Varnost otrok v cestnem prometu je, skladno z Resolucijo o nacionalnem programu varnosti cestnega prometa za obdobje od 2013 do 2022, ena izmed prioritet varnosti cest na svetovnem, evropskem in slovenskem ozemlju, so zapisali pri AMZS.
Država ima v ta namen več orodij: zagotavljanje varnih šolskih poti in organizirani prevozi otrok na nevarnih območjih, ki jim finančno podporo zagotavlja država in varovanje šolskih poti v bližini osnovnih šol, kjer so finančna sredstva skoraj nična. Zato je v Sloveniji že leta delujoč ukrep prostovoljnega varovanja (različni izvajalci izvajajo precej različnih akcij, od SPV, šol, policije, ZŠAM in drugih prostovoljcev), ki pa poteka, žal, le v prekratkem časovnem obdobju enega ali dveh tednov ob začetku šolskega leta.
1. septembra še 365 dni
V Avto-moto zvezi Slovenije so zato v sodelovanju z avto-moto društvi in s policijo začeli z aktivnostmi, s katerimi želijo pred novim šolskim letom voznike, družbo in pristojne institucije opozoriti tako na vračanje otrok in mladih udeležencev na šolske poti kot tudi na nekonsistentnost podobnih akcij le na prvi dan ali prvih nekaj šolskih dni.
Od ponedeljka pa do 31. avgusta bosta maskoti voznike opozarjali, čez koliko dni se otroci vračajo na šolske poti, 1. septembra pa bo sporočilo "Še 365 dni!", s čimer AMZS izpostavlja in od pristojnih institucij zahteva, da prometno varnost za najbolj ranljive udeležence v prometu zagotavljajo vse dni v letu, k izpolnitvi te zahteve pa pristopijo sistemsko in celovito.
Večina za mrežo prostovoljcev
Na AMZS so izvedli tudi anketo, s katero so želeli ugotoviti, ali v Sloveniji obstaja interes za varovanje otrok na šolskih poteh vse leto. Kar 87 odstotkov vprašanih meni, da bi tako mrežo prostovoljcev v Sloveniji potrebovali, 90 odstotkov jih meni, da bi z njo lahko povečali raven varnosti otrok na poti v šolo in domov. V mreži bi po mnenju vprašanih morali sodelovati tako policija kot prostovoljci.
Glede na rezultate ankete pri AMZS menijo, da je nujno, da država prostovoljce in društva, ki te aktivnosti ob začetku šolskega leta že izvajajo, podpre na način, da bo mreža prostovoljcev lahko delovala vse leto. Pojasnjujejo, da na tak način spodbudimo zdravo delovanje društev, osmislimo vlogo prostovoljnega dela, povezujemo nevladni sektor, šole, državo, starše in udeležence v prometu ter jih ozavestimo o kolektivnem pomenu varnosti na cestah. "V tem primeru torej ne gre samo za enkraten in enostranski ukrep, temveč za multiplicirano delovanje na širšem področju prometne varnosti v državi, kar je nedvomno naš skupni cilj."
Zdaj pa že pretiravate. Že 20 let ni nihče umrl na šolskih poteh v času šole. Povrhu vsega so povsod hitrostne ovire. A ne bi raje še dalje delali na odgovornosti, da se naučijo ravnati v prometu, namesto tega, da… ...prikaži več jih trajno poneumljamo?