nadomestilo.
dezurni@zurnal24.si