Finančni minister Andrej Šircelj je napovedal znižanje davka na motorna vozila tako za avtomobile kot motorna kolesa za veliko večino modelov avtomobilov in motornih koles. Vlada je namreč sprejela predloga zakona o davku na motorna vozila.
Trenutno veljavni davek temelji na vrednosti avtomobila in moči motorja. Po novem se bo spremenil osnovni kriterij za odmero davka, ki bo po novem emisijski standard – pomembno bo, koliko vozilo onesnažuje, katero vrsto goriva uporablja, kakšni so izpusti CO2, do določene mere tudi moč motorja.
Električna vozila ne bodo obdavčena oziroma bo davek 0, je dejal Šircelj.
"Slovenija udejanja prvič to, da je treba motorna vozila obdavčevati skladno z EU standardi, v odvisnosti na okolje, drugič to, da bistveno znižuje vse obdavčitve za veliko večino motornih vozil," je povedal minister.
"Po sedanjem zakonu, ki naj bi veljal do 31. decembra, povprečni davek na motorna vozila znaša 460 evrov. Po novem predlogu zakona bo znašal povprečni davek 160 evrov. To dejansko pomeni skoraj trikrat manjše davčno breme. Ker se ukinja luksuzni davek na motorna vozila, v Sloveniji avtomobili niso več davčno preobremenjeno blago, ker danes za to ni nobenega razloga," je povedal Šircelj.
Novi davek na motorna vozila prinaša še določene oprostitve. Ne bodo obdavčeni starodobniki, ne bodo obdavčena vozila, ki se uporabljajo za šport, za intervencijska vozila. Prav tako davka ne bodo plačevale velike družine enkrat v treh letih. Prav tako ne bodo obdavčena vozila, s katerimi se vozijo invalidi. Ukinja se davek na luksuzna vozila.
Odmera davka bo poenostavljena, ker finančna uprava pridobi podatke po elektronski poti. Davek bo še vedno plačan na podlagi odmere, plačati pa ga bo treba v največ 30 dneh.
Sedanji davek v državnem proračunu predstavlja 45 milijonov evrov. "Ocenjujemo, da bo višina finančnega učinka novega davka 16 milijonov evrov," je dejal Šircelj in dodal, da je v letošnjem letu tudi zaradi epidemije potrošnja na tem področju upadla. V primerjavi z lanskim letom je indeks med 83 in 85, je pojasnil. Šircelj ocenjuje, da bo sprememba davka spodbudila potrošnjo in da bodo prav s tem uspeli na dolgi rok uskladiti primanjkljaj, ki bo iz tega naslova nastal v proračunu.
Zmanjšanje davka bo pri posameznih modelih različno. "Tisti, ki so bili zdaj bolj obdavčeni, bodo po novem bistveno manj," je razložil. Na primeru kriterija vrsta gorica je prikazal razliko pri obdavčitvi – razlika za bencinsko vozilo, če primerjamo Euro 4 in Euro 6d, je 490 evrov, pri dizelskih gorivih pa 735 evrov.
Torej manj emisij, manj davka. Torej starejši avtomobili z manj od euro6 motorji bo težje uvozit. Torej je revež še bolj prisiljen v izbiro, ki jo ponuja domač trg ki pa bo z dobro opremljenimi čedalje slabši...bomo videli, če bod… ...prikaži več zato več kupovali nove cliote,,,boste več luksuza prodal, in manj povprečja...kaj je boljše za vas, pa bo čas pokazal
Tako kot vedno. Pobrigajo se zase in to je edini in glavni cilj vladanja jajckota, pa se malo denarja bo zmanjkalo tu,.., malo tam in spet bo jajček naredil lukno... Spet bomo krpali Slovenci! Tudi desnjaki, seveda 🤔
Ukrep je super. Vsi dragi avti so se registrirali v tujini. Malo poglejte po cestah, koliko je slovaških, nemških in tudi ameriških tablic se vozi po Sloveniji. - To večinoma niso tujci! Manj davka je na koncu lahko dosti več.… ...prikaži več. DDV itd. Avti se bodo več registrirali v Sloveniji.